Verkleuring wijzerplaat

@Schoen; ik heb geen rechtsbijstandverzekering en hoop ook niet in een procedure verwikkeld te raken. Dat kost alle partijen alleen maar geld (en ergenis).

Ik zou nog een keertje “op je strepen gaan staan” bij de juwelier gezien de aanschafprijs van dit horloge en wat je dan redelijkerwijs aan kwaliteit mag verwachten na net 3 jaar. Wel netjes blijven natuurlijk.
Bij geen gehoor: ingebrekestelling schrijven, voorbeelden via Google te vinden, probleem en jouw verwachting mbt oplossing, termijn hierin stellen en aangetekend opsturen. Tevens in dit schrijven vermelden dat je bij uitblijven passende oplossing niet zal aarzelen verdere juridische stappen te ondernemen.
Bij geen reactie en goed aanbod binnen de gestelde termijn even advocaat in de buurt bellen en voorleggen. Briefje van hem/haar aan juwelier of van der Klauw kost je hooguit € 150,-.
Doet vaak wonderen. Doet de relatie met je juwelier geen goed maar so what? Hij biedt je nu toch ook al geen passende oplossing?
Succes!

3 likes

Je moet het oplossen op de manier waar jij je prettig bij voelt. Maar ik adviseer je om de juwelier te vragen dit op te lossen. En als hij dat niet wil, dan hem formeel in gebreke te stellen. Dat is niet ingewikkeld en hoeft ook niet veel te kosten.

Ik zou overigens beginnen met de juwelier te vragen naar de oorzaak. Dat is een belangrijke factor in dit hele verhaal.

1 like

Beste ‘Schoen’,
Dank voor het advies. Ik ga de juwelier nogmaals vragen dit probleem op te lossen. Al eerder heb ik naar de oorzaak gevraagd. Dat wist hij niet. Als oorzaak is wel blootstelling aan kunstlicht gemeld, maar dat kan ik me niet voorstellen omdat het horloge alleen 's avonds onder normale omstandigheden met kunstlicht in aanraking komt. Bovendien verwacht je dan ook geen vlek maar een egale verkleuring. Ik zal de forumlezers op de hoogte houden. Er zijn verder geen soortgelijke klachten gemeld.

vr gr. JC

Wow… dit ziet er echt niet uit! En dan na 3 jaar bij zo’n horloge. Bizar… ik zou hier zeker werk van maken, echt onacceptabel.

Beste allen,
Zoals door enkele van jullie geadviseerd heb ik de klacht rond de verkleuring van de Ariadne wijzerplaat (weer) bij Juwelier van Hell Apeldoorn neergelegd. Deze reageerde vanochtend met de mededeling dat ik het horloge bij hun kan inleveren en dat zij e.e.a. met Van der Klaauw opnemen. Ik ben blij met deze ontwikkeling en informeer via dit forum hoe het afloopt. Iedereen bedankt voor de reacties!

12 likes

Heel veel succes. Ik hoop dat dit op gepaste wijze opgelost wordt. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Zou wel zo netjes zijn ja. Ik heb dit met verbazing gelezen en ik zou me nog meer verbazen als er geen goede uitkomst is. Dit moet gewoon niet mogen bij welk horloge dan ook. Zeker niet bij deze.

Succes en hopen op een goede uitkomst.

Goed nieuws!

Beste volgers,

Het CvdK Ariadne horloge ligt weer bij de juwelier Van Hell die het mij verkocht heeft. Deze neemt nu actie richting Van der Klaauw. De heer A. van Hell beaamde dat dit niet kon. De verkleuring zou volgens hem de totale wijzerplaat aantasten. Hij lost het op. Ik laat het jullie weten! vr gr JC

7 likes

Ik hoop dat dit kosteloos wordt opgelost. Overigens zou ik er al geen vertrouwen meer in hebben. Ongekend voor een horloge van deze prijs.

Er staat een paard in de gang
Er scheet een paard in de Van Der Gang.

???
Wat heeft Van Der Gang ermee te maken?

Het gaat wel uit de ‘Klaauwen’ lopen als je er zomaar andere horlogemakers bij gaat slepen :smiley:

1 like

Hai WilSeiko; het loopt via de juwelier, waar ik het horloge gekocht heb. Zij regelen het met Van der Klaauw. Ik heb daar wel vertrouwen in…

Ik had al zo’n gevoel dat het laatste wijntje geen goed idee was.
Zonder gekheid, is een naamsverwisseling.

3 likes

Mooi! Thanks voor de update! Ik ga ervan uit dat ze het nu wel zullen oplossen. Succes en we zijn benieuwd naar de volgende update!

Hij maakt hem gewoon :joy:

1 like

Beste mensen van dit forum. Even een update mijnderzijds, dat heb ik beloofd. Het Ariadne horloge is via Van Hell (Apeldoorn) naar Van der Klaauw gegaan en ligt daar nu 6 weken. Van Hell houdt mij op de hoogte. Laatste bericht 25 september: 'de oplossing is er en er wordt aan gewerkt." Tot de volgende berichten.

5 likes

Mooi! Goed geregeld!

Hopelijk krijg je hem spoedig terug zodat hij weer in volle glorie om jouw pols kan schitteren! We zien de foto’s graag verschijnen.