Zelf ben ik bezig om weer ruimte te maken in de collectie. Nu wil ik een horloge verkopen, via marktplaats. Chrono 24 vind ik onhandig en vragen om id gegevens etc. Kopie van je paspoort etc. Daar wil ik niet aan beginnen.
Hoe kan ik veilig via marktplaats verkopen? Is dat verzenden? Afspraken op een neutrale plek? Waar doe je verstandig aan? Het gaat om een horloge in een duurder segment 5000-6000 op tweede hand markt.
Kan je altijd proberen, het verplicht tot niets en bij te veel gekke reacties kun je de ad zo weer verwijderen. En ik wil altijd eerst een koper horen door de telefoon. Dat kan al veel duidelijkheid brengen. Althans, dat zou mijn aanpak zijn. Succes!
Interesse…. Een serieus platform als C24, wil je niet gebruiken, want je moet je ID aangeven?
Man, je bent bij 200 instanties geregistreerd, waarvan 150 die je niet kent!
En jij wilt liever via Marktplaats verkopen vanwegen dan anonimiteit?
Wekt vertrouwen….
Waarom niet hier verkopen???
Nog een tip… buy the seller, in dit geval omgekeerd! Gewoon je verstand gebruiken, is niet zo moeilijk! Als iets merkwaardig is, niet doen! Anders gewoon boter bij de vis!
Bij wijze van spreken… omdat hij zich druk maakt bij C24 moet hij zijn ID aangeven! Ik vind dat niet zo verkeerd. Het gaat toch om horloges van vele duizenden Euro
Zorg voor een nette advertentie met alle relevante informatie, geen spelvauten en duidelijke foto’s. Het helpt zeker als je al langer op Marktplaats actief bent en meerdere goede feedback’s hebt.
Houd er wel rekening mee dat je zeker de nodige goudzoekers aan gaat trekken. Daar niet op reageren, of netjes aangeven dat je er niet op in gaat.
Ik heb de laatste jaren redelijk wat horloges via Marktplaats kunnen verkopen in segment tot maximaal € 1.500.
Thuis afspreken doe ik alleen als ik er een goed gevoel bij heb. Daarvoor is voorafgaand een goed contact via Marktplaats berichten of telefoon wel een vereiste. Ook kan meetellen dat de potentiële koper al langer actief is en/of meerdere goede feedback’s heeft.
C24 is toch wel iets anders als ID per mail versturen. Dat zou ik ook niet doen!
@TS: denk er even over na als je de boel zou omdraaien… JIJ wilt een horloge kopen! En als nadenkt en weet wat jij belangrijk vind, dan zet je dat om bij je verkoop!
Ik heb ook geen idee of MP een percentage krijgt bij hogere bedragen. Want in dit geval gaat er toch 6K van de hand. En hoe denkt de belastingdienst hierover?
Dit zegt eigenlijk helemaal niets. Al die profielen van oplichters zijn fake en als ik jou wil rippen van je horloge of je geld wil ik daar best van tevoren even met je over bellen of chatten.
Liever op chrono verkopen dan via marktplaats. Daar zitten echt alleen maar lowballers. Zelfs als je hebt ingesteld bieden vanaf. Want daar kijken ze niet eens naar. En stuur je gewoon een bericht met hun bod. Bloed irritant.
Wees je er van bewust dat als je een Rolex aanbied met je account, iemand dit account als favoriet kan opslaan. Je zal scherp zijn op reacties m.b.t. Rolex, maar als je 6 maanden later iets anders aanbied niet meer.