Verkopen via Chrono24, langskomen

Vraagje aan de meer gevorderde verkopers hier.
Ik heb mijn PAM112 op Chrono24 gezet en na enkele weken en wat prijsverlagingen is er nu iemand geinteresseerd. Deze beste man (Duitser uit Aken) wil echter liever meteen langskomen om het horloge te bekijken en indien het bevalt meteen af afrekenen.
Nu ben ik nogal van goede trouw, dus ik vind het in principe prima. Iemand tips mbt hoe dit het beste te regelen? Liever toch via Chrono trusted checkout doen?

1 like

Ik zou niet thuis afspreken. Maar op een openbare plek met veel mensen in de buurt en liefst ook camera’s. Een bank is bijvoorbeeld een goede plaats. Kan je het contante geld ook gelijk storten op je rekening. Ik kan me namelijk die man ook wel voorstellen dat hij liever het horloge in het echt ziet voordat hij geld over maakt.

4 likes

Wanneer de beste man toch langs komt zou ik cash prefereren. Waarschijnlijk zou ik sowieso buiten Chrono24 om de deal laten geschieden.

Toevoeging: Zoals mijn bovenbuurman reeds zegt, zou ik ook in een bank oid afspreken.

Loby van een hotel is ook een “veilige” plaats

1 like

Ik snap idd dat hij het horloge wil zien en als iemand uit Duitsland komt rijden zal het ook wel serieus zijn. Een bank of lobby van een hotel is nogal lastig als je in een gat in Brabant woont :slight_smile: . Hij wil zowieso eerst even bellen, dus zal hem aan de telefoon eens uithoren. Is altijd fijn als je iemand iig eens gesproken hebt op voorhand. En inderdaad doe ik het alleen cash… Of Rabo>Rabo, maar dat zal niet meevallen vanaf een Duitse bank :slight_smile:

Vals geld wordt helaas ook nog wel eens gebruikt bij particuliere verkoop van dure horloges. Daarom is afspreken in een bank fijn want dan kan je het gelijk in bijzijn van de koper storten en weet je zeker dat het echt is.

Je kunt elkaar toch ook tegemoet rijden en in een restaurant of hotel afspreken?

Want in brabant hebben we geen banken?

1 like

In een bank voor de veiligheid en om het geld te controleren, of bij een betrouwbare juwelier en daarna richting the bank alsnog om het geld te storten/controleren. Op een vliegveld is ook een optie, vaak heb je daar ook stortopties/servicedesks van de grotere banken. Succes met de verkoop!

Zorg in elk geval dat je bij voorkeur niet alleen bent, en dat je bij voorkeur niet thuis laat komen. Ik heb het geluk dat ik kopers op kantoor kan uitnodigen, waar bij de voordeur camerabeelden gemaakt worden en waar (en da’s heel handig om niet kosjere types af te schrikken) “advocatenkantoor” op de deur staat.
Hotel lobby vind ik niet zo’n handige. Er let echt niemand op je in zo’n lobby en als iemand het wel ziet gebeuren, zal die er zich niet mee willen bemoeien. Bovendien moet je daarna nog naar buiten met flink wat cash op zak, en zou je gevolgd of achtervolgd kunnen worden.
In Brabant is vast wel een cafe te vinden waar je af kunt spreken. En als je dat op een rustige tijd doet, en een tweede persoon is dat misschien wel een goede optie.

Opvallend toch, iedereen geeft de raad om te gaan verkopen in een lobby van een hotel. Als je een horloge wil kopen, vindt iedereen weer niets zo verdacht als afspreken in de lobby van een hotel… Ik weet als koper liever waar een verkoper woont, afspreken in een hotel zou ik nooit doen.

2 likes

Koppie van zijn paspoort vragen :sunglasses:

Ik heb toch regelmatig van die niet zo fancy locaties meegemaakt. Van der Valk regelmatig, McDonalds en langs de snelweg. Maakt mij allemaal niet uit. :sunglasses:

3 likes

Als dit geen horlogeforum was dan zou deze discussie erg vreemd overkomen, mocht de wederhelft meelezen over mijn schouder :slight_smile:
Ik bel de beste man straks wel en vraag wat info en evt een kopie van iets van ID.

Er zijn overigens wel banken in Brabant, maar niet bij ons in het dorp.

5 likes

Afspreken bij een Juwelier lijkt me niet zo handig.
Ik denk namelijk niet dat die Juwelier eropuit te wachten dat twee particulieren bij hem in de zaak een deal gaan zitten doen en hem dan vervolgens onder het genot van een kop koffie om raad gaan vragen en hem daarna bedanken voor de moeite.

5 likes

Haha, bij mij thuis worden geen vragen meer gesteld.

1 like

“meer” :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Smeerlap!:joy:

1 like

En voor ik het vergeet wil ik eraan toevoegen dat het eigenlijk heel erg jammer is dat dit allemaal nodig is.

Grappig, die “afspreken bij de bank” tips. Wie heeft dat ooit gedaan?

Kom je de bank binnen, grote hal, alleen een bank om op je beurt te wachten. Ga je samen op de bank zitten met je horloge, doos, boekjes, etc om uitgebreid over het horloge te keuvelen. Alle klanten die zitten te wachten, die over je schouder meekijken. Serieus?

Of loop je binnen en vraag je om een spreekkamer om je deal te doen? “Meneer, kunt u even wachten met uw hypotheekgesprek? Wij moeten even een horlogedeal doen”… :stuck_out_tongue:

On topic, je zou natuurlijk de koper wel via Trusted Checkout kunnen laten betalen en bij het afhalen, heb het horloge op “ontvangen” laten zetten. Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over cash geld en heb je het geld via een derdenrekening al binnen.

2 likes