Vergelijking SMPc met Sub na vijf dagen

Minder rustig betekent niet per definitie stoerder, zelfde geld dat ik meer glans ook niet met tool associeer

Door de grovere bezel vind ik de sub net stoerder.

Kan natuurlijk meespelen dat ik de blauwe heb, die is wat chiquer

1 like

Mooi verslag. Ik ben er ook wel mee akkoord dat de Submariner een allemansvriend is. Michael Porter noemt zoiets stuck in the middle.

1 like

Mooie vergelijking, leuk om te lezen! Titanenstrijd! Dank

1 like

Goed en duidelijk verslag, complimenten :+1:t2:

1 like

Mooi verslag. Het blijft voor een deel persoonlijk, maar je onderbouwt prima en er zitten zeker terechte punten tussen.

De SMPc verdient minstens net zo veel aandacht als de Sub IMHO.

Nu nog een review mbt duiken :ocean::wink:

2 likes

De titanenstrijd is denkik meer de sub tegen een PO, gezien deze dichter bijelkaar liggen qua nieuwprijs.

1 like

Mooie uiteenzetting! Mijn voorkeur gaat uit naar de Rolex.
Misschien… Ooit…
Ben benieuwd welke uiteindelijk bij jou de meeste draagtijd krijgt…
Gr.Wander

2 likes

Ik heb beiden meerdere keren gehad in verschillende uitvoeringen, maar wat mij betreft wint de SubC qua materialen, afleesbaarheid en veelzijdigheid.

Maar beiden kunnen uitstekend naast elkaar, topset!

1 like

Heb ook beide exemplaren gehad (en heb de Sub nog steeds). Wat me vooral stoorde bij de SMP in vergelijking met de Sub de toleranties bij de band wat groter waren. Bij de Sub sloot alles perfect aan.

Maar goed, de band wordt ook in China gemaakt. Overigens bij de 1171 niet anders hoor, net zoals de band van de PO 8500

Het is hoe je het bekijkt, ergens is de huidige smpc een antwoord op de ceramic sub, en daarvoor was de seamaster de opvolgende bond watch gevolgd door de PO.
Ik denk dat de huidige smpc prima tegenover de sub c gezet kan worden, maar dat kan met de huidige PO ook.

Vind het een lastige, maar snap wat je bedoelt.

Natuurlijk kan je de smpc vergelijken met de sub, het zijn beide duikers in het hogere segment. Maar helemaal recht is die vergelijking niet aangezien de sub minstens 2x meer kost, wat TS ook aangaf.

Ik vind het zelf een zeer lastige vergelijking want het is echt maar net hoe je het namelijk bekijkt.
Titanenstrijd is misschien ook niet helemaal het juist gekozen woord hiervoor.

Of heb je voor 2 x minder een betere klok.

Ik denk dat je twee instap modellen duikers horloges van Omega en Rolex met elkaar vergelijkt ( afgezien van de prijs, en beide hogere segment )
Ik vind de PO meer naast de Seadweller staan, en de Deap Sea naast de Ploprof ( afgezien van de prijsverschillen ).

Qua echt in-house ( ja de smpc heeft ook co-axial 2500D, maar de basis is nog steeds een ETA 2893 ) dan staat de PO ook naast de Sub C, en dan liggen idd de prijzen wel wat meer bij elkaar…

Begrijpend lezen was ik altijd al goed in. :sunglasses:

2 likes

Dank voor het delen. Leuk stukje.

1 like

Mooie & interessante bijdrage !

Heb de SMPc zelf gehad (weliswaar de zwarte) … en had er jammer genoeg onvoldoende een klik mee, vandaar dat hij plaats moest ruimen. Sub blijft op het lijstje staan van horloges die ik ooit eens in mijn bezit moet gehad hebben :wink:

Ben benieuwd hoe een MM300 zich in deze vergelijking zou staande gehouden hebben ?

1 like

Op het puntje van de band en zeker de sluiting in ieder geval niet zo best. :joy:

@TS: Leuk stukje! Bedankt voor het delen.

1 like

Leuk vergelijk, en natuurlijk een oude jongensdroom om deze twee knallers (tegelijkertijd) in bezit te hebben!

1 like

je vergeet de bezel en het glas :wink:

en het draagcomfort :joy:

Ik volg je hier niet? MM300 band en sluiting zijn zeker minder dan van de Omega en Rolex. Wat is er mis met de bezel en het glas?

Draagcomfort is top als je geen ballerina polsjes hebt :joy:

On topic; super om te lezen zo’n “battle”. Ik kan je in de meeste punten goed volgen.

Misschien moet ik de Black Bay en de MM300 eens duelen…

1 like

bezel is alu ipv keramisch

en het glas is geen saffier