Verkoopfoto's

Er bestaan vaste richtlijnen voor teksten bij verkoop. Dat werkt wel goed en vooral overzichtelijk. Maar voor zover mij bekend zijn er (nog) geen richtlijnen voor de foto’s bij de tekst. Ik heb ze in elk geval niet kunnen vinden. Hier mis ik soms iets merk ik en ik vraag mij af of meer HF leden dit herkennen?

Zo zou ik net als met de tekst voorstander zijn van een bepaalde volgorde van afbeeldingen. Bijv. 1. foto’s van de voorkant. 2. achterkant. 3. zijkant. 4. Band. 5 accessoires… Zoiets.

Nu komen er soms eindeloze reeksen foto’s voorbij van vrijwel hetzelfde onderdeel, zoals de band of kast bijvoorbeeld. Met zijkanten etc… . Een knappe foto van de voorkant schiet er dan soms bij in en je blijft maar scrollen om die te vinden.

Over het algemeen vind ik de kwaliteit van de foto’s wel goed en scherp. Maar ook achtergronden verdienen wat mij betref wel iets meer aandacht. Foto’s met stoere tijdschriften of kranten, soms zelfs met drukke afbeeldingen doen mij meestal afhaken. Ook die in bomen of in het gras. Zo ook bij verkoopfotos van horloges die om de pols hangen. Maar misschien ben ik de enige hier. Dan houd ik verder mijn mond :zipper_mouth_face:

8 likes

Ja, of die advertenties van een 5k+ horloge met 1 waardeloze k foto erin…

1 like

Een wristshot vind ik persoonlijk altijd wel prettig, geeft mij wel een beeld van hoe een horloge “draagt”

6 likes

Kom op, moet alles een kader hebben?
Je moet het zo zien: wie zijn horloge graag verkocht wil hebben die zorgt wel dat de foto’s prima voor elkaar zijn!

31 likes

Precies.
Wat ik veel hinderlijker vind is het stukje tekst., Verzenden of afhalen., Waarbij je nergens terug kunt vinden waar dat afhalen zich dan af zou moeten spelen.
Maakt nogal wat uit of je naar Groningen, Utrecht, Maastricht of Antwerpen moet.

13 likes

:point_up_2:dat ook ja

Dit dus, daar heb je geen regeltjes voor nodig

Vast niet maar ik ben blij dat we niet alles vastleggen hoe iets “zou moeten”, lekker zo laten zeg ik.

Je gaat het nooit eens worden dus waarom zou je het willen? Omdat jij dat prettiger vind maar ik heb geen zin om een lijstje af te moeten werken als ik een ad maak.

Daarbij kun je altijd om de betreffende foto’s vragen bij interesse, ik zou me er niet zo mee bezig houden. Maar ja, das mijn mening

2 likes

Ik ken maar één iemand die dat doet. :roll_eyes:

Telt kunstgras ook mee? :v:

Mee eens! :muscle:

Hij is nog te koop he mensen. Bier staat koud. :beers:

6 likes

De allerlaatste update, en dat 4 keer :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

En anders hou ik hem zelf wel waarna dezelfde ad nog 20 upjes krijgt na dat dreigement :joy:

5 likes

En anders gaat ie naar buiten dit forum :scream:

2 likes

Er heeft ooit eens een Klokers heul lang te koop gestaan, niets hielp. En ik snap dat, daar had gewoon geld bij gemoeten.

1 like

Maar was nog niet “taart waardig” ?
Herinner mij iets met een dial van porcelein :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

En ik van een Porsche design, wat was daar ook al weer mee :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Moet er nu weer zout gestrooid worden in een inmiddels gesloten wonde? :grimacing:
O.K. ik ben genaaid door een forumgenoot met een kudt horloge, geniet ervan

1 like

Dat is zijn specialiteit Hendrik, trek het je niet aan.

Alweer TL-1?
Hendrik vind het toch ook grappig om op anderen te reageren hierboven maar ik mag niks zeggen. Dat iemand hem genept heeft vind ik overigens niet grappig dat is klote.

Ach ik snap de man wel, heb ooit iets over vechthonden lopen roepen.
Hij heeft inmiddels wel zijn forumnaam aangepast.
Wie schreef ook alweer: als men niet met mensen kan omgaan kun je het altijd nog met dieren proberen?

Dan zou jij een dierentuin moeten hebben. :kissing_heart: