Vergelijking Omega Seamaster Professional vs Breitling Steelfish

Al een tijdje zit ik te dubben over deze 2 horloges, met name de Seamaster in de America´s cup uitvoering vind ik helemaal geweldig. Maar de Breitling Steelfish vind ik ook erg mooi, behalve de band vind ik etwat losjes eruitzien. Ik vind de band van de Seamaster er iets steviger uitzien. Wat zouden jullie nemen. En heeft er iemand ervaring met Duitse Juweliers die horloges inruilen, bijv Grimmeissen in Heilbron. Alvast bedankt!

Kun je er niet ff twee fotos bij doen?

Ok, even wat foto’s gepikt op het net…

Dat is een moeilijke keuze. Ik vind perswoonlijk het Americas Cup logo de Omega geen recht doen. Het oogt nu als een goedkoop reclamehorloge. De Breitling zou echter met een zwarte of blauwe plaat erg mooi zijn. Ik ga voor de Breitling.

Meer mensen vinden dat logo niet mooi, vandaar dat omega ook een Non-AC versie heeft. Identiek (zover ik weet) maar zonder logo.

Groeten,

Martin

Heeft de AC nog steeds de zijgravering?
Ik heb zelf de standaard 300m chronometer,dus ik zou voor de omega gaan
de wijzerplaat vind ik zelf iets te druk van de breitling(kast is dan wel weer mooi)

als je van robuust houdt ga je voor de steelfish, hou je het liever ingetogen en fijner om de pols dan denk ik dat de omega meer je ding is.
Ik vind dat america’s cup opschrift em net onderscheiden. My 2 cents nietwaar

Neem de omega, zit er rustiger en stijlvol uit.
Meestal zijn de Breitlings ‘stoer’, niet dat dat het merk een betere uitstraling geeft…

Mijn keuze zou zijn de Omega, maar dan de Non-America Cup. (tu)

Ik zou denk ik voor de Breitling gaan, op 1500 meter nóg waterdicht! En hij ziet er wel lekker stoer uit, maar ik zou toch even naar een andere kleur wijzerplaat zoeken, eentje die wat beter is af te lezen.

Op de wijzerplaat van de Omega staat niet de tekst “Seamaster”. En dat is jammer vind ik, omdat het wel een Seamaster is.

Ik zou voor de breitling gaan daar hoef ik niet lang over na te denken

gr Pieter

Hier wat foto’s van de Non AC, dus zonder die tekst maar wel mét Seamaster tekst ;). Ook met veel mooier opgelegd logo en ik meen witgouden indexen en bezel:

Daarom vind ik de Non AC ook mooier :wink:

Tja tja maakt de keuze er niet makkelijker op… De Non AC is ook wel mooi alleen zie je deze helemaal nergens te koop staan! Vind de Jacques Mayol uitvoering (alleen in Japan geleverd en alleen midsize) ook erg mooi! De wijzerplaat van een Breitling vind ik juist mooi in deze kleur! Alleen hoe staat het met de rek op een Proffesional band?? Vind em erg losjes eruitzien! Iedereen bedankt voor de adviezen!

dalecooper,

Beide zeer mooie klokken. Ga je die American Cup tweede hands kopen?

Zonder moment twijfelen zou ik voor de Breitling gaan. Reden is omdat de Omega inderdaad niet de Seamaster-kenmerken op de wijzerplaat heeft staan en omdat ik het ‘American Cup’ gewoon niet mooi vind op deze klok. De bezel vind ik wel fantastisch.
De Breitling vind ik stukken mooier en ruiger(al ligt mijn voorkeur wel in een donkere wijzerplaat).

Maar uiteraard moet je kiezen wat jou het beste lijkt en waar je geen spijt van zult krijgen. Veel succes met kiezen!

1500 meter en waterdicht is een argument en verkoopstruc zoals een andere he, wie dukt er 1500 M maar het staat wel stoer op de plaat. Het is trouwens makkelijker een klok waterdicht te houden op pakweg 1500 M dan op 200 meter omdat de grote druk de dichtingen zodanig laat uitzetten dat ze beter sluiten.
Zeker weet ik het niet maar ik heb dat hier es door de technici horen uiten.

voor de liefhebbers, nog even een steelfish met zwarte wijzerplaat. Uit eigen collectie.

Beste Dalecooper,
In je openingspost geef je zelf al meer argumenten voor de Omega dan voor de Breitling. Rest mij niets anders te zeggen dan dat ik zelf (in dit geval) onvoorwaardelijk voor de Omega zou kiezen, omdat dit meer mijn stijl horloge is.

Tja t wordt er allemaal niet makkelijker op zo’n steelfish is ook wel stoer!! Maar eerst maar eens mijn Tag’s kwijt zien te raken…