Verkopers en flipperaars: Tips?

Voor mij heeft een goede advertentie een paar goede foto’s, het lijstje, een tekst die klopt bij de foto’s en belangrijker nog een aantrekkelijke prijs.
Als ik een horloge nieuw kan kopen voor een paar procent meer dan hier tweedehands (en soms een paar jaar oud) dan heeft nieuw altijd mijn voorkeur.
Natuurlijk mag iedereen vragen wat hij/zij wil, een hoge prijs resulteert immers ook in eindeloos uppen.

Ik heb er nu een om de pols die te koop staat. Zij het alleen in huis, want ik ben vrij en het regent, dus het horloge zal een rondje Assassin’s Creed moeten doorstaan. Zolang de staat van horloge en band er niet wezenlijk van veranderen is daar toch weinig aan de hand? Die voel ik zelf niet.

Wat het “incidenteel dragen” dragen betreft: In mijn hoofd klopt die beschrijving wel, omdat die Hammie echt significant minder polstijd krijgt dan m’n andere horloges, en het zijn er nog 19. Dus net wat @RBK zegt, wat is incidenteel?

Evengoed, bedankt voor die input, ik zal in het vervolg dat soort formuleringen laten zitten. Die voel ik namelijk weer wel. :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

1 like

Ik snap @Hanz wel. Op het moment dat ik een horloge te koop heb staan, draag ik hem niet meer. En het is voor mij ook een afknapper.

De foto’s zijn gemaakt voor de advertentie, en wie weet slaat de verkoper hem wel een keer tegen de deur van de koelkast aan als die een nieuw pilsje wil pakken. Aangezien die toch alleen thuis zit, het regent en hij is aan het gamen.

Ik oordeel niet hoor, maar ik gok dat het voor veel mensen een afknapper zal zijn en het je verkoop niet helpt :relieved:

1 like

Ben je belazerd! Dat zou een deuk in m’n veel duurdere koelkast kunnen slaan! Want die is van plastic in pianolak-zwart.

OK, OK, ik leg 'm netjes terug in de doos. :slight_smile:

Waarbij: Exposure is wel een ding. Ik vraag me af wat zwaarder weegt, het zien van het horloge in het wild waardoor je mind-share kweekt, of de drang om het horloge wat in de advertentie staat niet meer in het wild te willen zien.

Zijn er marketing mensen in de zaal?

1 like

Dan moet je gewoon schaamteloos in WDWV foto’s blijven posten van het horloge op een standaardje. Maar ik snap je punt, geen idee wat beter zal werken.

2 likes

Hahahaha… Zo van: Deze dragen we niet vandaag, want hij staat te koop, met dan de foto in de doos er bij.

En om on topic te blijven daaronder een foto van wat je die dag draagt?

Dat zou heel erg onbeschaamd zijn. :slight_smile:

1 like

Correct, maar je vroeg; wat werkt? Ik denk dat dat werkt :smile:

1 like

Of de waar in het wat hadden we willen dragen topic posten, met tekst: prachtig horloge maar kan hem momenteel niet dragen, want…

2 likes

iets in de categorie “If it’s stupid, but it works…”

Ik weet ook niet zo goed wat wijsheid is.

Ik denk dat het ook een beetje afhangt van je “reputatie”. Sta je bekend als een notiore klokken sjacheraar die het niet zo nauw neemt met kwaliteit is het denk ik anders dan als je bekend staat dat je zuinig met je horloges omgaat. En, zoals eerder aangegeven, je wel eerlijk en helder communiceert over schades en dergelijk.

Mensen die prive hun auto verkopen rijden er vaak ook nog in… tsja, hoe ver wil je er in gaan.
Als je huis te koop staat en je woont er nog…

Zo iets.

1 like

1400 euro vaste prijs

Oké, 1400 euro incl verzenden voor de vroege vogel

vooruit dan, 1300 euro!

allerlaatste up, anders trek ik het horloge uit de verkoop en ruil ik het horloge in. 1275 euro!!

Toch nog 1 keer!! Up 1250 euro

enzovoort… Dit werkt niet en vind het zo knullig staan.

7 likes

Dus, de conclusie: Prijs verlagen als je er vanaf wilt, prima, maar dan graag zonder dit soort “Wie maakt me los” teksten?

