Verkocht horloge chrono24, pakket niet geleverd

Er is weer een update. PostNL beschouwd het pakket als verloren (wat ik al wist maargoed).

Moet wederom een formulier invullen (als ik het pakket wel terug krijg dat ik het bedrag terug betaal etc. etc.).
Nu krijg ik binnen twee weken weer bericht over de afhandeling. Gaat nog even duren dus dat wel…

2 likes

Ach beter dit nieuws dan geen nieuws, toch?

Inderdaad, blijft kwestie van afwachten :slight_smile:

Nou de kogel is door de kerk, en krijg binnen 10 werkdagen mijn geld gestort van PostNL.
Maar niet alles waar het voor verzekerd is. Horloge was €725 +28€ verzendkosten en de Postnl wil €710 uitkeren. Beetje gekke uitleg:
We vergoeden de schade ter hoogte van € 710,00 . Het bedrag is gebaseerd op de door u aangeleverde bewijsstukken en de van toepassing zijnde productspecificaties aangevuld met de verzendkosten met aftrek van de verzekeringspremie.
Dus je betaald voor je verzekering met versturen en naderhand nog een premie??

2 likes

Ik denk dat hier bedoelt wordt dat je alleen het product en de verzending terug krijgt. De hoogte van het bedrag dat je aan PostNL hebt betaald is voor een deel ook voor de verzekeringspremie.

Als je schade claimt op een verzekering bij bijvoorbeeld diefstal krijg je je premie ook niet terug.

Dan zou hij toch 725 moeten terugkrijgen? Ik neem aan dat de verzekeringspremie al in de verzendkosten zaten en dus vooraf betaald zijn.

Vind ik wel raar, ik heb toen ooit een claim ingediend bij de postnl van totaal bedrag + verzendkosten. Ivm ik betaald heb voor hun dienst en ze die niet geleverd hebben dus wou ik dat geld ook terug.

True! Iets te snel gelezen. Minimum zou 725 moeten zijn, tenzij er op polisniveau ook nog is bepaald dat er bijvoorbeeld een eigen risico is, maar dat zou dan vooraf duidelijk overeen gekomen moeten zijn en dat lijkt me niet het geval.

Geen idee waar ik dat terug zou kunnen vinden de polisvoorwaarden. Snap misschien dat ze dat inhouden van de verzekering/verzendkosten maar niet van het bedrag van het horloge zelf.

Het is niet dat je een polisblad krijgt met verzenden maar zullen vast ergens kleine lettertjes staan.

Dat lijkt me eerlijk gezegd ook prima verdedigbaar. Het is hun fout, daar zou jij compleet schadeloos door gesteld moeten worden.

Maar ja, ik ben geen jurist.

1 like

Ik heb een maar een mail aan gewaagd.
De logica ontgaat mij een beetje, dus heb gevraagd hoe zij aan de waarde zijn gekomen.
Zal wel duren voordat erop gereageerd wordt.

Mijn idee is ook, als zij dagwaarde nu bepaald hebben kan ik mij zo voorstellen dat dit niet klopt met toen ik hem verkocht (inmiddels twee maanden terug), omdat hun onderzoek zo lang geduurd heeft.

3 likes

Op de mails geen antwoord, klantenservice gebeld en die zegt dat het bedrag verkeerd was ingevuld. Deze hebben een melding gemaakt naar het ‘onderzoeksteam’ (die je niet kan bellen).
Hopelijk wordt het nog wat.

3 likes

Met veel interesse dit stuk gelezen want ik koop ook met regelmaat dingen op Chrono en in de toekomst ook wat verkopen dus dan weet ik alvast hoe zo’n situatie wordt uitgespeeld😅

Goed om te horen dat het redelijk positief is geëindigd

Nou ben erachter hoe zal aan de kosten zijn gekomen.
Blijkbaar omdat ik de verzendkosten zelf heb betaald en deze niet op de verkoopfactuur staat, haalt de verzekering van Postnl die kosten van het factuurbedrag af. Zij gaan er vanuit dat alle kosten op de factuur incl. Verzendkosten zijn. Dit is niet terug te draaien. Dus krijg 710 en niet meer. Heb er ook geen zin meer in voor die paar tientjes om er nog langer mee bezig te zijn. Dus als je wat op chrono verkoopt zorg dat je verzendkosten er ook op staan.