Voor Frankrijk zal dit waarschijnlijk met Colis Privé zijn afgeleverd. Als je de Track & Trace pagina bekijkt op internationalparceltracking.com dan kun je doorklikken naar de bezorg informatie van Colis. Ik heb eerder wel eens gehad dat het pakket op “Bezorgd” staat maar bij Colis Privé als “Beschikbaar op afhaallocatie”, dan hoef je de koper alleen maar naar een of andere sigarenwinkel of supermarkt in de buurt te sturen.
Stap 2 is gewoon bellen met PostNL voor het starten van een onderzoek, hou er rekening mee dat je zo maar een maand verder bent, en dan nog een maand voor dat je geld ontvangt. Wat je ook doet, betaal de koper niets totdat PostNL zijn onderzoek heeft afgerond. Zorg dat je alle correspondentie met de koper bewaart, inclusief screenshot wat er is verkocht en voor welke prijs. Mocht je dat hebben ook informatie over jouw aankoop. Als bedrijf krijg je zonder die informatie maar 60% van je verkoop bedrag terug, ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat als particulier gaat.
Ik heb dit aan de lopende band… I know the drill. Wees blij dat het niet naar Italië is, dat is veel erger.