Verkeerde hobby gekozen....voor de ogen

Ik heb in principe een hekel aan brillen (behalve zonnebrillen), en heb dan ook tientallen jaren nachtlenzen gedragen, maar met 53 tegenwoordig varifocus nodig, en dit geprobeerd met lenzen, maar dat is niet ideaal, dus de hele dag een bril op. Wel gelijk een topmodelletje van Japans Titanium, maar het blijft een bril, en dus een beetje jammer.
Deel van het leven, en dus geen probleem van maken.

Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn :joy:

2 likes

Koop een goed bril !
En alle horloges worden weer veel mooier !!!

Of je komt er achter wat een puin je hebt gekocht. :thinking: :joy:

2 likes

Op middelbare school een -1,5 sf bril met +0,5 ast symmetrisch. Die -1,5 verminderde tot - 0,5 omstreeks mijn 65 ste jaar. Het astigmatisme is tot nu toe wel toegenomen. Kan nu alles behoorlijk goed zien, van 20 cm tot nummerplaten op zo’n 15 m. Als ik met Ă©Ă©n oog naar telegraafdraden kijk, zie ik ze scherp Ăłf dubbel, al naar gelang de hoek waaronder ik de draden zie. Omdat de astigmatisme-hoek voor beide ogen sterk verschillend maar symmetrisch is, kan ik heel goed afstanden schatten doordat de hersenen dit zullen middelen


Koop een sterkere leesbril. Of een macro-lens.

De hoeveelheid heren boven de 45 wiens netvliezen niet stugger worden is gewoon nihil te noemen. Er is niets raars aan de hand. Je zult een leesbril en misschien een bril voor het autorijden tijdens de avond- en nachturen nodig gaan hebben.

Het ligt dan ook niet aan je horloges.

Ik vanaf m’n derde, en ik moet ook aan de varifocus geloven. :slight_smile: Ik ben 45, dat dan wel.

Dat zeg ik ook vaker tegen mijn vriendin (nu 28 jaar samen)

1 like

Oeps. Ook mooi trouwens! (Dat zie ik nog wel) :wink:

1 like

Bij mij komt ook het brilletje steeds vaker tevoorschijn.
Bandjes wisselen of elektronica en solderen, dat soort priegelwerk.
Tja, dan moet ik het brilletje opzetten maar ach, het is maar +1.00 :grin:

Heb al sinds mijn 10e een bril, daarna lenzen, voor veraf. Ik moet dus een leesbrilletje opzetten als ik met mijn lenzen in iets wil lezen, bandje wisselen etc. Lenzen uit en ik zie alles van dichtbij haarscherp. Al met al went het snel.

Ik had dit topic trouwens liever in Off Topic gezien
:rofl:

Geen leesbril nodig, maar met veraf bril worden horloges dichtbij een beetje wazig en zilver wijzers op een zilvere plaat is niet te doen. Dat is jammer vooral als ik af en toe een bepaalde tag heuer voorbij zie komen.

Het antwoord op die vraag is “Ja, absoluut” Dat heb je zelf in de hand en is de charme van het ouder worden.
Wil je niet steeds brilletje op, brilletje af, kan je overwegen om een bril met neutrale glazen en een leesgedeelte aan te laten meten bij een opticien.

Dan heb je binnen drie jaar een leesbril nodig. :rofl:

2 likes

O no :scream:

Als 61 jarige vogel ik beter dan vroeger: heb er nu 30 minuten plezier van, vroegĂąh 3 slagen.
:thinking:

2 likes

Ach


Vanaf de kleuterschool een bril. Als de sterktes tussen het linker- en rechteroog maar afwijkend genoeg zijn, loop je op je 46ste met twee brillen.

Want helaas werd ik maf van multifocale glazen.

Zonder bril zie ik, overigens op een cm of tien afstand, details waar ik anders een macro lens voor nodig heb. Ideaal voor bandenwissels. :rofl:

Dus, eh, ik zeg: no-date horloges of aan de panorama/big-date klokken. :ok_hand: :muscle: