Verkoper wil Paypal betaling niet via Ebay laten verlopen

Geen probleem om aan me te werken, mits hij het PayPal verzoek doet (per definitie geen f&f). Kost hem wel 5%. Delen van de winst zeg maar…

Als jij de eerste was geweest met een reactie, dan had iedereen het met jou eens geweest. We zijn kuddedieren …

Ik zie ook geen issue. Tenzij hij een of andere PayPal phishing link naar TS heeft gestuurd.

1 like

Helemaal mee eens,
Hoeveel van de mensen die hier grote problemen zien, hebben daadwerkelijk ervaring met wereldwijde PP-aankopen…

Ik

Beschrijf dan de negatieve ervaring met een reguliere Paypal- aankoop eens ? Ik wil er dan ook graag van leren :sunglasses:

Niet omdat ik voorzichtig ben :grin:

Idd…

Ik heb meerdere malen dit soort verzoeken gehad.
De laatste keer door een verkoper uit Griekenland.
100% feedback.
Hij stuurde mij een factuur via PP. Dus buiten Ebay om
Dat was dus geen Friends & Family verzoek.
Transactie stond erop vermeld plus de aankoop gegevens.
Gewoon betaald en binnen 10 dagen aangetekend ontvangen.
Mogelijk zal de verkoper geen commissie betalen aan Ebay.
Daar zit ik dus niet mee.
In ieder geval keurig geregeld iedereen tevreden.
Ik koop al meer dan 15 jaar veel op Ebay, en tot op heden geen problemen…

2 likes

Steek je over bij roodlicht?

Als het rustig is dan kan dat makkelijk!

Maar is niet veilig :wink:

Er gebeuren ook veel ongelukken terwijl er wordt overgestoken bij groen licht. Niets is een garantie…:wink:

4 likes

Tja, zo was er een Belg, die in de 's nachts altijd op de verkeerde kan van de weg reed.
Toen hij bij een aanhouding door de politie werd gevraagd waarom hij dat nou eigenlijk wel deed, vertelde hij dat hij dan wakker bleef en alert was omdat hij telkens moest uitwijken.

1 like

volgens mij deed hij dat om geen botsing te krijgen met z’n broer, die ook altijd links rijdt

3 likes

Het PayPal betaalverzoek is verstuurd met als afzender: servicio@paypal.es. Dat is wel de Spaanse PayPal website. De verkoper komt nl. uit Spanje.

Of worden deze betaalverzoeken altijd met als afzender; service@paypal.com verstuurd?

De tekst van het betaalverzoek is wel in het Engels.

Als je nu niet de betaling doet, via de link, maar eerst inlogt via de Nederlandse PayPal website, dan moet je dit betaalverzoek toch ook kunnen zien?

Ja.

Ja, correct.
Inloggen op jouw eigen account en je ziet dan het verzoek.

Zo simpel is het… Of simpel de DKIM van de mail controleren :wink:

Bij twijfel even PayPal bellen :+1:

1 like

en zo makkelijk is het :+1: