Wat een smerige ****
Mooi dat het uiteindelijk toch nog goed is gekomen. Best toch wat foto’s van inpakken maken dus!
Had alleen een foto van het pakket gemaakt. Heb nu mijn eerste horloge via chrono24 verkocht en was een prima ervaring. Krijg net bericht dat het voltooid is en bedrag 1-3 werkdagen gestort wordt.
Was wel binnen Nederland. Met aangetekende verzekerde verzending uiteraard 15 euro en een beetje.
Dat is een geruststelling. Heb ook wel eens gehoord dat het zonder factuur lastig was.
Ik ben vrij zeker wie de dader is, zeker nadat ik die persoon met de situatie confronteerde. Maar goed, ik kan dat natuurlijk nooit bewijzen want is gebaseerd op vooroordelen en een vleugje racisme.
Ik heb 6-8 horloges via chrono24 verkocht en 2 gekocht. Altijd prima ervaring tot nu toe.
Zaten zendingen tussen naar VS, Japan, Oekraine en Israel. Wonderwel altijd netjes aangekomen en geen problemen met douane
Hoe heb je dat confronteren gedaan dan?
Ik heb de man van het pakketpunt (officieel PostNL postkantoor, want dat is verplicht bij een verzekerd pakket) verteld wat er is gebeurd. In het Engels, want Nederlands spreekt hij niet.
Hij gaf aan nog nooit een pakket kwijt te zijn geraakt maar dat op het distributiecentrum vaak veel fouten worden gemaakt en pakketjes kwijtraken (al was dat hier dus niet het geval). Het pakket is netjes bezorgd, maar met andere inhoud. Hij vroeg om een foto van de standaard bruine doos die ik had afgegeven en ontkende vervolgens het pakket te kunnen herinneren of ooit gezien te hebben…. Toen ik vertelde dat het verzekerd was verzonden, snapte hij het probleem niet: “dan krijg je je geld, toch? Wat is er dan nu?”
Ik had nog nooit eerder bij de pakketpunt iets afgegeven en zal dat begrijpelijkerwijs ook nooit meer doen. Dit klinkt helemaal fout, maar ik lever mijn pakketjes altijd af bij een punt waar mensen met een beperking werken. Zij doen altijd keihard hun best en ik vertrouw hen 100% meer dan elke immigrant of pukkelige tiener die voor 5 euro per uur mijn pakketje met daarin een horloge van 1000 euro aanneemt.
Zeker.
Mwa oke dat is niet te hard te maken. Maar misschien toch een soort van slecht voorgevoel erbij inderdaad.
Al zijn er best nog wel wat stappen tot Frankrijk.
Ik ken ook horrorverhalen van pakketten scannen etc etc.
Heb zelf alleen rare dingen meegemaakt met post nl en dan alleen track en trace dat is echt een wild west geloof me. (Geen horloges)
Aangetekend en verzekerd is volgens mij in de meeste gevallen safe.
Wat een verhaal. Ik lever het altijd af bij de lokale primera. Liefst franchise, daar komt ook nooit gezeik van. Gelukkig is het goed gekomen