Verkopers en flipperaars: Tips?

Bij sommige leden zijn we het nu wel gewend. Maar bij nieuwere leden die hier nog niet zo lang rondlopen :slight_smile:

1 like

die winstpakkers haal je er zo uit

1 like

Doel je nu op die ene Seiko van laatst :grin: :angel:

Merk op dat ik niet erg nadenk over de ondergrond. Het was @anon50762135EV die me er op attendeerde dat je beter een minder, eh, ruwe ondergrond kunt kiezen.

Wat betreft die Seiko Alpinist van jou (de nieuwe Alpinist, niet DE Alpinist), ik heb er hard naar zitten loeren omdat ik een paar horloges verkocht had. Ook op die stenen ondergrond.

Maar het leidt af van mā€™n Nomos, en dus moet ik het niet doen.

Kutforum. Altijd iemand te vinden die je verleidt om geld uit te geven. :slight_smile:

7 likes

ik herinnerde mij vooral van onlangs een Panerai limited en een Big Ingenieur

welke Seiko bedoel je?

vergeet je macrolens niet

1 like

Die macrolens leidt technisch gezien ook af van mā€™n fokking Nomos.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!

1 like

nee nee

zijn als Yin en Yang

mooie macro plaatjes van de doorkijk caseback van je Nomos

1 like

1 like

hahaha oh die

dat geintje van Drex

2 likes

Fixed that for you. Maar je hebt ergens volledig gelijk. :slight_smile: Ik kom terug op wat ik eerder zei:

1 like

Sinds ik een Nomos heb niet heel veel last van ā€œverleidingā€. :sunglasses: :smile:

1 like

Yes die. Dacht dat je die bedoelde.

Maar weet on topic: soms is het ook moeilijk een prijs te bepalen. Om een voorbeeld te noemen: ik heb een Christopher Ward C9 (een met een vorige, vorige logo), geen idee wat ik daar voor kan vragen als ik het zou willen verkopen.

Wrijf het maar in.

1 like

Roemeense schrijfwijze :upside_down:

Goede fotoā€™s zijn een must, de meesten kopen op afstand. De prijs en het speciefieke model zijn bepalend voor wat diegene op dat moment zoekt, en welk budget hij heeft. Dus daar valt niks zinnigs over te boeren. 90% van de klanten op de markt zijn lurkers en niet speciek betrokken forumleden.

Dan rest de vraag: hoe maak je het aantrekkelijk voor een lurker? Plaatjes! Plaatjes van bandenswaps, plaatjes van lugs, kronen, gespen, full-sets. Men wil zien wat men koopt. Pakkende punchlines! Flair! Volledige informatie!
Teminste, dat zou mij aantrekken.

Wat me afstoot zijn fotoā€™s van horlogeā€™s in handen, slechte fotoā€™s, summiere teksten/omschrijvingen. Ook meteen een hoofdprijs vragen, teksten als laatste up/vaste prijs en dan in een week nog 200 euro zakken maken me treurig.

Oh ja, en als ik een PB krijg met ā€œ450?ā€ of met een enkele zin, of ik krijg geen reactie meer na een vraag dan doe ik geen zaken meer met dat forumlid.

8 likes

Ik ben er zelf niet zoā€™n groot fan van. Je ziet ook vaak genoeg dat het horloge dat ā€œin de kast te verstoffen lagā€ net nieuw was :wink: Mij maakt het niet uit als je hier op HF rond wil flipperen of wat dan ook maar zoā€™n lul verhaaltje stoor ik mij dan alleen maar aan.

4 likes

neeneeneeā€¦ ehā€¦ sinds de Nomosā€¦ ehā€¦ nou ā€¦ eh, ik bedoelā€¦ Nou jaā€¦ het gaat wel eens even over. :joy:

1 like

Gelukkig heb je niet toegehapt, ben erg blij dat ik hem zelf nog heb :relieved:

dus dat

1 like