Omdat ik hem wat anders vind zou ik kiezen voor de Halios.
Enkel lijkt me dat je daar sneller op uitgekeken kan raken.
Dan toch maar de Oris
Oris kost WVP 1700 euro, daar is niks waardevast aan.
Uiteraard koopt niemand ze voor dat geld… Maar 700 euro voor een Halios is 'n steal!
Nope.
Dit is er een die ik helemaal op draag.
Wanneer ga je de forumlievelingetjes posten? Ik zie een Oris en een Halios
Ik heb ze beiden gehad.
De Halios Seaforth (series II) is zeker veel bang for the buck. Maar ik vond zelf de bezel en het hele ontwerp nogal ‘grof / lomp’. Maar tegelijkertijd wel kwaliteit. Zeker voor die prijsklasse.
De Oris 65 daarna aangeschaft en nog steeds in mijn bezit. Een totaal andere klasse (en prijs!) naar mijn mening. Meer geraffineerd en de afwerking is subliem. Draag comfort is ook zeer hoog. Dit is echt een Zwitsers kwaliteit product.
Dus dat is het voor mij persoonlijk tussen die twee.
Daarom heb ik de Halios zonder bezel.
Want eens, de bezel vind ik matig.
Oris. Ik hou van kleur maar tussen deze twee zou ik toch voor de Oris gaan. Net even mooier IMHO.
Waarom vind jij de bezel matig? Die nieuwe Seaforth GMT lijkt mij megagaaf, maar een GMT horloge kan bij mij geen fixed bezel hebben. Dat gaat er niet in.
Oh en ook ik heb die van jou even omgehad, heerlijk formaatje:
Wat bedoel je met forum lievelingetjes?
Rene1 en Robbie1
Mijn incoming Oris '65 wordt morgen bezorgd, voor 300 meer dan de Halios. Bij zo’n bedrag is hij al een stuk waardevaster.
ORIS !
Vaak word er geklaagd over de te gemakkelijke witte datumschijf.
Bij de gele Halios had dit juist mooi geweest.
De gele datumschijf 'plakt ’ in de gele wijzerplaat.
Erg jammer.
Ik vind die Halios gewoon erg mooi, wellicht wel een ander kleurtje dan geel. Ik vind die blauwe erg mooi en als ik dan tussen de 2 moest kiezen zou ik voor Halios gaan.
De Oris is mooi en een goed horloge maar ik zou hem niet voor dat geld kopen.
Oris
Oris!
Zeker de oris …
De Breitling.
Oris! Die halios is aardig, maar mooier met duikerring en blauwe plaat imo.
Ook hier de Oris! Hoewel ik een paar keer de Halios heb bekeken, en laatst op het punt heb gegaan om de 3e serie te bestellen, toch niet gedaan. Zeker het ontbreken van een stalen band vind ik persoonlijk jammer. Overigens is de GMT, die mogelijk in augustus leverbaar is, een kanshebber om aan de collectie te worden toegevoegd.