-joho- Schreef:
Als ik zover kom dat ik in grotere oplagen
horloges ga maken⦠dan zou ik eerder geneigd
zijn
om te zeggen: āDit ben ik, dit is mijn visieā¦
dit
zijn mijn producten⦠!ā wil je je
onderscheiden
van de massa?.. dan moet je bij mij zijnā¦
āAlsā? Ik hoop stiekem op āWanneerāā¦
Ik zou het erg gaaf vinden als we hier getuigen
blijken te zijn geweest van de geboorte van het
nieuwe merk āArieā* 
Wat je updates zo fijn maakt is niet alleen de
uitleg, maar vooral ook de goede en verklarende
fotoās en films. Merci en hulde!
*/off-topic: Ik haak dus echt helemaal af bij die
WUSser die als niet-Scandinaviƫr zijn merk en
horloges van die namen geeft. Engels
(=internationaler en daarom voor het grootste deel
van de wereld makkelijker te begrijpen) kan ik me
nog iets bij voorstellen, maar als je toch voor
namen kiest die voor het grootste deel van de
wereld ālastigā zijn, laat dan zien waar je
vandaan komt!
Okā¦Ć©Ć©n klant heb ik dus al⦠zonder te bedelen⦠:)⦠nog geen marketingverhaal bedacht⦠geen bedrijfsnaam, geen plan, geen pand⦠kortom. nog veel te doenā¦
Maar⦠er broeit wel wat in mijn hoofd.
Vóór ik complete horloges kan gaan leveren⦠moeten er nog wel wat horden genomen worden⦠zoals daar hebben te zijn: : wijzerplaten⦠en wijzers⦠kronenā¦
Tubes?.. dat is eigenlijk geen probleem⦠een tube is maar een simpel dingetje⦠als ik mijn draaibank operationeel heb, dan zijn tubes eventueel wel vrij eenvoudig en snel te maken⦠kronen⦠dan moet ik echt eens goed met een leverancier om de tafel⦠vandeweek kreeg ik eerst de verkeerde, vervolgens de āgoedeā maar die hadden weer een andere vorm⦠bol⦠en met een kroon die verzonken in de kast ligt⦠krijg je em amper opgewondenā¦
Wijzers, dat is ook nog een issue⦠ik verdom het simpelweg om die standaard wijzers met een āmercedessterā eraan in mijn horloges te frotten⦠waarom ?.. 't lijkt me te veel op de standaard namaak ⦠ik zie ze te veel⦠ik wil wat anders dan anderen⦠anders kan ik netzogoed een fabriekje opzetten in chinaā¦
dat zijn de wrange vruchten van de zucht naar kwaliteit⦠je leveranciers moeten zo mogelijk NOG beter hun best doen⦠ik wil gewoon, als ik spullen in moet komen dat ze exact aan MIJN specificaties voldoen⦠als een onderdeel recht uit de catalogus goed is⦠wil ik ook keihard de garantie dat ik ook PRECIES datgene hebben⦠Dat is mijn visie⦠KWALITEIT⦠en dat betekent ook dat ik alleen DATGENE ga gebruiken wat ik geschikt acht op basis van de criteria die ik er aan stel⦠ik weet wat ik wil⦠en dan verwacht van mijn leveranciers dat ze me dat ook leverenā¦
Maargoed⦠ik zal jullie niet verder vervelen met de leveringsperikelen die ik NU al ondervindā¦
wat de naamgeving betreft⦠Ik denk eraan om gewoon iets te doen met mijn initialen⦠Eavig?..eeuwig?.. Eterna?.. nieuwe wijn in oude zakken⦠ik denk dat mijn initialen genoeg zeggen⦠zoals ik eerder al stelde⦠Dit ben ik, dit is mijn visie⦠dit is de naam waaronder ik mijn horloges bouw⦠Want⦠dit ben ik⦠en ⦠waarom zou ik het anders doen⦠Christiaan van der Klaauw, Wybe van der Gang, Lange & sohn, Breitling, Cartier⦠die zetten tenslotte ook gewoon hun naam op hun horloges⦠zelfs Kashio deed dat⦠zij het licht aangepast naar Casio⦠detailā¦
Een logo⦠daar moet ik dan ook nog even goed over nadeken⦠Ik heb wel een ideetje⦠iets met een vliegtuig⦠maar dan wel een vliegtuig dat bekend stond om goede prestaties⦠en⦠van Nederlands fabrikaat⦠net als mijn horlogesā¦
Ik wil Innoverenā¦niet imiterenā¦
Positief nieuws⦠mogelijk heb ik op korte termijn eigen woonruimte⦠zodat ik mijn machines meteen mee kan verhuizen⦠en ze dus niet hoef op te slaan⦠ik kan dus na mijn verhuizing meteen aan de slag. ik zal dan wel de derde horlogefabrikant in Friesland worden⦠de Bermuda-driehoek van Friesland⦠Nijehaske, Dokkumn, Bakhuizen⦠