Verkoop nep horloge strafbaar?

Omdat, in tegenstelling tot Marktplaats, het hier een vrij besloten gemeenschap is waar we die consensus gewoon hebben. Uiteraard, wie betaalt bepaalt, dus de eigenaar heeft deze policy gezet, punt uit, maar de gemeenschap is het er grosso modo mee eens.

Kortom: Marktplaats, not my fucking problem. Horlogeforum, gewoon niet doen, dan kom je op iedereen z’n shitlist.

3 likes

Ik begrijp wat je zegt, die shitlist zal me worst wezen, maar ik zie het ook niet zitten om dagelijks mijn tijd te verbranden aan het opsporen van replica’s.

En ik begrijp ook dat er in een besloten gemeenschap regels zijn, maar als je ziet hoeveel mensen er binnen 2u op die link klikken, dan is het moeilijk te ontkennen dat er toch niet op de een of andere manier interesse is (ik ga er van uit dat niemand dat ding wilt kopen en dat we allemaal verstandige mensen zijn)…

Ik vind “Don Quichot” trouwens beter te begrijpen in de Nederlandse taal :wink:

Ciao
G.

2 likes

Sensatiezucht is een universele constante. :rofl:

En ja, dit vind de Staat der Nederlanden er van:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/douane_voor_bedrijven/veiligheid_gezondheid_economie_en_milieu_vgem/economie/namaakgoederen/

Dus zijn replicagoederen illegaal. Punt.

Als je op Marktplaats namaakgoederen aangeboden ziet worden zou je zelfs zover kunnen gaan om aangifte te doen bij, jawel, de politie.

Ik vind in de Nederlandse taal “Tschüßchen” beter te begrijpen. :rofl:

1 like

Excuus, heb de link verwijderd! Wist niet dat dat ook niet mocht. Het punt was dat deze partij, die ook voor roerende zaken verkoopt, dit zo aanbiedt. Niet om nep artikelen te promoten. :crossed_fingers:

1 like

Ow het kan echt nog gekker hoor. Neem dat maar van mij aan :slight_smile:
En met de raids die er plaats vinden wordt het vanuit de replicalanden nog gekker gok ik…

Hahaha :rofl: ik ben nieuw op dit forum en heb onwetendheid wel eens wat gedaan wat niet mag, dus ik dacht daar gaan we weer haha.

2 likes

Ik kan hier ook wel over praten (helaas).
Ik kreeg een maand geleden een aanbod om een groene tudor aan te schaffen voor een paar duizend euro… een model dat niet bestaat.
Maar mijn grootste misstap was de aankoop van een deepsea in amerika dat een replica bleek te zijn…

1 like

Heb je daar dan een bedrag voor betaald waarvoor je een echte koopt? :hushed: :thinking:

Aaargh :sob: dat klinkt wel heel dramatisch…

1 like

De betreffende partij toch even gebeld, en ik was niet de eerste! :rofl: De betreffende kavel wordt verwijderd, intern is er enige onduidelijkheid geweest omtrent de regels, waardoor dit er doorheen geglipt was!

7 likes

Mwuah, dramatisch is het niet. Een leermoment wel. Soort van. Ik doe het eigenlijk nog steeds. Het is iets wat ik altijd al heb gedaan, spontaan een aankoop doen. Zelfs tot de dag van vandaag doe ik het nog. Zie ik iets leuks? Dan moet ik het direct hebben. Wachten en onderzoek doen? Nee jo, gewoon kopen.

Die deepsea had toen ‘gelukkig voor maar’ 7/8000 dollar betaald. Ik zag toen een leuke rolex, voelde zwaar, en de aankoop gedaan. Onderzoek naar type, modelnummer, fotos vergelijken etc niet gedaan. Ik doe het wel vaker. Laatst een seiko via ebay gekocht, bleek de dial nep te zijn, terug gestuurd. Een mod laten doen, super mooi dial, ook een neppe dial.

Een maand geleden kreeg ik een groene tudor. Dit keer wel op dit forum ernaar gevraagd en bleek een nepperd te zijn. Voortaan post ik direct hier een bericht voordat ik dure aankopen ga doen.

1 like

Discussies over replica’s zijn ook niet toegestaan :facepunch:

Wellicht zelfs ieders burgerplicht, maar ja zolang de Marktplaats en soortgelijke sites niets ondernemen is het dweilen met de kraan vol open. Dan kun je de tijd beter besteden, verspilling van energie.En zolang de maatschappij draait om merkgeilheid en er bij willen horen maar eigenlijk niet de middelen hebben, blijft deze markt in welke vorm bestaan. Zelf niet meedoen aan de koop en verkoop van replica artikelen alsmede heling. Iedere stap begint bij ieder individu zelf.

1 like

Die groene Pelagos heb ik gezien, zag er top uit haha

1 like

Had ze ook vanmorgen een mailtje gestuurd.

Nou zulke bedragen heb ik nog niet gezien.
Maar je moet inderdaad écht oppassen wat je koopt tegenwoordig. De replica’s zien er angstig echt uit. Die Chinezen verbeteren zichzelf voortdurend.

1 like

Ja jo het gaat nergens meer over. Ach ja, al doende leert men.

Vind ik ook, maar dit was niet op marktplaats, maar een veilingsite waarbij je dus niet zelfstandig advertenties kan plaatsen, maar waar de kavels in de veiling worden gezet door de partij in kwestie. Maar zij zijn niet de daadwerkelijke verkoper, slechts het platform waar het verkocht wordt. Maar als ik de medewerkster van de klantenservice mag geloven, dragen zij daar dus gewoon verantwoordelijkheid voor.

Haha, top! Dus jij was me al voor! :+1::rofl:

Lol, oud bestuurslid van RW Nijmegen Oost… lang, lang geleden…