Verkocht horloge chrono24, pakket niet geleverd

Beste forumleden,

Vorige week heb ik mijn Longines Hydroconquest verkocht via chrono24.
Deze ging naar Frankrijk en verstuurd verzekerd met Postnl.
Nu zegt de ontvanger dat (ondanks dat de trace code zegt afgeleverd) het pakket niet te hebben ontvangen.
Contact opgenomen met Postnl en die gaan nu een onderzoek instellen.
Maar hoe verloopt dit nu met chrono24?
En heeft iemand ervaring met geld terugkrijgen via Postnl verzekerde zending?
Stressvolle situatie…

Ik zou het hoe dan ook meteen even melden aan C24.
Mocht het op de een of andere manier tot gezeur leiden sta je gevoelsmatig in een iets beter daglicht wanneer jij zelf de melding hebt gedaan.

Verder is het gewoon het onderzoek afwachten vrees ik.

6 likes

Post.nl is ellende.

Verzerkerd bedrag terugkrijgen kan, na onderzoek van een maand of 2. En dan dien je te bewijzen door een factuur wat de waarde was. Is het een zakelijk verkocht horloge, dan keert Post.nl alleen de inkoopprijs uit. Die berekenen ze gewoon zelf.

Al met al is Post.nl een intens slecht bedrijf. Zakelijk stuur ik alles met Dhl Express. Post.nl soms wat privé en dan fingers crossed. Service kennen ze daar niet.

6 likes

Tja, heb een keer eerder wat via Postnl gedaan en dat ging goed, dus dan denk je prima nog een keer. Pfff hoop niet dat het twee maanden gaat duren.

Wat als PostNL aangeeft dat is afgeleverd en dat daarmee de service is geleverd?

Is het dan jouw woord tegen dat van de koper?

Veel geuite frustratie over C24 is dat zij uitbetalen op basis een afleverindicatie van de post. Vanuit het perspectief van de verkoper is dat in dit geval geen nadeel.

1 like

Nou ja dat is een ander punt misschien denkt de koper dat ie zo een gratis horloge kan krijgen. Geen idee hoor maar ken de beste man niet persoonlijk.

Blijft toch de zwakte van kopen/verkopen via Chrono24 he. Dit zijn toch geen kleine bedragen.

Zo moet ik ook soms denken: wat als n verkoper gewoon n baksteen opstuurt?

Hoe bewijs je dit als koper?

Hopelijk raakt t opgelost. Er moet toch n handtekening zijn?
Zelf verstuur ik voor mn beroep 3000 pakjes/j maar steedsmet handtekening (die ik kan opvragen) en sindsdien verbazingwekkend weinig verloren/“niet ontvangen” pakjes.

2 likes

Met al dit soort berichten ga ik de volgende keer wel heel hard nadenken voordat ik iets waardevols per post stuur…

En wat voor een marge houden ze aan dan?

Dat aangetekend versturen is een grote grap. Ze moeten tegenwoordig met de Corona zelf al een handtekening zetten, en doen dat dus ook gewoon bij aangetekend. Ik had laatst ook een pakketje voor ontvangst. Ze belden wel aan, zetten het pakketje bij de deur, en de postbezorger was de hoek al om toen ik de deur open deed.

3 likes

Denk dat een probleem is dat Postnl het pakket in Frankrijk overdraagt naar een andere dienst ook. Dus geen idee of die dezelfde methodes hanteren als Postnl.

1 like

Overigens is het niet zakelijk.

Voor Frankrijk zal dit waarschijnlijk met Colis Privé zijn afgeleverd. Als je de Track & Trace pagina bekijkt op internationalparceltracking.com dan kun je doorklikken naar de bezorg informatie van Colis. Ik heb eerder wel eens gehad dat het pakket op “Bezorgd” staat maar bij Colis Privé als “Beschikbaar op afhaallocatie”, dan hoef je de koper alleen maar naar een of andere sigarenwinkel of supermarkt in de buurt te sturen.

Stap 2 is gewoon bellen met PostNL voor het starten van een onderzoek, hou er rekening mee dat je zo maar een maand verder bent, en dan nog een maand voor dat je geld ontvangt. Wat je ook doet, betaal de koper niets totdat PostNL zijn onderzoek heeft afgerond. Zorg dat je alle correspondentie met de koper bewaart, inclusief screenshot wat er is verkocht en voor welke prijs. Mocht je dat hebben ook informatie over jouw aankoop. Als bedrijf krijg je zonder die informatie maar 60% van je verkoop bedrag terug, ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat als particulier gaat.

Ik heb dit aan de lopende band… I know the drill. Wees blij dat het niet naar Italië is, dat is veel erger.

2 likes

Hier staat ook dat het bezorgd is.

Wordt waarschijnlijk een lastig verhaal met PostNL. Alleen dienstverleners zoals DHL Express zijn weliswaar aanzienlijk duurder maar zeer betrouwbaar.

1 like

In dat geval dus optie 2. Dat wordt lange adem…

Heb al contact gehad met Postnl en gaan onderzoek instellen… Naja afwachten maar dus.

Mensen klagen veel over PostNL maar ik verstuur 500 items per jaar en dat gaat eigenlijk altijd goed. Soms moet je er even achteraan bellen, of gaat er iets niet helemaal goed (vaak omdat een koper zijn adres krom heeft opgeschreven). Afgelopen jaar is er niets verloren gegaan, en voorgaande jaren misschien twee of drie en dan krijg je uiteindelijk gewoon netjes je geld terug.

3 likes

Dus bij PostNL geen handtekening? Dat kan toch niet?