Verkopers en flipperaars: Tips?

Sorry.

D’s en T’s blijven een dingetje. :blush:

Wat de rest van je betoog betreft: Helemaal gelijk. Je maakt daar geen sympathieke indruk mee, en je gun-factor verdwijnt dus onmiddelijk met de noorderzon.

Voor de duidelijkheid, het ging me on de spelling…

Edit: ik zie dat je dat nu inziet. En zo moeilijk is het allemaal niet hoor.

1 like

Dat begrijp ik, het woord verkeert wordt verkeerd gespeld :upside_down:

3 likes

Hoezo :thinking:
Je vroeg specifiek "En wat stoot je af?"
Dus je krijgt wat je vroeg :grin:

1 like

“Nieuwstaat”

En wanneer het horloge binnen is zitten er allemaal krassen op de lugs. Voor mij een reden om niet meer zaken te doen met iemand.

Kern blijft goede en duidelijke foto’s, eerlijke omschrijving en de betrouwbaarheid van de verkoper.

1 like

Eigenlijk is verkeerd verkeerd vervoegd, en niet verkeerd gespeld.

“Het horloge heeft lange tijd in uistekende staat verkeerd” is niet verkeerd.

Ik verkeer inmiddels in een milde staat van verwarring.

Helemaal waar. En constructief, op de keper beschouwd. Maar zooooo yuck. :mask:

2 likes

Trouwens al het topic wat ouder is en je verandert de titel wordt het topic niet omhoog geplaatst. Ik edit alleen de titel van mn verkoop advertenties als ze verkocht zijn en reageer niet met “verkocht” oid en dan wordt hij niet omhoog gebumpt.

1 like

Ik ben al tevreden met een paar foto’s en het verplichte rijtje info inclusief de dikte vh horloge en dan liefst het typenummer, zodat ik als ik echt geïnteresseerd ben internet zelf kan afstruinen voor foto’s en info…en als er echt beschadigingen zijn dat dat vermeld word🖒😊…Maar eerlijkheid word wel bestraft zie ik in de markt, staat er één te koop met vlekjes op de wijzerplaat en die krijgt hij prijsverlaging na prijsverlaging niet verkocht…

1 like

Dude!? :hushed:

DUDE!? :fearful:

Ik ga de lunch even skippen, geloof ik…

5 likes

Bij deze een reactie van iemand die deze week het enige horloge dat hij óóit verkocht heeft, weer heeft teruggekocht (niet hetzelfde model, maar hetzelfde horloge dus). Dus laten we het ‘het perspectief van de koper’ noemen:

Ik vind het prettig als een verkoper oprecht aangeeft hoe 'ie er zelf in staat.

Daarom: als er ‘vraagprijs’ staat, voel ik me vrij om een bod te doen en verwacht ik dat je daarop reageert (met een akkoord, een tegenbod, een ‘sorry, is al verkocht’, of een ‘we liggen te ver uit elkaar’). Ik heb altijd een max bedrag in gedachten dat ik er aan uit wil geven, en het kan natuurlijk zo zijn dat te verkoper dat te laag vind.

Ik vind het jammer om soms te lezen dat een lager bod als een belediging wordt gezien. Zo bedoel ik het in elk geval niet: ik ga niet op ‘fishing expeditions’ met onrealistische biedingen, en je mag ook gewoon ‘nee’ zeggen. Even goede vrienden, wat mij betreft.

Staat er vaste prijs, dan vind ik dat ook fijn. Ik neig ernaar om dat serieus te nemen: als die prijs hoger is dan wat ik wil uitgeven, ga ik ook geen lager bod doen en vergeet ik de advertentie.

6 likes

Ik vind de term vaste prijs altijd lastig gezien je ook vaak zat ziet dat deze na verloop van tijd verlaagd wordt, soms ook meerdere keren voor de laatste keer (maar dan wel haatreacties krijgen als je een acceptabel bod plaatst). Zelf ben ik sowieso niet heel actief op de markt maar vind dit juist een veel verwarrendere term dan vraagprijs.

Dat heb ik wel eens gehad met een product. Als voorbeeld; product stond te koop voor bijvoorbeeld 600 euro. Ik vond het 500 euro waard en doe een bod. Verkoper vond het te laag. Verlaagd naar 550 omdat niet verkocht wordt. Verlaagd het naar 500 euro. En uiteindelijk verkoopt hij het voor een lager bedrag…

2 likes

Het is vooral verwarrend als het stiekem geen vaste prijs is, maar een onderhandelingsstrategie. Dat kan misschien werken, maar bij mij dus niet: vaste prijs > mijn maximum = moving on.

Verlaagt de verkoper op een later moment de (dus toch niet zo vaste) prijs, of maakt 'ie er een vraagprijs van, dan ontstaat er gewoon weer een nieuwe situatie waarop voor mij dezelfde regels en overwegingen van toepassing zijn.

De Sinn in de verkoophoek is een mooi voorbeeld. Ik vond de vaste prijs te hoog. Waarmee niet gezegd is dat hij te duur was: alleen dat ik persoonlijk niet bereid was om dat bedrag te betalen voor dat horloge. Dus: niet meer aan gedacht. D.m.v. een upje weer onder mijn aandacht, en nu is het een vraagprijs. Dan overweeg ik alsnog om een bod te doen.

In dat geval trouwens niet gedaan: m’n budget voor de maand is er alweer doorheen, en het is niet een horloge dat ik per sé wil hebben. Ik zou een belachelijk bod kunnen doen (“je weet maar nooit”) maar zoals ik hierboven al zei, houd ik niet van ‘fishing expeditions’.

3 likes

True, maar dit is nu net wat ik bedoel: vaste prijzen zijn niet altijd vast. Vandaar dat ik het niet gek vind dat mensen dan toch een bod plaatsen.

Nog een tip: Begin de foto’s met een mooie foto van de voorkant en niet met de achterkant

2 likes

wrist shots zijn heel simpel, heb hier al eens een duidelijke handleiding over geschreven:

2 likes

Inderdaad zijn wristshots simpel. En toch weten heel veel mensen niet hoe ze die moeten maken voor een verkoop topic.

Iedereen wil een horloge laten zien, maar een indruk van hoe het draagt is vaak een onder geschoven kindje.

Voorbeeld:

Wel vierkant, quartz, nah, neuh, staat me denk ik niet zo goed, is best groot. In ieder geval welk argument dan ook:

Zo zie ik mijn horloges zelden. Zo dichtbij kijk ik gewoon nooit.

Dus dan dit, een horloge in een soort natuurlijke habitat. Een beetje natuurlijker blikveld. Blijkt dat het heel anders overkomt. Kan hij ineens best casual en is het toch een andere klok dan in de close-up. Dit is wat de meeste mensen zien:

10 likes

Een heel goed punt inderdaad :+1:
En wat een mooie Edox!

1 like

Dank je. En duuuuuun… ongelofelijk dat ze het kunnen maken. :slight_smile:

1 like

6 a 7MM?