Manmanman die saffier fetish die in de horlogewereld echt als gospel gepreekt wordt…
Hardlex en de alu bezel past perfect in het design concept van dit horloge. Hardlex breekt niet onder druk, en het glas ligt zo diep dat krassen ook bijna onmogelijk is. De bezel idem. Hij krast wel makkelijk maar breekt niet (handig als ik op de bodem van een zwembad mijn eitje niet te hard wil koken). Ook is dat gelakte aluminium echt een lust voor het oog.
Dat ligt dus aan de manier van redeneren. Puur op levensduur van de materialen ben ik het met je eens. Laten we niet vergeten dat de Marinemaster ook weer een flink pak goedkoper is en op veel vlakker toch goed mee kan komen.
Goed verhaal dit, mooie vergelijking.
Ikzelf heb de SMP bond met wave dail, en ik ben er helemaal weg van (en ja, ook van de band). De band maakt het horloge imho af, die horen bij elkaar als Bassie en Adriaan, of in dit geval als forumboefje 1 en forumboefje 2 . Ik moet toegeven dat ik inmiddels met een schuin ook aan het kijken ben naar een rolex Sub (voor het geval dat ik morgen opeens 5000E over heb natuurlijk ). Nu ik deze twee zo naast elkaar zie valt het me op dat de Sub zelfs kleiner oogt dan de SMP die ik al klein vind dragen in vergelijking tot de rest van mijn, voornamelijk uit Seiko’s bestaande, collectie.
Wat me ook opvalt is dat de lugs van de Sub bijna recht zijn waar die van de SMP gebogen zijn wat het draagcomfort verhoogt. Hoe ervaar jij dat bij het dragen?
Mijn ervaring momenteel is dat mijn MM veel meer polstijd krijgt als mijn PO,
moet daarbij wel vermelden dat ik de MM op de crafter blue band met de originele Seiko MM sluiting draag.
Dit is voor mij een perfecte combo en supercomfortabel.
Ik vind de breedte van de lugs bij de nieuwste modellen afbreuk doen aan het horloge (zeg ik die nog nooit een rolex om heeft gehad en alleen maar kan oordelen vanaf de plaatjes ) het horloge lijkt wat uit balans zo. Ik zou ook de voorkeur geven aan een wat ouder model, keramisch of alu bezel maakt me niet zo veel uit.
De band van de SMPc heeft inderdaad die glimmende tramrails… (Tnx @anon50762135EV). Dit stond mij ook een beetje tegen. Nu weet ik dat er mensen zijn die deze rails “mat” hebben laten maken. Supermooi lijkt me, maar ik heb nog niet gezien. Iemand van jullie een plaatje hiervan?
Valt uiteindelijk qua verschil mee, maar voor mij ligt de Sub iets meer “op” de pols en de SMPc er iets meer "omheen"
Maar omdat de Sub iets kleiner draagt maakt het uiteindelijk voor het draagcomfort weinig uit.