Helemaal verkeerd, een beetje verkeerd, of het valt wel mee?
Bij het inventariseren voorafgaand aan de grote opruim-, ruil- of uitverkoopactie kom ik meer vragen dan antwoorden tegen. Zoals de volgende:
Nog niet serieus bezig met horloges, maar al wel in het bezit van een paar toppers, keek ik in het verleden meer naar de vorm dan naar de techniek. Dat veroorzaakte enkele wat merkwaardige aankopen die ik nu zeker niet meer zou doen. Denk aan een Hamilton Pacer (zowel de originele elektrische als de quartz remake), Ventura Sparck, Bulgar Time en zo kan ik nog even doorgaan. De Kuifje en Mickey horloges heb ik overigens al weggedaan.
Maar toch ben ik benieuwd wat jullie bijvoorbeeld vinden van deze Gucci. Het leek mij toen een eigentijds vormgegeven dress watch.
Zonder overdreven hoon over mij af te roepen dus de vraag: Is zo’n horloge (nog) acceptabel?
VOOR DE GOEDE ORDE, Ik vergat te melden dat ik dit horloge al jaren niet meer draag, en ook niet van plan ben om het te gaan dragen. Dit voor mij over-the-top exemplaar gaat zeker weg.
Ik was wel benieuwd hoe er op het forum wordt gedacht over een niet-duikershorloge, zonder stalen band, datum en veelal andere onnutte zaken.
Zelf maak ik me er overigens ook schuldig aan met mijn Speedmaster, terwijl ik de stopwatch nooit gebruik. En met mijn Mark XII bestuur ik nooit een vliegtuig…