Verkopers en flipperaars: Tips?

Hoezo :thinking:

3 likes

hahaha! je ziet de Port Salut van een paar meter afstand zitten

3 likes

Die staat wel onder je favorieten he :smile: Die heeft zijn lunch onder zijn nagel meegenomen.

1 like

baas boven baas

1 like

Foto’s moeten overtuigen uiteraard.
Maar vind vaak de tekst gebrekkig, wat dan weer vraagtekens oproept.
Veel info en detail schept voor mij sneller vertrouwen, maar overdrijf niet zodat het een grote lap tekst wordt.
Als het horloge dusdanig in detail wordt aangeprezen dat je je afvraagt waarom hij het überhaupt verkoopt, dan heb ik vaak het gevoel dat het horloge zichzelf niet voor die prijs zal verkopen.

Dus eigenlijk vooral een goede verhouding tussen beknopt de belangrijke punten benoemen en specifiek ingaan op bijv. onderhoud en puntjes van aandacht. Laat het horloge zichzelf verkopen maar wees wel eerlijk.

Die is legit. Die meneer is aan het werk :blush:

1 like

Wil je dat wel even laten. Ik zat net een zachtgekookt eitje te eten en hij kwam bijna weer naar boven.

En nee, niet omdat die duim me aan

doet denken.

Bleh.

2 likes

Mee eens, maar als je een horloge hebt aangeschaft een week geleden, dan kan je toch niet zeggen dat het stof ligt te happen. Dat zou ik pas zeggen als ik het meer dan een jaar niet gedragen zou hebben. Zeg dan dat hij je te groot of te klein is. Of te blauw of noem maar op.

Je moet je horloge verkopen met de advertentie en niet 3 foto’s en een prijs :dancers:

2 likes

:joy:

fixed that for you

2 likes

Kom op… Die duim is nasty, en ik had net een mooie pearl necklace over m’n kinnetje druipen… Jeweetwel, zo’n lekkere vettige gele…

1 like

kijk, zo ken ik je weer

niet op de Hamilton gedrupt?

Nee, zeer zeker niet, daar ben ik retevoorzichtig mee, want ja, die staat, ahem, te koop, nietwaar?

Al zou hij het goed kunnen hebben hoor, want met saffier en 200m WR schroefkroon is ie redelijk bomb-proof. :slight_smile: :innocent: Solide horloges, die Hamiltons. Echte aanraders. :innocent:

1 like

Dan doe ik wel wat verkeerd. Laatst geloofde iemand niet dat het exemplaar wat ik aanbood en een andere die hij online te koop had gezien het zelfde horloge was. :laughing: Ik had duidelijke foto’s gemaakt en een eerlijke beschrijving, de ander niet. :wink:

3 likes

Ik zie dat mijn zin wat krom is. Maar we bedoelen hetzelfde? Dus beter uitgebreid verhaal en veel foto’s in plaats van 3 (crappy) foto’s en een prijs?

Ik denk dat ik maar weer aan het werk ga :slight_smile:

2 likes

Op zich een interessant topic, zeker als het een beetje on topic blijft :wink:

Ik lees hier nu 3,5 jaar mee en heb sterk het idee dat het een aantal jaar geleden veel makkelijker was om je horloge te verkopen of ruilen, met name omdat er een aantal ‘serial flipperaars’ voor zowel moderne als vintage klokjes op HF actief waren. De omloopsnelheid bleef daardoor hoog. Deze zie ik nu amper meer, maar wel steeds meer ééndagsvliegen of would be handelaars met vaak volstrekt onrealistische prijzen…Mede daardoor lijkt het hier minder te gaan (vind ik…)

1 like

Dat is natuurlijk altijd beter. Maar eerlijke beschrijving en duidelijke foto’s van de staat van het horloge is natuurlijk niet altijd het beste voor de prijs die je er voor krijgt. Zo bedoelde ik dat meer.

1 like

Aah zo. Naja ik probeer de foto’s zo te maken dat de potentiële koper zelf kan bepalen hoeveel procent uit 100 het is :stuck_out_tongue: . Maar ben het helemaal met je eens.

2 likes

Persoonlijk vind ik het nogal 'n afknapper als een verkoper het horloge gewoon blijft dragen na het plaatsen van de advertentie.
Ik weet het, het zal allemaal wel voorzichtig en zo, maar toch krijg ik er de kriebels van. Zal wel aan mij liggen.

Een dom jokken… Heb ooit zo’n geval aan de hand gehad waar een horloge werd verkocht als ‘slechts een enkele keer gedragen’ en al met een paar simpele zoek acties vond ik minstens 15 verschillende foto’s van diverse banden swaps en ‘what are you wearing today’…

2 likes

Wat is slechts enkele keren? De een vindt dat 3x de ander 3 weken om te testen. Maar ben het met je eens, maar dit kan je uiteraard via PB vragen.