Verkocht horloge chrono24, pakket niet geleverd

Ik blijf het allemaal wel spannend vinden. Een maat van me kocht onlangs nog een horloge via Chrono24 en dit horloge werd verzekerd verstuurd door DHL. Pakketje werd bij hem op kantoor geleverd toen hij niet op kantoor was en niemand hoefde een handtekening te zetten of wat dan ook… werd gewoon achtergelaten bij de receptie.

Ik kan me voorstellen dat er intern dan wel “is getekend voor ontvangst” door de bezorger. Nu is dit goed afgelopen maar ik kan me voorstellen dat dit ook helemaal fout kan gaan.

Minstens.

Achteraf is mooi wonen, maar verstuur alsjeblieft nooit meer pakketjes naar het buitenland met PostNL. DHL, Fedex en UPS zijn betere keuzes.

2 likes

Mee eens! Ik moest maar bewijzen wat het hologe had gekost. DHL met verzekering, Fedexbof UPS. Maar allen met verzekering. Doe al 10 jaar zo en alleen met die 3. Tuurlijk gaat iets eens fout. Echter lost nl dpd etc. Nope.

Is het echt duur, dan gebruik ik DHL express one day delivery. Kost een kapitaal maar ik slaap een stuk rustiger :sweat_smile:. Grootste voordeel: geen hand-over naar een partner organisatie en de bezorgtijd is zo snel dat het pakket constant in beweging is en dus constant in de gaten wordt gehouden. Bedenk wel dat PostNL ook overgeleverd is aan de kunsten van hun partner organisatie in het buitenland (bijv Colis Privé in Frankrijk ( wat een ramp) en Hermes in Duitsland (ook enigszins tenenkrommend).

2 likes

Afwachten is het onderzoek. Die doen de komende weken echt niets.

En dat is failure nummer 3 hier op het forum van Postnl in 24 uur tijd. Wat een ontzettend faalhazen bedrijf. Tenenkrommend dit allemaal. De incidenten stapelen zich in rap tempo op.

Ik zou zowel een melding maken bij Postnl als Chrono24. Hopen dat het pakket alsnog gevonden wordt en anders dat je je geld terug krijgt. Ontzettend vervelend dit allemaal…:triumph:

Ik had laatst hetzelfde. Bleek dat de postbode het pakket bij de buren in de schuur had gegooid. Gelukkig was hij nog in goede staat. Dat bij een horloge van 4k. Was aangetekend en verzekerd maar ik had het liever niet daarop aan laten komen.

Van Chrono24 krijg je trouwens de uitbetaling op het moment dat de Track and Trace zegt dat die afgeleverd is. Ontvanger moet er tenslotte voor tekenen. Vervolgens is het aan de koper om het tegendeel te besluiten. Niet helemaal fair maar Chrono is iets meer verkoper georiënteerd omdat hun commissie geïnd wordt bij het doorstorten van het verkoopbedrag.

1 like

Ik verstuur 100den pakketten via PostNL en eigenlijk nooit last.
Dat DHL…dat is pas een crime… pakket gestolen…pakket open gemaakt… helemaal verdwenen en een klantenservice van lik m’n ree…vestje.
Als er iets is dat staat voor oplichting, dan is het wel DHL.

Nu heb ik zin in een hamburger :+1:.

2 likes

Inderdaad. Volgende keer maar dat proberen.

1 like

Als je geluk hebt twee maanden. Heb zelf helaas ondervonden dat het ook nog langer kan duren. Uiteindelijk gelukkig wel mijn geld terug ontvangen. Succes.

De pakket markt staat momenteel echt op scherp, PostNL vraagt mensen al niks te versturen voor Sinterklaas omdat ze het simpelweg niet aankunnen.
Daarnaast werkt PostNL alleen maar met partners in het buitenland omdat ze daar geen netwerk hebben, en dus meer risico.

Bedrijven als UPS, DHL Express en FedEx hebben wel hun eigen netwerken.

Ik zou versturen gewoon lekker even uitstellen op dit moment ivm met alle drukte, nu is het een beetje vragen om problemen.

Daarnaast heb je DHL Parcel en DHL Express, dit zijn 2 losstaande bedrijven.
DHL Express is voor internationale post betrouwbaarder.

Ooit eens gehad dat ik de “verkeerde” verzekerd-verzenden-optie had genomen volgens PostNL.
Kreeg €48,- van ze, en maakte dus een netto verlies van €140,- :rage:

Als PostNL zo slecht is, waarom niet via UPS of Fedex?
Kost misschien een paar tientjes meer, maar vaak geleverd binnen 48 uur en zeker beter!!

Ook diverse horloges via C24 verkocht.
Allemaal goed gegaan, maar ook 1 horloge dat naar België is gegaan en ook op kantoor afgeleverd en getekend (door iemand).
En de koper reageerde dat hij het niet had ontvangen.
Ook onderzoek via PostNL en postbedrijf België…helemaal een ramp :triumph:
Gelukkig staat het geld op tussenrekening en chrono betaald uit op basis van aflevering.
Dus uiteindelijk hebben ze het bedrag aan mij betaald.
Maar heeft wel even geduurd, en diverse telefoontjes en stress :woozy_face:

1 like

Tja als ik het had geweten zou ik iets anders hebben gekozen maar eerder was alles goed gegaan en bij mij in de buurt zit helaas niet veel anders.

Gisteren nog een post over gemaakt.

Als je alle bewijzen hebt, verkoop bedrag, foto’s van de documenten aangaande de verzending, adres van de ontvanger etc. dan gaat Post.nl het opnemen met de partner in Frankrijk en moet je enig geduld betrachten. Ik heb het volledige bedrag, zoals aangegeven op het verkoop statement (e-mails, printscreens etc.) terug gekregen.

Sterkte, bij mij zat het ook rond de feestdagen vorig jaar, dus het werd wel nieuwjaar…

Heb ook maar de klacht bij de Franse pakket dienst neergelegd maar ga er niet vanuit dat die sneller zijn.

Bij mij bleek de Engelse partner hem op een foutief adres afgeleverd te hebben, ik kreeg een bericht dat hij bezorgd was maar de ontvanger had niets gehad. Gelukkig werkte de ontvanger bij mij ook mee, altijd prettig in een ander land. De persoon op het aflever adres claimde nooit wat gehad te hebben, dus moest Post.nl uiteindelijk erkennen dat ze fout zaten en mij vergoeden, en zelf terug vorderen van hun Engelse partner. Het kan ook zomaar een fout van het inleverpunt zijn, die hebben bij mij ook wel eens de postcode verkeerd ingegeven, dan gaat het ook mis…

Dat is al vaker gebeurd, ook op MP. Betalen via een derde rekening geeft geen garantie, als je de zending aanneemt heeft de verkoper aan zijn verplichting voldaan. Vervolgens mag jij gaan bewijzen dat je een steen hebt ontvangen en dat gaat je niet lukken…