Verkoper neppe rolex/omega

Ik ga 2 maal per jaar naar Turkije en mag 3 Horloges mee nemen naar Nederland!
Dus dat is geen probleem Iemand nog Rolex en of AP Alles E 125,00
Ze hebben er genoeg.
Maar ik koop ze niet en neem ze niet mee!
Maar het mag dus wel!!

Maar je mag ze daarna niet meer verhandelen.

De (internationale) organisatie React onderneemt actie voor verschillende aangesloten merken en doet bv zelfstandig onderzoek en aangifte bij de politie in gevallen waarin zij bewijs hebben verzameld. Ik weet dat zij online onderzoek doen, maar ook markten en bazaars bezoeken op zoek naar merkvervalsing.

Misschien daar je informatie neerleggen? https://www.react.org/faq/

2 likes

Het is in principe verboden om replica’s in te voeren in Nederland, tenzij het gaat om een kleine hoeveelheid. Dit is bedoeld voor eigen gebruik en dit zijn vastgestelde aantallen. Zo kunt u maximaal drie horloges en 250 ml aan parfum of eau de toilette meenemen. Op het gebied van beeld- en geluiddragers is het slechts toegestaan om drie producten mee te nemen. De douane stelt een maximum van drie stuks aan overige goederen. Hieronder vallen bijvoorbeeld kleding, zonnebrillen of schoenen. Daarnaast is het verboden om gekochte datadragers mee te nemen in het vliegtuig.

Rolexpolitie verwittigen?

Hebben ze ook een Breitling Politie?

Wat voor punt wil je maken? Het gaat hier over iemand die nephorloges wil verkopen en dat is verboden. Daarnaast zal niemand hier geïnteresseerd zijn in de import van nephorloges uit het buitenland.

Marktplaats staat er vol mee.

Als de politie wil, hebben ze honderd adressen van imitatie horloge verkopers na een dagje marktplaats.
Maar het is niet belangrijk genoeg dus aangeven lijkt me compleet zinloos.

1 like

Neem een lekker biertje en relax. Dat is mijn welgemeende advies. :beers:

4 likes

Gewoon melden bij mp.
En 9999999 bieden

1 like

Het is eigenlijk belachelijk dat je dus 3 mag invoeren!
Het zou Verboden moeten worden!
Dat bedoel en vind Ik!!

Oh haha, ik ook!! :+1:

Ik heb zelfs een mailwisseling met Marktplaats gehad. De grap is dat “replica” niet vermeld mag worden want dan wordt de advertentie verwijderd. Af en toe zie je nog wel “1:1” staan. Feitelijk moet het horloge dus geadverteerd worden zonder de zeggen dat het fake is om geaccepteerd te worden. Heerlijke paradox.

Op MP zie je wel de boeven en de eerlijke verkopers. De eerste vragen niets en laten bieden. De tweede categorie vraagt gewoon 300 euro voor een gloednieuwe Omega Seamaster.

Ik meld al die advertenties continu aan MP. Geen idee of ze er wat aan doen maar wil toch de naîeveling beschermen die denkt een mooie deal te krijgen. Een Seamaster met de helium valve exact op de 50 in plaats van net erboven is makkelijk te zien als fake. Er zien inmiddels ook mooie fakes met een open kast en een uurwerk dat er mooi uit ziet. Zonde als je daarin trapt. Om over complete fake dials op vintage horloges maar te zwijgen.

PS, ik ben wel 100% Omega… :slight_smile:

1 like

Als ze er fake of replica bij zetten moeten ze het lekker zelf weten.
Maar heb er laatst 1 gemeld met een date just
Nep voor 3000 euro,
Heb je er geen verstand van denk je oh ik doe mee met die hype, leuke prijs en dan krijg je een kansloos kermisding.
Ook lullig.
Dus zie ik een nepper met zohn prijs erbij meld ik hem gelijk.

Marktplaats doet amper iets aan die gehackte accounts…

Let it go brother, just let it go :grinning:

2 likes

Net nieuw bed gekocht en zag de verkoper zijn Daytona om de pols…

Ik zei “daar heb je lang op moeten wachten zeker” ?

Neen helemaal niet, in Turkije gekocht. :rofl:

Hij was wel zo eerlijk. Siert hem. :wink:

Dient om te slapen he zeker op uw leeftijd :wink:

:rofl:

Klopt, de rest doen we op het wasmachine als het aan het droogzwieren is… spaart heel wat energie en tijd.

1 like

Zeg euh, laten we het netjes houden hier. :face_with_raised_eyebrow::joy: