Verkeerde hobby gekozen....voor de ogen

Sinds twee jaar mijn eerste multifocale Varilux bril. Wat een verademing. Gewoon doen die bril.

1 like

Ik heb hiervoor varifocus lenzen. Ideaal. Alleen had ik ze pas op zijn kop in gedaan en moest ik alle folders boven mijn hoofd houden om ze goed te kunnen lezen

3 likes

Nu een leesbril. Maar de volgende fase van oud worden is dat je niet meer weet welke dag/datum het is. Dan is het toch wel handig als je dat op je horloge kunt zien. Een Rolex day date is feitelijk het ideale verpleeghuishorloge :face_with_hand_over_mouth:

5 likes

Zelfde fase hier

Alleen zit ik nog in de fase der ontkenning. Iets met ouder worden en zo.
Gisteren leesbril gehaald
 Duh dus zo ziet dat eruit :eyes:

Ik heb geen leesbril nodig. Kan de tijd nog goed aflezen. Misschien moet je een Invicta kopen, die zijn een stukkie groter.:thinking:

1 like

Bij mij net zo.

Zonder lenzen kan ik het horloge goed bekijken. Dan pas ook bandenwissels.
Mijn horloges zijn wel steeds groter geworden ook. De laatste tijd kijk ik vaak naar Fliegers. Originele. Lekker groot. :slight_smile:

1 like

Ben al, sinds mijn jeugd bijziend. Lange tijd lenzen gedragen, zonder problemen. Boven mijn 45e drogere ogen. ’ S avonds dan lenzen uit en bril op. Laatste jaren moest mijn bril af om te kunnen lezen. Tot het vervelend werd, bril op en af enz. Bleek toen ook aan mijn eerste leesbril toe te zijn. Met twijfel toch maar voor multifocale glazen gekozen. Had op voorhand twijfels of ik daar wel aan zou kunnen wennnen. Geen centje pijn, liep er zo mee weg. Meteen ook een Ray ban zonnebril met multifocale glazen erbij genomen. Prijzig grapje. Koop je een leuk horloge voor.
Maar wat heb je daar aan als je de details niet meer scherp ziet? :sweat_smile:

2 likes

Vanaf m’n achtste draag ik een bril. Vroeger was ik een dik sloom joch met een brilletje en werd ik door klasgenootjes uit gescholden voor “dikke brillekop”, diezelfde leeftijdsgenoten zijn nu zelf allemaal dik en sloom, met een brilletje en mijn vrouw zegt dat ik niet dik ben😀, maar het brilletje is gebleven. Vorig jaar heb ik contactlenzen geprobeerd, maar dat vind ik echt niets. Koop wel een mooi brilletje met goede glazen, kost wat, maar dan heb je ook wat!

5 likes

Ach alles went. Vanaf mijn 12 de een bril, verziend. Niet sterk. Nu met 66 nauwelijks erger geworden alleen nu ook multivocaal waar je niks van merkt.

15 jaar geleden in een klap wazig zicht linker oog
 Acute staar. Einde van de wereld, 
dacht ik. Prima opgelost. 8 jaar geleden ook in 2e oog langzame staar. Ook met een uurtje klaar. Niks meer aan de hand.

Bijkomend voordeel, met fietsen en motorrijden ook niet zo snel een vlieg in je oog. :sunglasses:
Heb ook een modelspoorhobby, met een loepje kan ik de kleinste details bewerken. Dus geen zorgen @Jurgen. :slightly_smiling_face:

Bij ons (lagere school) was dat “brille-sjiets” geen idee hoe ze aan dat woord kwamen. :grin:

1 like

Wbloupe :joy:

8 likes

:joy:

@Climholland

CLIMMMMM

2 likes

57 jaar en sinds kleuterschool een bril nu met varilux glazen en een microscoop in huis :grimacing:!
Dat laatste kan ik iedereen afraden; dat verziekt pas echt de hobby :upside_down_face:!

1 like

Bij mij nu ook sinds een jaar of 4 een leesbril, en idd op-af-af-op.

En het plezier van de hobby is er niet echt mee afgenomen. Ik probeer wel wat beter op de afleesbaarheid van de tijd te letten, dus in die zin wat kritischer geworden. En het valt me op dat er behoorlijk wat designs niet door de ballotage komen, alleen al daarom.
De datum interesseert me geen ruk.

Hier ook een leesbril :rage:
 , en een setje oogloepjes


Én toevalligerwijs steeds meer horloges mĂ©t een datumloep


Zolang het daarbij blijft


Al 22 jaar een bril. Sinds enkele jaren, na een revisie aan Ă©Ă©n oog, kan ik nog maar lezen met Ă©Ă©n oog. Bijzonder hoe je hersenen daar aan wennen en je na een paar weken het niet eens meer merkt.

Ooit het laseren van je ogen overwogen? Doen ze bijv bij Visus aan de lopende band. Dan kan je het laserkroontje weer zonder bril zien😉

Als 59 jarige herken ik dit onmiddelijk, ik zeg altijd als ik kon kiezen tussen terug zo goed zien als vroeger, of terug zo goed kunnen vogelen dan koos ik het eerste.

Leesbril op maat hangend aan een touwtje om mijn nek, zo heb ik mijn bril altijd bij me.

Ja, dat snap ik wel. Die wielbouten zijn zo klein om te vinden
 hahaha bandenwissel geniaal!

1 like