Verkoper neppe rolex/omega

Ik kwam laatst een verkoper tegen met neppe horloges. Kwaliteit was hoog genoeg om iemand voor de gek te houden die er weinig verstand van heeft.

Verkoper was eerlijk over de imitaties.

Wat zeggen jullie? Aangeven of laten gaan?

1 like

Waar wil je het aangeven? Bij de politie?

Bijvoorbeeld. Lijkt me toch illegaal en al die neppe meuk staat me niet echt aan.

Haha. Nee, maar heb contact gegevens. Mensen kopen het daar en waarschijnlijk als echt door.

Marktplaats staat vol met handelaren in die rommel en het is niet moeilijk om adresgegevens van sommige van hen te achterhalen, maar niemand doet er iets aan; de politie niet en Marktplaats ook niet. :thinking:

2 likes

Dit dus. Het is een gevecht dat fabrikanten moeten leveren, die hebben de slagkracht om hier iets aan te doen.

3 likes

Dan ga ik me de moeite ook niet doen. Jammer maar thanks voor de info

1 like

De politie heeft al amper tijd om woninginbraken op te lossen, laat staan om achter een handelaar in replica’s aan te gaan. Die daar overigens ook nog eens eerlijk over is, en niemand oplicht (zoals het lijkt)

Overigens ben ik het helemaal met jou eens hoor… en de meesten van ons denk ik. Maar het is onbegonnen werk om daar iets aan te doen. @HorloG heeft gelijk. De fabrikanten zouden er iets aan moeten doen maar dat is een kostbare en tijdrovende geschiedenis.

1 like

Hoe komt de politie aan haar lokhorloges? Dat zijn ook allemaal neppers…

3 likes

Soms heb ik van die dagen dat ik die nepklokkenadvertenties op marktplaats allemaal meld bij Marktplaats…

Maar het is dweilen met de kraan open…

2 likes

Ik ga 2 maal per jaar naar Turkije en mag 3 Horloges mee nemen naar Nederland!
Dus dat is geen probleem Iemand nog Rolex en of AP Alles E 125,00
Ze hebben er genoeg.
Maar ik koop ze niet en neem ze niet mee!
Maar het mag dus wel!!

Maar je mag ze daarna niet meer verhandelen.

De (internationale) organisatie React onderneemt actie voor verschillende aangesloten merken en doet bv zelfstandig onderzoek en aangifte bij de politie in gevallen waarin zij bewijs hebben verzameld. Ik weet dat zij online onderzoek doen, maar ook markten en bazaars bezoeken op zoek naar merkvervalsing.

Misschien daar je informatie neerleggen? https://www.react.org/faq/

2 likes

Het is in principe verboden om replica’s in te voeren in Nederland, tenzij het gaat om een kleine hoeveelheid. Dit is bedoeld voor eigen gebruik en dit zijn vastgestelde aantallen. Zo kunt u maximaal drie horloges en 250 ml aan parfum of eau de toilette meenemen. Op het gebied van beeld- en geluiddragers is het slechts toegestaan om drie producten mee te nemen. De douane stelt een maximum van drie stuks aan overige goederen. Hieronder vallen bijvoorbeeld kleding, zonnebrillen of schoenen. Daarnaast is het verboden om gekochte datadragers mee te nemen in het vliegtuig.

Rolexpolitie verwittigen?

Hebben ze ook een Breitling Politie?

Wat voor punt wil je maken? Het gaat hier over iemand die nephorloges wil verkopen en dat is verboden. Daarnaast zal niemand hier geĂŻnteresseerd zijn in de import van nephorloges uit het buitenland.

Marktplaats staat er vol mee.

Als de politie wil, hebben ze honderd adressen van imitatie horloge verkopers na een dagje marktplaats.
Maar het is niet belangrijk genoeg dus aangeven lijkt me compleet zinloos.

1 like

Neem een lekker biertje en relax. Dat is mijn welgemeende advies. :beers:

4 likes