Twee horloges die je ineens constant ziet. De Gele kleur uiteraard niet, maar de Halios wel. En ik zie ineens enorme aantallen '65s verschijnen op het forum. Terwijl je die opzich niet heel veel zag.
Zo’n gele wijzerplaat ga je sowieso maar af en toe eens dragen denk ik. Mijn Oris 65’ heb ik al 1,5 jaar en nog steeds ben ik verbaasd wat een prachtstuk het is, past werkelijk bij nagenoeg elke situatie. Dus ik zou voor de Oris gaan
Ik zou absoluut voor de '65 kiezen als enige horloge.
Maar de Halios in een sunburst blauw of grijs… Dan weet ik het nog zo net niet.
Maar de 65 was mijn eerste echte automaat.
Vind het een geweldig horloge & een echte bandenkiller ook!
Van deze 2 vind ik persoonlijk qua looks de Halios het mooist. Maar uit ervaring weet ik dat wat meer sprekende kleuren ook sneller gaan vervelen. Ben denk ik een uitzondering maar vind deze Oris echt gruwelijk lelijk sorry.
Dat mag gewoon.🖒
Lol ja durf het soms niet te zeggen maar weet wel bij wie het kan…
Beauty is in the eye of the beholder👍🏻
Haha gelukkig maar dat niet iedereen ‘m mooi vindt, anders liep de helft van’t forum ermee rond
Nou als we mekaar dan toch de waarheid aan het vertellen zijn vind ik die 62mas ook echt gruwelijk lelijk. Wees verstandig en verkoop dat ding gewoon.
Haha volgens mij is er zo’n afkraaktopic ergens toch? Die 62mas is ook een patina gedrocht ook maar het blijft leuk om lillukheid te showen hier…
Las eerst je topic verkeerd dacht dat we de twee forum lievelingetjes @HanDavinci en @anon50762135EV met elkaar moesten vergelijken. Maar misschien een idee voor een volgend topic. Eerlijk gezegd zou ik beide niet kiezen. Oris is een mooi merk, maar maakt mooiere horloges dan je voorbeeld en de Halios… een gele plaat is best mooi maar ben niet gecharmeerd van deze uitvoering. Sorry
Zeker de Oris
Ik weet dat Oris een schare volgers heeft hier, maar ergens is deze het niet voor mij. Dat zit 'm puur in de 12-3-6-9 blokken. Ik vind ze niet mooi.
De lange lugs van de Oris die hier genoemd worden zijn voor mij een probleem omdat ik de lug gap niet mooi vind. Da’s ook de reden dat ik nog geen Nomos Club bezit en m’n prachtige Stargate de deur uit deed.
De Seaforth dus, zonder twijfel. Die is kleurrijk zonder een karikatuur te worden, is een toonbeeld van rust op de wijzerplaat, goed in balans. Ik had zelf liever de metalen draaibare bezel gehad, maar deze is ook meer dan uitstekend.
Als dan ook nog eens blijkt dat die Oris twee keer zo duur is begin ik me echt op m’n hoofd te krabben. Die is gewoon overpriced.
Wel zou ik de Seaforth combineren met een band die niet van zwart rubber is.
Ik heb de andere banden er naast gehouden.
Daar hou ik het voor nu even bij.
Ik ga hem binnenkort eerst maar eens op de Erikkaas original dragen. Maar ik vermoed dat die te flets is bij het geel.
Ze zijn inderdaad wat cartoonesk. Aanvankelijk vond ik het drie keer niks, maar ik begin er steeds meer aan te wennen.
Dat is persoonlijke smaak natuurlijk. Ik vind het de wijzerplaat een mooie jaren 70 look geven.
Je zegt dus dat die Oris net herenliefde is. Eerste keer is even slikken, maar het went op termijn.
Is dat ook zo als je schuin kijkt? De Stargate had dat ook: Een overhangende bezel waardoor het recht van boven allemaal OK leek, maar als ik in de auto zat keek ik door een gat naar haar. Ik kon het gewoon niet hebben, vandaar de eeuwige NATO.
Die is ook te krijgen met een oranje streepje. Wellicht is dat wat? Oker is wat moeilijk inderdaad.
Haar genoeg maar bij deze geen last van integendeel, je hebt zelfs gebogen pushpins nodig anders zit de band tegen de kast.
De rest blijft smaak natuurlijk, duurde ook een tijdje voor ik die cijfers kon waarderen. De makro shots hier doen’t ook geen eer aan, de wijzerplaat is veel meer in balans om de pols.
De Oris heeft absoluut geen lug gap.
Dan had ik 'm niet gehad.