Het is veelal preken voor eigen parochie en marketing. In een soort jeugdig jasje om de doelgroep aan te spreken. Biertje, beetje platte straattaal in 7 verweefde talen.
Een willekeurige jonge jongen indoctrineren om van zijn vakkenvullersspaargeld één van de twintig Datejusts 16014 te kopen die daar iedere week over de toonbank gaan. Niks mis mee natuurlijk.
Ik ben ook wel benieuwd of er achter de toonbank en achter de vintage-marketing niet vrachten met zes-cijferige referenties worden verkocht voor flinke premiums.
Ben het verder met veel niet eens, maar marketingtechnisch zit het uitstekend in elkaar. Op de eigenaar zijn horlogekennis valt ook niets af te dingen. Hij is mogelijk de grootste Rolex-liefhebber na @SybrenAnne.
Ps. Ik vind moderne Omega’s heel gaaf! Zelfs die van 44,25mm. Die zou bij Amsterdam Vintage Watches niet verder komen dan de brievenbus
Overigens, vinden de hardcore liefhebbers écht dat Rolex dezer dagen zo geweldig is? Two-tone hardcore diepzee duikers bijvoorbeeld? En geen enkel nieuw model sinds ages? Alles wordt duurder maar elke volgende generatie doet alles exact hetzelfde als de vorige?
Het zou hen sieren om zich niet te gedragen als de doorsnee Rolex fanboys. Dat wil zeggen: Rolex is de beste en bijna alle andere merken zijn “vergane glorie”… Bespottelijk. Ik snap dat Rolex hun brood is, maar wees nou eens origineel en heb het niet altijd over dat ene merk.
Qua kwaliteit en afwerking absoluut niet te vergelijken. Ik begrijp dat zo’n 30T2 (heel) veel ziel heeft, maar het is absoluut geen beter uurwerk dan een moderne co-axial van Omega. Not even close. Dat zou tevens moeten betekenen dat de R&D van Omega al ongeveer 80 jaar stil staat?
Trouwens, je moet dezer dagen nog steeds goed zoeken om een betere prijs/kwaliteit te vinden in chronowereld dan wat de valjoux 72 al in de jaren '50 bracht.
Door mannen als Jasper, en ‘Esquire’ artikels die zeggen hoe goed een Rolex wel niet is als investering, pivoteert de hele collector’s wereld al geruime tijd naar Rolex Only.
Het zijn vooral de mensen met een soort bewijsdrang die de nood voelen om continu te verkondigen hoe veel beter hun spullen wel niet zijn, die dit nog meer in stand houden