Goedemorgen mede horlogeliefhebbers!
Stel… Je hebt een horloge waar je een beetje op bent uitgekeken en verkoopt. Welk (betrouwbaar) platform gebruiken jullie hiervoor? Ik ken enkel Chrono24 en enkele subreddits maar dit is dan weer vooral USA based. Ik wil namelijk een nieuwe aankoop doen maar heb mezelf opgelegd dat ik eerst plek moet maken in de doos
Horlogeforum
Chrono24
Marktplaats
In volgorde van prettig handelen.
Mijn ervaring is dat Reddit en WUS niet werken als je niet in de US woont
Horloge forum valt af.
Zou kiezen voor Chrono24
Uhrforum kan ook nog.
Ik ben daar geen lid en daar de meeste forums een variant van het trustlevel hanteren (en terecht) vermoed ik dat ik daar helaas niet veel ga kunnen posten.
Maar sowieso bedankt voor de tip, ga daar wel eens beginnen meelezen
Catawiki doet ook nog wat met horloges
Uhrforum heeft dit niet echter vragen ze wel een bewijs dmv unieke code op te geven bij het object dat je verkoopt. Na controle komt deze al dan niet online.
Vinted
Je kan ook buiten Vinted om voor passende verzendopties kiezen in overleg met de koper.
Vooral geen dure horloges verzenden met Vinted!!! De kopende partij bepaald de wijze van verzenden! Hierbij is in de meeste gevallen het te verzenden object maar tot 20 euro verzekerd bij verlies of beschadiging. Je kan als verkoper maar beperkt bepalen met welk postorderbedrijf je wel of geen zaken wil doen.
Bij Chrono24 moet je tegenwoordig je burgerservicenummer opgeven. Echt te idioot voor woorden. Ik heb mijn account direct verwijderd.
Dank je voor de info!
In de toekomst snuister ik als potentiële koper met meer vertrouwen rond op Chrono24, wanneer ik weet dat verkopers geen reden hebben om hun identiteit te verbergen.
ah kijk, ik wist niet dat je als particulier daar ook spullen kon aanbieden! thanks!
Marktplaats binnenkort ook
gho ja, thuis gebruiken we wel vaak Vinter maar ik weet niet of ik het vertrouw voor een object van +€500 aangezien Vinted vaak in het voordeel van de koper pleit. hoorde laatst nog op de radio dat iemand een duur horloge (€2000) had verkocht en de koper claimde dat de doos leeg was, wat perfect mogelijk is natuurlijk, Vinted heeft toen in het voordeel van de koper beslist en daarmee was de kous af. sta je dan mooi
Heeft niks met identiteit te maken en ze vragen het niet om veiliger handelen mogelijk te maken. Het heeft alles te maken met de big brother neigingen die onze regeringen steeds heftiger beginnen door te voeren onder leiding van de EU. Waar je eerst als particulier gewoon nog normaal je horloge kon verkopen is het nu de staat/belastingdienst die even over je schouders meekijkt of ze dat wel goed vinden.
Ja daar was ik al bang voor… big brother is watching you!
Nu weer on topic?
Ebay Kleinanzeigen uit Duitsland.
Wat doe jij trouwens buiten off topic?
Shoo, snel terug
Ze mogen je BSN niet opslaan. Het is overreach als ze dat wel doen. Ze mogen je identiteit verifiëren, maar daar houdt het op.
Verder kunnen de Zweden het offentlighetsprincip in hun hol steken, iets met GDPR of zo.
Je moet als horlogeboer niet onrechtmatig willen handelen.
Toch?
Sue me
Dat gaat nooit passen, gezien de afmetingen van dat princip, resp. dat hol.