Verkopen via marktplaats

Jah special price for you my friend :joy::raising_hand_woman:t2:

2 likes

Is wellicht een verkeerd beeld. Ik doe niet in klokkies op MP. Audio gear wel, en dan hoor je aan de telefoon meteen of het een noob of een oplichter is. Een paar strikvraagjes. Of, juist in de meeste gevallen mensen die er verstand van hebben en waar dus een goede prijs mee kan worden afgesproken. Ik heb daar alleen maar goede ervaringen mee.

Maar om een echte DJ op MP aan te bieden zou ik twee keer over nadenken. Misschien wel drie keer :grin:

1 like

Ik zie dit eerder als een verkapte verkoop ad. Zijn inbox zal wel roodgloeiend staan

4 likes

Waarom ?
,omdat hij aangeeft ā€œeen horlogeā€ te willen verkopen ?
Als de honger zo groot is staan er hier ook nog wel een paar horloges te koop hoor.

3 likes

Ligt er maar aan wat voor informatie je uit dat contact haalt. Tot nog toe gaat dit goed. En bij twijfel gewoon afkappen.

1 like

Is het nou echt zo moeilijk gewoon gezond verstand te gebruiken?
Marktplaats is niet eng. Ik heb al 20 jaar dingen gekocht en verkocht via marktplaats en ben nog nooit opgelicht.

2 likes

Ik verkoop al vele jaren via marktplaats in de prijsklasse tot 10 duizend. Nooit gedonder gehad…never nooit thuis ontvangen, geen bankoverschrijvingen op telefoon, tablet etc. binnen ergens afspreken op publieke plaatsen zoals restaurant in het van de valk, contant geld accepteren, zelf uv lampje en vals geld pen meenemen en zorgen dat je backup meeneemt, vrienden op parkeerplaats die in auto blijven zitten op stand by en iemand op afstand in het restaurant die je kan zien en nabij is dus er iets geks gebeurt, die geef je na afloop gewoon een paar tientjes, kost niks als je dat afzet tegen het veilige gevoel. Succes

4 likes

Bedankt allemaal! Zeker voor de genen met een (normaal)antwoord waar ik iets mee kan.

Jammer dat sommigen zo snel hun oordeel klaar hebben. Zonder maar 1 wedervraag te stellen.
Ik heb inderdaad de vraag eerder gesteld, maar niet zo specifiek over marktplaats. Ik vind het een leuk forum maar vind ook dat er zeurpieten op zitten. Jammer…. Vind sommige reacties een beete jammer. Misschien ben ik niet gemaakt voor een forum.

2 likes

Top, dank voor je reactie!

1 like

Klinkt heel ontspannen.

6 likes

Sarcasme 2.0

Wow!!

1 like

Werkt u als undercover bij de politie toevallig? :stuck_out_tongue_winking_eye: Aan de andere kant; kan ik je bellen de volgende keer dat ik een afspraak met een potentiƫle koper heb? :thinking: :smile:

Nou nou, dat is wel erg verontwaardigd meteen. Als je jouw eerste post nog eens naleest, wetende dat er wel vaker mensen een dergelijk trucje uit proberen te halen, dan zie je zelf toch ook wel dat je er zoiets in zou kunnen lezen toch? En welke wedervraag had je dan willen horen? ā€˜Probeer je stiekem iets te verkopen?’ Lijkt me net zo oordelend…

1 like

Dan neem je te weinig risico. :sunglasses:

2 likes

Vanmorgen net een pakketje weggebracht wat via MP is gegaan. Ik zit mijn prijs altijd hoger in dan aat ik minimaal wil hebben. Afdingen is op MP bijna een standaard verhaal. Op die manier krijg ik wat ik hebben wil.

2 likes

Je voelt je blijkbaar aangesproken, anders had je er niet op gereageerd.

Maar; ik zie dat niet, omdat ik niet iets probeer te verkopen via dit forum. Ik wil gewoon gebruik maken van de kennis en ervaring die hier aanwezig is. Daarvoor zijn fora opgericht.

Ik zit voor een andere hobby ook een forum maar het commentaar/de opmerkingen zijn bij lange na niet zo argwanend, bijdehand of oordelend als (een aantal) hier. Ik vind dat gewoon jammer, het is zo leuk om over onze hobby te praten. Maar dan denken ze dat je iets wil verkopen, of vinden ze het raar dat je je paspoort niet wilt delen of moet je je niet zo aanstellen en gewoon verkopen. Het is niet de eerste keer dat ik rare/ nare opmerkingen lees. Ieder zo zijn ding toch? Wees eens wat aardiger voor elkaar en laat elkaar in hun waarden. Zeker als het om een hobby gaat…

4 likes

:rofl: :rofl:

6 topics en 24 berichten gemaakt, in 1 jaar tijd. Dit topic meegeteld.
Mooie statistieken om die uitspraak te ondersteunen :+1:

5 likes

Ik lees toch de gesprekken? Daarnaast praat ik er over en vind ik dat leuk ja. Dit is het gedrag dat ik bedoel. Beetje bijdehand.

Niets meer dan het benoemen van feiten, afgezet tegen een eigen uitspraak.
En ja, dan maakt mij dat aan het lachen.

Heeft niets met bijdehand in de zin van jouw opmerking te maken.

Succes met de verkoop!
Zo bijdehand ben jij zelf blijkbaar niet, anders had je niet 2 maal eenzelfde vraag gesteld in nog geen 2 maanden tijd…en was de vraag in mijn beleving sowieso overbodig.

3 likes

Van dit geweldige forum.