Verkoop en verzenden via Chrono 24

Beste allen,

Ik heb vandaag mijn eerste horloge kunnen verkopen via Chrono24, met de escrow service, wat mij betreft prima, maar loop ik hier nog risico mee? Tevens moet ik het horloge versturen , de verkoper geeft aan de voorkeur te hebben om het via Dhl naar Duitsland te versturen, alleen op de site van de Dhl kom ik weinig tegen over verzekerde verzending , hebben jullie hier ervaring mee? Ik heb ik het forum gezocht maar kreeg er weinig licht over. Thanks alvast voor de tips

1 like

goedkoopste optie van DHL kiezen en dan via Secursus verzekeren

7 likes

Heb meerdere horloges verkocht via Chrono en tot nu toe nooit gezeur gehad.
DHL heeft een optie tot verzekerde verzending is echter alleen maar tot 500 euro.
image

1 like

De koper kan een voorkeur uitspreken, maar jij bepaalt, lijkt me, want jij loopt het risico, niet de koper. Met PostNL kun je grotere bedragen dan 500 euro verzekeren, dus ik zou, als het een hoger bedrag is waarvoor je verkocht hebt, dat zeker als voorwaarde stellen.

5 likes

Bij UPS kun je verzekerd verzenden. Gaat uitstekend.

Als het per se DHL moet zijn:

Edit: wat @GMTplus1 zei dus :upside_down_face:

Dit had je misschien beter van tevoren kunnen bedenken, nietwaar? :smile:

Gelukkig helpt de zoekfunctie:

6 likes

:point_up_2:

4 likes

Vanuit NL wel ja.
Maar vanuit BE is het max 500 euro.
Is dus afhankelijk waar TS vandaan komt in dit geval.

1 like

Wat je ook doet, niet met PostNL, ben een keer een pakket wat naar het buitenland moest 6 weken kwijt geweest.

4 likes

Tja, dat is mij ook met DHL gebeurd, en zo zal er altijd wel iemand zijn die met welke bezorgdienst dan ook een slechte ervaring heeft. Dan moet je het zelf gaan brengen of laten komen halen.

8 likes

Remco woont in Nederland…?

1 like

Geen idee vandaar dat ik het aangaf dat het afhankelijk is waar TS vandaan komt

1 like

Ik heb 2 jaar geleden een Nomos verkocht AAN Chrono24: dus niet te koop gezet in de app maar bij het bedrijf zelf een bod opgevraagd. Je krijgt dan een vragenlijst en het verzoek goede foto’s in te sturen en dan krijg je snel daarna een bod. Na mijn akkoord op het bod kreeg ik een verzend bon toegestuurd en een koerier komt het dan bij je thuis ophalen. Bij ontvangst controleren ze dan in Duitsland of het horloge voldoet aan je beschrijving en foto’s en als blijkt dat je de boel niet bij elkaar hebt gelogen heb je een dag later het geld op je rekening staan. Dit hele proces nam minder dan een week in beslag en het enige nadeel vond ik dat je dus thuis moet zijn op het dagdeel dat de koerier je pakje op komt halen. Ik was heel tevreden, zowel met het bod als met de afhandeling.

Beetje off topic dit maar goed, verkopen AAN in plaats van VIA Chrono24 is dus ook een optie.

12 likes

Dan.lever je wel 30 tot 40 % in schat ik.

3 likes

Versturen via DHL extern verzekeren via secursus.

Kost je 1% van de waarde en dekken ook horloges.

dubbel verpakken en alles filmen.

4 likes

Volgens mij is die optie er niet meer

1 like

Dat zou kunnen, het was daarentegen wel erg worry -free en snel. En zoals ik al zei, ik was tevreden met het bod en had toen geen zin meer om te onderzoeken of ik er op een andere manier meer voor kon krijgen.

2 likes

Via DHL express kan je het horloge verzekerd verzenden voor 1% van de waarde waarvoor jij het wil verzekeren. Bovenop de verzendkosten van DHL express. Het horloge word dan de volgende dag geleverd.

Je kan hem dan alleen naar een DHL express punt brengen, niet elk DHL punt is dat, dus je moet even opzoeken op de website waar de express punten zijn.

Wel belangrijk, is dat de verzekerde waarde niet hoger kan zijn, dan dat jij aan kan tonen met de factuur, dat jij in bezit moet zijn van de factuur, en dus een kopie met moet sturen als de koper die wil. Zonder factuur keren ze niks uit. Daarnaast als particulier moet je aangeven wat je verstuurd op het verzendlabel. Hiervoor kan je ‘precisie instrument’ gebruiken. Daarna het horloge ter plekke op het DHL express punt inpakken onder toezicht van de gene die het pakket aanneemt en hem of haar het verzendlabel laten op de achterzijde. Neem van dit hele proces foto’s. Als je pakket zoekt raakt, vragen ze hier namelijk allemaal om.

2 likes

Deze onderschrijf ik, DHL express, de optie dat het pakket alleen aangenomen mag worden door de geadresseerde (extra optie). Het horloge is er normaliter de volgende werkdag. Het kost wel wat maar is het zeker waard.

3 likes

Dank jullie wel voor de vele antwoorden op.mijn vraag, en de antwoorden worden allemaal gewaardeerd. Ik ga van het weekend kijken voor de Dhl express service, dit geeft mij hopelijk de de meeste zekerheid. Ik laat nog wel even weten wat de afloop zal zijn.

Hai. Ik heb laatst hetzelfde gehad. Een horloge naar Frankrijk met Escrow service. Ging allemaal prima. De verzending duurde wel (erg) lang. En zou je dus aanraden DHL express te gebruiken. Succes

1 like