Verkocht horloge chrono24, pakket niet geleverd

De situatie is nu: Chrono houdt het geld vast tot het onderzoek is afgerond. Dus kan nog even duren helaas…

Je hoort natuurlijk enkel de slechte verhalen he. Niemand gaat een topic maken met “men pakje is aangekomen!” :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Met post.nl heb ik dit ook al gehad. 1 maal gebeld en gewoon het pakje neer gelegd en 1 maal zelfs niet aangebeld.

Momenteel hoef je bij geen enkele bezorgdienst te tekenen. Zelfs niet als je als verzender aangeeft dat de ontvanger zich moet legitimeren. #corona

Dus het dieven gilde heeft redelijk vrij spel… Van de andere kant kan de verzender dit ook als argument aanvoeren…

Zo is het ook, Ik heb al eerder wat gestuurd op deze manier wat wel goed ging, was ook wel iets duurder. Dus dan denk je goede ervaring, moet goed komen…

Of ik het nog een keer zou doen, denk het niet.

Is dat een nieuwe postbezorger?

1 like

Ik weet niet of dit geheel waar is. Ik heb ooit een Everest band verkocht via Ebay en verzekerd verzonden. Het bandje kwam niet aan en ik heb toen bij PostNL een onderzoek ingesteld. Ik kreeg vervolgens de verkoopprijs terug van PostNL. Dus netjes!

Dat is waar. Ik woon in een appartementencomplex. De bezorger stapt de lift uit, belt aan en vertrekt weer. Soms wachten ze niet eens of iemand de deur opendoet.

Volgens Postnl duurt het onderzoek maximaal 29 werkdagen. Zal wel in het nieuwe jaar worden dat er wat uit gaat komen.

Status tot dusver: vorige week bericht van de dienst in Frankrijk dat het pakket niet terug te vinden is. Moest contact opnemen met Postnl. Gelijk gedaan, maar die moeten eerst hun eigen onderzoek afronden. Beetje vreemd, als het onderzoek enkel in Frankrijk kan plaatsvinden en dit is afgerond. Anyway, kreeg de belofte dat alles deze week klaar moest zijn. Net weer gebeld en geen resultaten nog. Blijkbaar is de klantenservice ook niet gekoppeld met het ‘onderzoeksteam’.

Zal me maar niet uitlaten over de hoeveelheid telefoontjes die ik gedaan heb voordat ik iemand had die het überhaupt begreep… Maar moet dus nog tot 8jan wachten maximaal. Dat is de tijd die er maximaal op staat nog. Op naar 2021…

1 like

Waardeloos man.
Toch nog een prettige jaarwisseling. :champagne:

Nou, hopen dat het goed komt in het nieuwe jaar, succes :+1:t2:

Als in: nog paar weken wachten. In deze periode is alles een chaos qua bezorging dus ze gaan gewoon zo lang mogelijk rekken

Ja idd heb alle excuses gehoord van ze inmiddels hah.

Goed, status dusver:
Vandaag eindelijk contact gehad met onderzoeksteam.
Nu moet de ontvanger een formulier invullen en ondertekenen dat ie niks heeft ontvangen.
Zelf nog wat stukken opsturen (bewijs kosten, kopie verzendbewijs etc.).
Pas dan gaat Postnl de Franse collega’s weer contacten.
Dan weer afwachten op m’n centen…

2 likes

Wat vervelend zeg!! Hopelijk snel goed nieuws!!

Gelukkig is de koper ook wel behulpzaam heeft gelijk het formulier ingevuld, heb alles al kunnen doorsturen.
Nou maar hopen dat het wat sneller gaat.

2 likes

Ik gebruik secursus om te verzekeren. Enige voorwaarde is dat het met track en trace en handtekening verstuurd wordt en dat er niet aan de buitenkant op staat war er in zit. Is goedkoop en werkt handig.

Denk dat de gemiddelde handelaar droomt van zulke marges

Gemiddelde horlogehandelaar maakt dat niet denk ik…