Verkoper wil Paypal betaling niet via Ebay laten verlopen

Gisteravond heb ik een item op Ebay gekocht. In de advertentie stond aangegeven betaling via PayPal. Dus ik dacht, ik krijg wel een Ebay betalingsverzoek, met een PayPal link. Nu stuurt de verkoper mij echter een rechtstreeks PayPal betalingsverzoek.

Op mijn vraag waarom ik niet via Ebay een betalingsverzoek krijg om via PayPal betalen, krijg ik dit antwoord;

Sorry i dont offer the service of paying through Ebay, This is not a must with Ebay
Sorry I will not link to ebay as this I done before and had my account hacked. Of course you are still 100% proteceted with paypal as this is safe for both of us
Waiting your reply

Volgens mij, heb ik kopersbescherming, als ik geen geld verstuur via de friends & family optie. Of zie ik nu toch wat over het hoofd?

No go!

4 likes

Wat @GMTplus1 zegt!

Als het verder gewoon goed aanvoelt, en het is niet mega veel geld zou ik het er op wagen. Wel vermelden waar je voor betaalt bij Paypal. Je bent gewoon beschermd toch?

Bij Friends & Family niet

3 likes

Of hij wil onder de eBay fee uit. Maar hoe komt hij aan je email? Meestal schermt eBay dit goed af om geen inkomsten mis te lopen. :face_with_raised_eyebrow: No go lijkt mij

1 like

Ik ga dus niet het geld overmaken, via de friends & family optie. Dan heb ik toch gewoon kopers bescherming?

Ik weet niet of mijn e-mail adres ook zichtbaar wordt, bij een transactie.

Het e-mail adres waarop ik het PayPal betaalverzoek heb ontvangen, is trouwens niet mijn PayPal e-mail adres. Maar mijn Ebay e-mail adres.

De koop is wel gesloten via Ebay, lijkt mij dan ook dat de verkoper niet onder de Ebay fee uit kan komen.

Laten gaan maar wel even melden bij eBay/PP en in een feedback…

1 like

Lijkt me wel, maar als de betaling niet via Ebay verloopt kunnen er kosten verbonden zijn aan de betaling waardoor de verkoper netto minder ontvangt dan jij overmaakt. Al met al een raar verhaal, slecht Engels en nog wat rode lichten en alarmbellen…

1 like

Als je betaalt voor services en goods heb je bescherming daar komen dan ook fees bij, via friends en family niet.
Film het ook maar als je je pakje opent, dan kan je aan paypal bewijzen dat er niets inzat moest je zoiets tegenkomen kwestie van op zeker te spelen.
Deze situatie vind ik al vrij dodgy en zou ik persoonlijk mijden.

1 like

De verkoper komt trouwens uit Spanje. Dat zou het slechte Engels kunnen verklaren.

Ik vind het ook een vreemd verhaal, maar als ik kopers bescherming via PayPal heb, wat voor risico loop ik dan?

1 like

Het pakje filmen bij het openen is inderdaad wel een goed idee.

Hoezo? Ik kan het horloge er uithalen, vervolgens het pakje weer mooi dichtplakken en dan pas filmen?

7 likes

Big Red Flag !

1 like

Dat zat ik in 1e instantie ook even aan te denken.

Denk alleen dat je dit wel ziet, als je het pakje voor de tweede keer gaat uitpakken.

Je zou natuurlijk wel het pakje kunnen omdraaien en eerst via de onderkant kunnen openmaken.

1 like

Bij Paypal moet de ontvangende partij van het geld kosten betalen. Ik meen 4 of 5 procent. Best wel een bedrag dus. Via Ebay kan de Paypal betaling alleen zo, dus dat de verkopende partij de kosten betaalt.
Als je rechtstreeks via Paypal gaat, is er de family/friends/gift optie en dan is de betalende partij degene die de Paypal kosten betaalt.
Eigenlijk dus kosten verhogend!

Bovendien heb je dan ook geen aankoopbescherming. (Het is dan immers een “gift” en niet een aankoop).

Klinkt dus allemaal een beetje fout.

1 like

Wat is zijn feedback score? Als die ok is, geeft het meer zekerheid

1 like

Waarom begint iedereen meteen zo paniekerig te doen en over rode vlaggen, no go etc te roepen? TS heeft het helemaal niet gehad over betalen als Family & Friends. Via Paypal ben je dan gewoon gedekt, daar voegt Ebay verder niets aan toe. Waarschijnlijk heeft de verkoper inmiddels een ander email-account aan Paypal gekoppeld en stuurt hij het betaalverzoek daarom direct. Ik krijg ook regelmatig directe betaalverzoeken via Paypal ipv via Ebay, omdat het de verkoper niet lukt om de verzendkosten naar het buitenland aan te passen via Ebay.
Ik zie het probleem niet.

3 likes