Verkoop nep horloge strafbaar?

Goedemorgen!

Ik kwam dit horloge tegen bij de online veilingmeester. Ik dacht dat het verkopen van nep artikelen niet is toegestaan, maar er wordt duidelijk gezegd dat het een replica is, mag het dan wel? Ik vind het toch vreemd dat een bedrijf dat ook in beslag genomen spullen verkoopt voor domeinen roerende zaken dit zomaar aanbiedt!
Wegens geen foto’s van replica’s plaatsen, geen link!

1 like

Wat ik zo snel kan vinden is dat je replicas mag bezitten, maar als je het doorverkoopt ben je strafbaar. Iets wat je als veilingsite wel zou moeten weten, toch?!

1 like

En daar bieden ze zelfs mee dan 500 euro op, belachelijk…

En het bericht is alweer gevlagd… :roll_eyes:

Waarom?

Link naar replica? :man_shrugging:

2 likes

Even opgezocht. Het probleem is de link idd…

Dit schreef Jur ( moderator) erover

De regels bieden wel een klein beetje ruimte:
**Niet toegestaan is aanprijzing of afbeeldingen van replica’s, inclusief vermeldingen van sites of andere vindplaatsen ervan.

Topics die binnen de regels beginnen, vervallen vaak in verheerlijking, bijbehorende plaatjes etc. Er gewoon over praten kan wel (ik heb de discussie overigens nog niet gelezen).

500 euro voor een replica. Moet niet gekker worden.

1 like

Heb jij geklikt op de link?!?!?:joy:

Ik had er al op geklikt voordat de link werd geflagged. Is dat verboden ?

1 like

Nee joh, ik maakte een grapje!

1 like

Geloof dat er al 90+ keer op geklikt is… Dus we zijn allemaal nieuwsgierig, maar erover praten wordt gecensureerd? :rofl::rofl:

4 likes

We mogen erover praten. Staat in de regels.

Ik ben geen echte kenner van Patek. Maar dit ding kan mijn moeder nog wel zien dat hij nep is. Je zal het toch maar betalen. Of erger: Om je pols doen.

Ik weet niet hoe effectief het is maar je kan het rapporteren en dan is het aan de merken of diens vertegenwoordiger om er iets aan te doen. We willen immers niet dat het aanzien van de door ons zo geliefde merken word geschaad.

https://www.fhs.swiss/eng/report-abuse.html

Er zit trouwens heel soms een verschil tussen een replica en een nep (merknaam). Want de merknaam gebruiken is het illegale.

Tjsa. Je kan heel Marktplaats wel laten blokkeren. 80% van het Rolex aanbod is daar nep. In de meeste gevallen staat het er wel bij, maar je ziet ze ook gewoon langskomen voor volle prijs.

1 like

En dan kom je erachter dat de Ceo’s van de gerenommeerde horlogemerken een groot aandeel hebben in die replicafabrieken. Ik schrik nergens meer van.

Disclaimer. Dit is geen feit. Een gedachte.

1 like

Zo af-en-toe doe ik verwoede pogingen om die advertenties te melden, maar daar wordt echt helemaal niks mee gedaan…

Kunnen we hiervoor geen topic opzetten? Zodat Marktplaats meerdere meldingen krijgt over een advertentie of adverteerder?

HF-crusaders!

3 likes

Nee dank je. Gewoon doorscrollen met een lekker kopje “Not my fucking problem” er bij is natuurlijk ook een optie. Eén Don Quixote is al erg genoeg.

2 likes

Maar waarom maakt iedereen zich dan zo druk over een topic zoals deze met een link naar een replica?

Dan zou je toch ook moeten zeggen: Gewoon doorscrollen met een lekker kopje “Not my fucking problem”