VERKIEZINGSUITSLAG: Het Mooiste horloge van Horlogeforum.nl 2019

Beste Forumleden,

Allereerst wil ik @tijdig bedanken voor dit mooie initiatief en het achter de schermen uitpluizen van allerlei dingen zoals incomplete nominaties en voor het vertrouwen om mij dit alles in een enquête te laten steken. Daarnaast wil ik alle nominaties bedanken. Dankzij het grote aantal nominaties werd het stemmen voor velen een lastige keuze. En als laatste wil ik de mensen bedanken die de tijd hebben genomen om te stemmen de afgelopen week.

Zo, de formaliteiten hebben we gehad. Nu de cijfers.

Het aantal nominaties: 145
Het aantal stemmen: 150

Dit ligt dus al vrij dicht bij elkaar, laten we hopen dat niet iedereen op zijn eigen horloge heeft gestemd.

We hadden 3 categorieën, namelijk: Je 1e, 2e en 3e keuze wat betreft het mooiste horloge op het horloge forum. Aangezien de verkiezing het mooiste horloge op het HF heet gaat de uiteindelijke winst naar het horloge in de eerste categorie, maar dat wil niet zeggen dat de “honorable mentions” niet interessant zijn.

We beginnen met de algemene winnaar, aangezien spanning opbouwen heel lastig gaat in een stuk geschreven tekst dat je gewoon kan skippen.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

1. Ketelaars Terra Luna van @stefanketelaars

Voor velen is Stefan en zijn werk hier op het forum geen nieuws en we zien al lange tijd prachtige foto’s van zijn creaties voorbij komen hier op het forum, vandaar dat ik wanneer ik voor mezelf spreek kan zeggen dat deze eerste plek dubbel en dik verdiend is! Gefeliciteerd!

Op de 2e plaats voor meeste aantal stemmen in categorie 1 staat:

2. Jaeger-LeCoultre Ultra Thin Moon van @tompj

Dit horloge was bij velen in het nominatie topic al favoriet vanaf het moment van uploaden. Logisch ook, met het tijdloze design van dit horloge, van harte! Daarnaast had de JLC in de 2e categorie het meeste aantal stemmen, dus het heeft maar weinig gescheeld.

En op de 3e plaats in categorie 1 staat:

3. Patek Phillipe 5170G-010 van @Bidle

Wat voor sommigen het ultieme ‘grail’ merk is, is voor @Bidle alledaagse kost. Zonder gekkigheid kreeg dit prachtige horloge een welverdiende 3e plaats!

dat was de top 3, dan nu een paar honorable mentions:

  • De Zenith El Primero Striking 10th van onze initiatief nemer @tijdig (en los van zijn eigen stem heeft hij daar niks aan kunnen regelen) had in de eerste categorie net te weinig stemmen voor een top 3 plek, maar in de 2e categorie had dit horloge de 2e plek.
  • De Ketelaars “Terra in Motion” van Jurk en de Patek Phillipe Celestial van johnny die een gedeelde eerste plaats hadden in de 3e categorie.

Al met al vond ik het een fantastisch proces om te mogen meemaken. Ik hoop dat jullie het ook een beetje hebben kunnen waarderen. Zo ja, dan is dit idee misschien door te zetten naar 2020, of niet @tijdig ?

Iedereen bedankt voor de aandacht, proficiat voor de winnaars en bedankt voor alle deelnemers, stemmers en iedereen die op wat voor manier dan ook heeft bijgedragen aan deze verkiezing.

Sjoerd

PS. In de honorable mentions kon ik Jurk en Johnny niet taggen want ik mag maar 4 gebruikers per bericht noemen.

102 likes

dank voor al het werk, echt een superleuk project! Volgend jaar weer?

2 likes

Gefeliciteerd aan de winnaars, goede keuze.:ok_hand:

Mooi trio, m.i. terechte winnaars! Van harte en dank voor de leuke verkiezing… :ok_hand:

1 like

Dank voor dit super mooie initiatief! Super goed gedaan.
Gefelicteerd aan de winnaars. @stefanketelaars @tompj @Bidle!
Eigenlijk is Stefan een nog grotere winnaar met twee van zijn creaties die in de top 5 staan!

@SAT ruman ging er eigenlijk van uit dat de One Watch to rule them all op de Bidle Belt zou zijn. Maar de queste begint pas! Sauron aka Bidle moet nu ook aan de slag. Dit gaat nog een spannende strijd worden om onze hobby. Gaat het de HF Elites lukken? Kan de SP omgekocht worden om de RRR binnen te houden? Vragen vragen vragen…

4 likes

Mooie uitkomst. Niets dan lof voor het werk van Ketelaars natuurlijk, maar ik vind hem eigenlijk niet zo mooi om te zien. Ik had dan ook de JLC maanfase op 1 staan; de GO Panomaticlunar op 2; en op 3 ook een chronograaf, maar dan de JLC Deap Sea.

2 likes

Mijn beste,

Een glansrijke finish van een spannende presentatie!!
Chapeau!!
Leuk om zo’n grote verscheidenheid aan horloge representaties te aanschouwen. :+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

@stefanketelaars van harte en een terechte winnaar!
@tompj @Bidle beiden ook van harte en het was mij een eer van jullie te verliezen :+1:

@tijdig Sjoerd_K dank voor deze leuke bijdrage aan het forum :+1:

3 likes

Mooie uitslag, en een terechte winnaar als je het mij vraagt! Heel bijzonder te zien wat er in dit land allemaal gebeurt op horloge gebied en daar is dit een lichtend voorbeeld van. De JLC en PP zijn uiteraard ook beauties van horloges!

Mooi lijstje zo! Goed gedaan allemaal :ok_hand:

2 likes

De Ketelaars is prachtig omdat het echt vakmanschap van ons eigen huis is, een welverdiende eerste plaats. Proficiat, Stefan!

Qua verfijning kan niets op tegen de Patek van Bidle imho, dus dat blijft mijn nummer 1 :smile:

3 likes

Mooie uitslag…ik kan mij hierin prima vinden. :+1:

3 likes

Twee van mn keuzes zitten hierbij !
Stefan gefeliciteerd! :grinning::+1:

2 likes

Twee van mijn keuzes zaten er ook bij. Leuk!
Stefan van harte. Erg leuk topic.

2 likes

Is er ook een volledige uitslag, ben wel benieuwd.

Bedankt Verkiezingscommissie! Een prachtig element in het soms wat roerige bestaan van HF!!!

Tja, wat ontzettend mooi voor Stefan Ketelaars, dat zijn horloge winnaar is geworden. @stefanketelaars: van harte gefeliciteerd, man. Je staat nationaal nu aan de top; internationaal gaat het ook goed komen.

1 like

Gefeliciteerd allen en dank voor deze leuke bijdrage aan het forum

Mijn nummer 1 is nummer 1 geworden, dus mij hoor je niet klagen. Stefan gefeliciteerd. :+1:

Mijn nummer 2 en 3 (Zenith EL primero striking 10th en Heuer cal 6) hebben het overigens niet gehaald.
Ben ook wel benieuwd naar de complete uitslag; kunnen we die niet op een of andere manier in google bekijken?

2 likes

ik kan voor de gegadigden eventueel wel het excel bestandje met uitslagen in een we transfer link zetten?

5 likes

Tja, nummer 1 de Terra Kuna van @stefanketelaars, zeker niet verwonderlijk, de innovatie van het design en complicatie is subliem.

Dat de nummer 2 een JLC is geworden is voor mij als JLC liefhebber natuurlijk een geweldige opsteker.
Ik ben niet voor niets een JLC aanhanger geworden. Alleen ben ik een vintage man, en hou van tijdloze modellen. Het simpele en tijdloze design blijft voor mij nog steeds een eerste vereiste waarnaar ik kijk.
Wel kan ik nu constateren dat er op dit forum meer leden zijn die een JLC ambiëren dan ik in eerste instantie had vermoed. Dus @tompj, hulde voor jouw uitstekende smaak vanuit mijn luie stoel.
Dat de nummer 3 een Patek is geworden, is ook niet vreemd, immers dat merk behoort tot de toppers in de horlogewereld. Ook dus voor @Bidle, een geweldig horloge, zeker niet voor iedereen een beschikbare optie.
Conclusie, mijn inziens een juiste uitslag.

5 likes

Als het niet teveel werk is zou dat een leuke optie zijn. Iedereen is stiekem natuurlijk wel benieuwd hoe zijn eigen nominatie het gedaan heeft. :innocent:

1 like