Verjaardagshorloge voor +- 500 euro

Exact die …hoeveel mm is die?
Lijk me rond de 38mm?

Klopt 38mm
Voor mij een heel mooi formaat.

Voor mij ook zij het minimaal.

@AstonMartin
Ik kwam laatst een collega tegen met vrij forse polsen.
Zeg maar mijn enkel :smile:
Hij droeg een Cartier Santos.
Kan heel goed.
De grote duik bommen kunnen eigenlijk niet meer.

Of heb jij gewoon hele dunne enkels? :joy:

1 like

Ja, er is niet op te sparen tegen de jaarlijkse prijsverhogingen van Swatch Group.:unamused:
Toch blijft de Action Diver, vind ik, nog steeds een goed geprijsd horloge voor wat je krijgt. Misschien was ie gewoon wat te goedkoop, net als de Sumo. Bij Swatch Group zijn ze daar kennelijk inmiddels achter. Hopelijk vertelt niemand 't tegen Seiko!:wink:

Dan krijg je zoiets?

Ik weet dat sommige mensen op HF dat vinden. Maar in de echte wereld zie ik nog altijd overal grote horloges. Vind zo’n klein horloge aan zo’n grote klauw nog steeds niet mooi. Voor mij is het formaat van de nieuwe Turtle helemaal perfect. SKX is eigenlijk iets te klein. Maar goed da’s persoonlijk natuurlijk en tijdgebonden. Vroeger was 34 - 36mm de norm voor een herenhorloge.

De witte zijn in de aanbieding. Dus als je een witte wijzerplaat mooi vindt:
https://www.christopherward.eu/events/white-tridents

Er is een goedkopere (de 300), en een duurdere de GMT

Wat is het verschil tussen de 300 en de pro versie?

Als je dat vindt, zou ik nogmaals mijn Halios willen aanraden. Een serieus goed horloge voor dat geld en een fatsoenlijke plek voor een datum.

*edit met een plaatje

Het uurwerk, de goedkope heeft een Ronda, de andere ETA dacht ik. Staat wel in de omschrijvingen van de verschillende horloges. Daarnaast zijn ze in twee formaten :slight_smile:

Mijn eerste echte horloge was ook een CW (C9 Automatic). Heb toen voor een 43mm gekozen, dit is in mijn collectie ook gelijk de grootste gebleken.

Edit: met foto, bovenste horloge

Mijn Tissot is 42 mm is de 43 dan een groot verschil om de pols?

1mm :wink:

1 like

Als je voor een Christopher Ward gaat kun je deze gebruiken:

Niet echt :stuck_out_tongue:

Maar ik ben van 43 mm naar 40 mm gegaan naar 38 mm en het horloge dat onderweg is is 36 mm

Recent gekregen? Deze heb ik nog niet bij de post gehad :stuck_out_tongue:

Halios is ook een goed alternatief. Maar dan is de vraag ‘Welke kleur wijzerplaat’?

Exact. Ik heb de zwarte gehad en die was prachtig. Ik heb nu de witte en die is prachtig.

Allebei op hun eigen manier. Die witte is wel lekker fris. Nooit gedacht dat ik dat zou trekken.

Nee een tijdje terug al, naar aanleiding van een aanschaf van circa 15 euro bij CW.

1 like

Daar kun je eigenlijk geen algemene uitspraak over doen. Hangt af van heel veel factoren, zoals polsomvang en polsvorm. Maar ook of je een beetje forse onderarmen hebt of juist satéprikkers. Daarnaast draagt ieder horloge weer anders, door dikte van het horloge, grotere of kleinere wijzerplaat, glasoppervlak, smalle of brede bezel, vorm en lengte van lugs, etc… Ik heb bijvoorbeeld de PRS516 automaat en een Seiko SKX007. Op papier beide even groot. Maar om de pols een wereld van verschil. De Tissot draagt duidelijk een heel stuk groter.

Zul je dus zelf moeten proberen en ervaren. Da’s sowieso altijd mijn advies: ga het horloge in het echt bekijken en om jouw eigen pols. Alleen dan weet je of het goed staat en comfortabel draagt of toch niet zo.