Welke zou jij kiezen?
Beide 40mm
Domed saffier
’Zelfde’ hart. (Sw200 vs eta 2824)
Maar waar is de vergelijking nu… ?
Ik zou gaan voor de Halios, ik heb helemaal niks met het merk Oris.
Dat zijn de foto’s. Ben benieuwd naar jullie mening.
Beetje lastig, wat heb je nog meer liggen. Een klassieke duiker in zwart en een meer casual in het geel.
Wanneer je niet veel horloges hebt zou ik voor de Oris gaan, is wat meer te combineren bij verschillende activiteiten/ gelegenheden.
Tussen deze twee? Oris.
Geen van beide ben ik bang
Leuke set Erik. Ik zou 100% voor de Oris gaan. De Halios is zeker een ‘bang for the buck’ maar Oris is toch knapper. Ik ben wel bevooroordeeld als Oris liefhebber natuurlijk.
Geniet van je zomerse aanwinst
Mwaah ik heb keuze zat, wees niet bang.
Maar deze hebben dezelfde ‘ingredienten’.
40mm duiker & je ziet ze ineens constant op het forum. Ik heb de '65 al ruim 2 jaar & de Halios nu er bij voor in de zomer.
Beide mooie horloges en een goede maat voor jouw pols. Die Halios is meer een vrijetijds horloge, de oris kan zowel bij een nette werk outfit als casual. Niet echt te vergelijken wat dat betreft.
Idem dito
De Halios is dan een hele leuke, zeker voor de zomer.
Beide toffe horloges. Wat mij betreft eigenlijk te verschillend om te kiezen. Maar aangezien ik zelf nog zat te twijfelen over die Halios, kies ik nu daarvoor .
Mijn vergelijk:
Diver '65
Meer classy & beter te dragen op veel gelegenheden. Wijzerplaat is leuk qua vormgeving maar de indices hadden van mij bijvoorbeeld wel wat meer ‘aangezet’ mogen zijn. Strakke kast lange lugs.
Halios
Zomerknaller, niet voor alle gelegenheden. Wijzerplaat leeft meer, mooie indices, betere lume. Een horloge wat is gemaakt met ontzettend perfectionisme. Combinatie van gepolijst & geborsteld is perfect gedaan. Speelt prachtig met het licht.
Verder dezelfde ingredienten: 40mm, type 2824 uurwerk. De Halios is verschrikkelijk veel horloge, voor nog geen eens de helft van het geld.
Oris, ik heb niets met fel gekleurde wijzerplaten. Veel draagplezier
Thru… Ik heb deze banaan ook even betast laatst , en was ook zeer verrast over de afwerking (in positieve zin) Ik zie ook totaal geen overlap, dus die kunnen lekker naast elkaar in de kist.
De Oris vind ik inderdaad veel mooier. Die zou ik dragen; de Halios zou voornamelijk in de horlogebox liggen.
Stuur die Oris maar mijn kant op. Scheelt weer een keuze.
Hmm…let me think…
Uhm…
No contest! There’s only one possible winner imo.
Maar serieus…beide natuurlijk dikke prima Al heb ik een duidelijke voorkeur.
Oris
Ik stond van de week nog voor de keuze en ben voor de Oris gegaan. De Halios vind ik ook gaaf, maar de Oris vind ik klassieker en meer multi-purpose. En ik vrees ook waardevaster.