Verkoop en verzenden via Chrono 24

Je hebt vandaag het uurwerk verkocht schrijf je, begrijp ik nou goed dat je pas dit weekend gaat uitzoeken hoe verzenden exact werkt en laat je je koper dus dagen wachten voordat het uurwerk verzonden wordt? Als jij de koper zou zijn in deze casus, wat zou je zelf daarvan vinden?

7 likes

Ik weet wel wat ik er als koper van zou vinden, met name als ik meteen betaald zou hebben. Ik verwacht dan echt wel de volgende dag een t&t code te hebben gekregen.

2 likes

Ik heb dit afgesproken met de koper, dus niet gelijk conclusies trekken…Ik wil er wel voor zorgen dat het proces goed verloopt

2 likes

Wie trekt hier conclusies?

Als je goed mijn reactie leest schijf ik:
" begrijp ik nou goed…".
Ik stel gewoon een vraag.

En als jij zo’n belang hecht aan een goede afwikkeling van het proces, jouw woorden, dan heb je je slecht ingelezen hier en vooraf dingen niet uitgezocht voordat je het horloge daar te koop aan bood. Je verhaal lijkt niet helemaal te kloppen…succes verder

1 like

Ik heb gisteren een horloge verkocht via C24 aan een Italiaan. Deze met €5500 verzekering via PostNL verstuurd. Kost maar €27,50 aan verzenden en ik heb redelijk goeie ervaring met PostNL (of is dit nu de goden verzoeken?)

3 likes

Ik vind dat Secursus wel duur. Verzendkosten plus €50 voor een verzekering van €5000 waarde, wat bij PostNL 27,50 kost.

Tja het blijft jou keuze de klant heeft daar eigenlijk weinig over te zeggen. Willen ze het persee mogen ze het ook bepalen en nemen het risico lijkt mij.

1 like

Is waar.
Maar hij kan proberen de klant te overtuigen. Plus kostenbesparing.

*Betalen

Klant is denk ik koning hierin. Als die extra zekerheid wilt kan die daarvoor betalen lijkt me

2 likes

Het spreekwoord is, wie betaald bepaald.
Maar dat is dan natuurlijk ook gewoon andersom zo

Wie bepaald betaald. Dus ook de eventuele meerprijs.
En de risico’s van verzenden vanzelfsprekend voor de bepaler

Ik heb vandaag het pakketje verstuurd aan de nieuwe eigenaar. Deze had gisteren ook pas betaald, dus vandaar dat ik wat extra tijd had.

Ik heb het pakketje met dhl verstuurd voor 16 euro naar Duitsland, daarnaast heb ik het pakketje nogbextra verzekerd via securus voor 10 euro. Tevens heb ik het gehele verpakkings proces gefilmd, dus aan mijn kant zal het zeker niet liggen. Nu hopen dat die escrow service goed werkt en dat de nieuwe eigenaar er blij mee is

1 like

Komt goed. Zowel uit eigen ervaring (gisteren mooie vintage duiker bij C24 aangeschaft, NA volgt) als uit het feit dat C24 gewoon een goed, betrouwbaar en (op de gratis opties na) het goedkoopste platform is om horloges te (ver)kopen.

dat weet ik dan weer niet zeker… :wink:

2 likes

Even een update, de eigenaar was erg blij met de mooie Autodromo Stradale. Bij binnenkomst had hij gelijk de escrow service geaccordeerd waarna ik binnen 1 dag het geld op mijn rekening had staan. Het valt dus allemaal best wel mee. Maar toch even spannend de eerste keer.

Ik heb het dus via Dhl verzonden en extra verzekerd via Securus. Misschien heeft iemand er straks wat aan voor zijn eigen verkopen.

6 likes

Mooi afgerond :+1:

Maar hier op inhakend; heeft iemand op HF al eens iets moeten claimen bij Secursus? En zoja, hoe verliep dat?

(Ik hoor hier al een paar jaar goede verhalen over Secursus, maar op buitenlandse fora ben ik toch een paar negatieve ervaringen tegen gekomen…)

1 like

Ik heb ook wel eens wat via Chrono24 verkocht. Heb het gewoon aangetekend en verzekerd via PostNL gestuurd. DHL is de Deutsche Post, als je het met Post NL verstuurd komt het bij de koper in Duitsland aan met DHL.

Al hebben ze mijn verkocht horloge toen wel gewoon voor de deur gekwakt, ik vond dat niet mijn verantwoordelijkheid maar kreeg er wel een opmerking over van onze oosterbuur.

1 like

Ik heb laatst een horloge via chrono24 verkocht naar Frankrijk. PostNL verzekerde verzending gekozen. De doos is tijdens transport opengemaakt en het horloge vervangen door een fles water. Netjes m’n geld terug gehad van postNL en de koper ook via CH24

Buiten europa maak ik gebruik van DHL en secursus. Al ging een horloge naar Japan met PostNL ook wonderbaarlijk goed en snel. Duurde totaal 4 dagen voor nog geen 25 euro.

4 likes

Ik vond het ook erg spannend de eerste keer. Blijf echter altijd waakzaam. Je weet het nooit

1 like

Bizar. Crimineel.

Hoe lang duurde dat en wat moest je qua bewijs doen en aanleveren? Hoe toonde je de waarde aan?

2 likes

Het heeft wel een paar weken geduurd omdat niet alleen PostNL maar ook de Franse koerier een onderzoek wilden uitvoeren.
Ik heb foto’s aangeleverd van tijdens het inpakken en van het pakket na inpakken. De koper heeft foto’s aangeleverd van de doos bij aankomst. Ik heb de chat / verkooppagina van chrono24 kunnen gebruiken om de waarde aan te tonen. Ben tevreden over hoe dit is opgepakt door PostNL.

4 likes