Verkoper wil Paypal betaling niet via Ebay laten verlopen

paypal.es linkt ook gewoon door naar Paypal.com/es dus dat klopt iig.
DKIM inderdaad controleren en ook het DNS record van paypal.es en paypal.com of de DKIM correct staat en dat de verzender wel mag verzenden in het DMARC-record.

Super duidelijk.
Alle horlogefanaten weten direct waar je het over hebt :face_with_monocle:

9 likes

hmmm, zou wel ff twijfelen. Je bent zeker gedeeltelijk beschermt door paypal als je niet via family and friends betaald maar als je gevoel zegt dat iets niet klopt zou ik daar naar luisteren!

1 like

ā€˜ā€˜Mogelijk zal de verkoper geen commissie betalen aan Ebay.’’ De verkoper betaalt hoe dan ook commissie.
Daar is enkel onderuit te komen als de verkoper een geschil opent en de koper akkoord gaat. Dan krijgt de verkoper zijn/ haar verkoopcommissie terug. Uiteraard moet de reden voor het geschil hier wel voor schikken.

Precies. En daar moet je toch geen zin in hebben. Straks hang jij met een slechte rating op Ebay. Waarom zou je zelf ook maar 0.001% risico willen lopen alleen om de verkoper een korting te gunnen? Je schiet er zelf helemaal niks mee op. Ik zou het in ieder geval niet doen.

Gisteren ook een object gevolgd via ebay uit Spanje en toen ik zelf vroeg wat de bodemprijs was, vroeg hij me te contacteren op z’n privĆ© adres. feedback score was overigens 100% positief.

Daar de prijs besproken en uiteindelijk vroeg ik hem om een paypal verzoek te sturen via f&f maar hij zei dat het beter was als ik dat zou sturen naar zijn paypal account.

Het gevoel zat goed moet ik zeggen, het object is nu wel weggehaald maar ik heb wel nog enkele PM’s op Ebay met hem staan.

Uiteindelijk kreeg ik direct een reply dat hij het vandaag zou versturen en ik de trackcode zou krijgen dan.

Vanmiddag een mailtje met trackingcode en die kon ik zelfs ook bij Bpost al opvragen en pakje is onderweg.
Maar wat er in zal zitten is nog een vraagteken en of het wel zal aankomen…

Ik houd jullie op de hoogte.

1 like

JA, dat heet ā€˜Anchoring’ , interessant concept.

Een betalingsverzoek kun je per definitie niet kiezen als F&F. Dus dat moet altijd vanuit de betaler komen.

2 likes

Kijk, dat is dan dus al duidelijk waarom ik het aan hem moest richten.

Ik heb nog niet teveel ervaring met Paypal.

Inderdaad bloedlink bloedlink.
Waarom het risico nemen?

SoloJapan, toch een bekende en betrouwbare verkoper (ook uit Spanje trouwens) verkoopt zowel via eBay als via Facebook (i.e. gewoon bericht sturen en afhandelen), en is altijd een stuk duurder op eBay om de fee te dekken. Zij gebruiken volgens mij zelfs helemaal geen paypal.
Dus het kƔn m.i. wel degelijk legitiem zijn.

Anderzijds: toch oppassen :smiley:

1 like

Wat een onzin, je wil een horloge op Ebay verkopen en als iemand op de advertentie reageert, dan verdraai je het zodat het buiten Ebay om zal kunnen gaan verlopen.

Dan ben je als verkoper niet echt fris bezig.

Ik probeer ook weleens als koper buiten Ebay om een horloge te kopen van een verkoper op Ebay.
Dan kan er namelijk vaak wat van de prijs af.

Als ik echter wel besluit een object op Ebay te kopen, of de hoogste bieder in een veiling ben dan gaat de betaling ook via Ebay. Het is zeer vreemd als een verkoper daarna Ebay probeert te omzeilen om zelf kosten te besparen. Dan zou ie het niet op Ebay moeten aanbieden.

1 like