Of zie je ook liever de prijs niet al te stormachtig veranderen?

1 like

Wel hoor, echter doe wat je zegt en zeg wat je doet. Als je begint met een vaste prijs, dan doe je dit met een reden. Als je zegt dat je een laatste up doet en het horloge daarna uit de verkoop haalt, dan is het ongeloofwaardig als je daarna doodleuk weer 5 keer je advertentie upt.

Verkooptechnieken waar ik de kriebels van krijg.

2 likes

Nee, wel regelmatig uppen, maar niet direct aan de prijs morrelen. Je hebt er voor gekozen wat je wilt hebben. en mocht het dan voorkomen dat iemand zo vriendelijk is te vertellen, met argumenten, dat je te hoog zit kun je er wat aan doen.

Dat je er niet aan ontkomt om te zakken als een horloge langer staat lijkt me evident. Het tempo en hoeveel je wilt zakken hangt dan wel weer af van hoe snel je er van af wilt.

Maar dat soortschreeuw teksten gaat een beetje marktKRAAM achtig lijken, daar ben ik persoonlijk niet zo van.

3 likes

Haha hier heeft Robert helemaal gelijk in.

“Dit is de laatste keer up hoor, anders hou ik hem echt zelf want hij is toch wel mooi (plaats vijfentwintig uitroeptekens)”

En daarna nog 15 berichten eronder…dan ben je in mijn ogen ook een verkoopknuppel eerste klas. En mijn advies is dan om het topic te laten sluiten, en om 4 weken later een nieuwe te maken met een betere aanpak.

Mag ik nog een keer reageren Fate? Het is komkommertijd op werk :pensive:

Ja. Als je eerlijk zegt; ik wil een ander horloge, ik kan mijn nieuwe speedboot niet meer betalen, ik heb mijn schoonmoeder beroofd en ze wil haar schmoneetjes terug… dan kom je er verder mee in mijn ogen.

Wees als verkoper gewoon eerlijk en kom niet wanhopig over, daar komen de lowballers op af en dan krijg je weer van die berichten; “ben zo zat van die marktplaatspraktijken hier”. Dat komt omdat iedereen ziet dat je hem dolgraag wil verpatsen :sunglasses:

En dit heeft ook weer met die wanhopigheid te maken.
Als iemand eens in de 10 dagen upt, dan waag ik het niet om hem een bod te doen van 100 euro minder op 500 euro. Als iemand 2 weken lang om de 2 dagen upt…dan wel.

Just my 2 cents, zoals ik al zei verveel ik me :blush: Ik ga een bakje rijst eten xoxo

3 likes

Bon appetit.

Ik zal er eens over nadenken, want ik ben nog iets te ver van m’n Nomos budget af, dus die twee laatsten moeten vroeg of laat weg.

Iedereen bedankt hier, leuke thread, constructieve bijdragen. Behalve dan die nagel van @Spoon1, die was yuck. :slight_smile:

2 likes

Welke moet het gaan worden? Die van Kiek?

Nee… Degene die ik wil hebben ben ik hier nog nooit tegen gekomen.

De nieuwe Ahoi in de aqua serie: 36.3mm groot, Atlantik blauwe dial, 9.55mm dik, 200m WR en met lume op de wijzers.

The Diver’s watch to end all Diver’s watches.

11 likes

Ik houd zelf niet zo van het al te ‘vierkant’ melden van allerlei restricties. Zoals eisen die de verkoper stelt aan afhalen of eisen aan persoonlijke berichten, die nogal stellend, soms agressief gesteld zijn.

Denk aan:
‘Alleen ophalen bij een bank van mijn keuze en betaling in contanten, aan opsturen begin ik niet.’

Of nog wat minder ‘mild’:
‘Biedingen stel ik niet op prijs. Lowballers gaan maar bij een ander kopen.’

Ik snap restricties, maar je kunt ze ook wat vriendelijker of klantgerichter verwoorden.

Ook een kleine ergernis: ‘verkeerd in goede staat’…:weary:

5 likes

Die is inderdaad mooi!

1 like

De ironie :wink: (waarschijnlijk die fout ook meermaals zelf gemaakt)

1 like