Verkopers en flipperaars: Tips?

  • Als je een set aanbiedt met meerdere banden, overweeg dan deze los te verkopen, je vraagprijs wordt lager en je bereikt meer kopers, en het is maar de vraag of de koper dezelfde smaak heeft. De totale opbrengst zou wel eens hoger kunnen zijn…
  • Biedt een prijs aan inclusief verzending, ophalers ervaren een voordeel, anderen ervaren geen verrassing
  • Frankeer online, scheelt weer in kostprijs
  • Bewaar verpakkingsmateriaal, kun je altijd hergebruiken
  • De meeste kopers zijn de niet-actieve leden van dit forum, niet de 200 leden die hier dagelijks vertoeven, geef aandacht, communiceer over de verkoop, deel trackingcodes, vraag om bevestiging van ontvangst en vraag na verloop van tijd hoe het bevalt
  • Vraag of een reactie in het ervaringen topic op prijs wordt gesteld, en vraag om je eigen verkoop te voorzien van commentaar in dat topic
  • Verpak bomb proof
  • Wees eerlijk, vertouwen komt te voet en gaat te paard
9 likes
4 likes

Helemaal eens.
Behalve het puntje:

  • Vraag of een reactie in het ervaring met topic op prijs wordt gesteld.

Ik vind dat dit onlosmakend verbonden is met het forum. Het is voor mij eigenlijk een van de belangrijke dingen die het verschil maakt met andere verkoopkanalen zoals marktplaats. Dus als je iets koopt of verkoopt op het forum, dan kan je een recensie verwachten, positief of negatief.

Ik denk dat de reputatie best belangrijk is voor een vaste member.

3 likes

Meer bedoeld voor leden die niet actief zijn, willen zij beoordeeld worden?

Dat maakt in mijn ogen niet uit. Als je deel uitmaakt van de markt, dan is dit interessante informatie voor de rest.

2 likes

Als je een bod van € 500,- doet en het wordt netjes afgewezen, dan kan je ook aangeven dat je je bod gestand doet. Wanneer de verkoper zich dan bedenkt kan hij je alsnog benaderen.

2 likes

4,95 mm heb ik begrepen. