Het blijft een mooi merk, maar het is jammer dat veel nieuwe modellen niet de verwachting waar maken en uitgegroeid zijn tot een icoon. Hierdoor vallen ze vaak terug het bestaande icoon in de vorm van de speedmaster waar veel gelimiteerde versies van zijn. Dat doet imo afbreuk aan een icoon. De AT en PO zijn nooit een icoon geworden. Ook de nieuwste seamaster 300 is eigenlijk geflopt. Zelfs een bestaand vernieuwd model als de constellation is niet te slijten. De enige die echt icoonwaardig is van de seamasters is de versie met de tramrails band. Die wordt niet voor niets nog geproduceerd.
Dus ja de laatste volledig nieuwe modellen zijn stuk voor stuk geflopt, maar door vernieuwing van eigen uurwerken en toch 2 sterke iconen, zeker geen vergane glorie.
Rolex zie je zoveel voorbij komen, maar Speedies niet. OK.
Zie je wel!
Ik heb het filmpje nog niet gezien, maar Omega vergane glorie noemen kan echt niet. De PO, AT, Globemaster en Speedy Pro zijn werkelijk fantastisch en zeer begeerlijk. Als je het hebt over een merk dat vergane glorie is, zou ik zeggen Longines. Die waren vroeger top of the bill en nu liggen ze in quartz bij de Bijenkorf tussen de plakmerken.
Overigens verkoopt Jasper @AmsterdamVintageWatches volgens mij met veel plezier Speedyâs en SM300âs. Hij is misschien niet zo gecharmeerd van het huidige assortiment. Over SMAAK valt niet te twisten
Geweldig dit!
hij vraagt welk merk hij vergeet ?? Iets met een R en een X missxhien? PC Hoofd klok
Leuk marketing spotje voor zân eigen voorraad. Doet 'ie goed. Slimme jongen.
Ik zeker ook wel, maar Omega vergane glorie noemen gaat wat ver!
Ik weet bijvoorbeeld dat een gerespecteerd forumlid, dat ook (jawel) enkele Rolex horloges bezit, onlangs zijn speedmaster liet bekrassen door een bejaarde astronaut wiens naam mij ontschoten is. Zulks deed hij niet omdat hij meende dat de bejaarde toch niks meer aan het uurwerk kon verpesten, maar hij deed het juist omdat de hype nog springlevend is!
Eigenlijk is Heineken ook vergane glorieâŠ
Ja voor Omega is hij wat hard. Ik had ook verwacht dat Longines (mijn favoriet merk) hoog zou staan, en ik snap zijn redenering ook wel, maar het gaat om de mening van een man (bedrijf). Whatâs the fuss?
Dat zie je mij niet zeggen.
Maar van een moonwatch gaat je hart nog wel sneller kloppen⊠Als er 1 merk/type combinatie ongeneerd gespamt wordt is het wel de speedy.
Leuk topic. En wat een pracht collectie
Waar ?
Foto gemist ?
Denk het
Heb 't filmpje bekeken. Van de merken ben ik het vooral eens wat Panerai, Blancpain en Zenith betreft.
Wat Omega betreft, ik ben 't niet met Jasper eens, maar snap 'm wel. Omega zou het zo veel beter kunnen doen maar ze maken er een zooitje van. In dit filmpje van WatchBox met Tim Mosso wordt haarfijn uitgelegd wat Omega zou moéten doen om op het niveau te komen wat ze zelf willen bereiken; (vanaf 16:46)
Rolex!
Van Omegaâs wordt je namelijk âniet blijâ!
(Aldus deze zelf benoemde horlogekenner die zich graag laat omringen door BNâers en andersoortige rappers met het IQ van een walnoot)
Ik stap morgenvroeg metéén op de trein richting @AmsterdamVintageWatches in een strontbruin double breasted jasje om een Rolex aan te schaffen!
P.s. @HansT: waar blijft die Speedy?
Dan kijk ik niet goed