Het was dit jaar weer lastig om een cadeautje te verzinnen voor mijn verjaardag. Tot mijn vriendin het balletje opgooide om naar een nieuw horloge te gaan kijken.
Zo gezegd, zo gedaan. Wensenlijstje gemaakt, budget besproken en snuffelen op internet. Omdat vitueel passen en kijken toch lastig is mocht ik zaterdagmiddag op afspraak langs komen bij de juwelier bij ons in het dorp om een stel horloges om mijn pols te zien.
Mooie horloges bekeken en gek genoeg kwam ik eens niet op de duurste uit. Maar eens een nachtje over slapen en thuis overleggen met de vriendin.
Mijn keus was gevallen op de Tissot V8 met zwarte bezel en stalen band. Echter vond mijn vriendin op internet ook een V8 met blauwe bezel en lederen band, en zij vond die mooier en beter bij mij passen. Inderdaad is dit ook een erg mooi horloge.
Gistermiddag beide horloges bekijken en om de pols gehad, wat is kiezen toch lastig…
Foto’s doorgestuurd naar de vriendin en toen kwam er een antwoord wat ik niet verwachtte: “Waarom vraag je niet of ze een mooie combi-prijs kunnen maken?”
De mooie prijs is inderdaad gekomen zodat deze Roland zo blij als een aap met zeven … naar huis ging met twee verjaardagscadeautjes!
Maar toen ik thuis kwam kwam er toch een addertje onder het gras vandaan. “Roland, je bent 13 april pas jarig, dus dan krijg je ze pas…” Soms heb ik het idee dat er toch wat masochisme in haar zit. Of zou het mijn eigen schuld zijn?
Kan aan het licht liggen hoor, maar ik vind deze blauwe en zwarte besel insert niet gigantisch veel van elkaar verschillen. Lijkt mij een vrij donkere kleur blauw. Ik zou dan toch eerder geneigd zijn om gewoon alleen een lederen bandje bij te kopen… was er mogelijk nog ruimte voor een compleet ander horloge.
Edit: Het gaat er helemaal niet om wat ik zou doen. Heel veel plezier van deze horloges…!!
Doorgaans staat deze buiten of in de garage. Aangezien de woonkamer afwijkt van de norm ben ik geïnteresseerd in de redenen die TS hiervoor heeft. In de vraag zit geen waardeoordeel. Een reden om het niet te doen, is dat het onhandig is als je een ritje wilt maken.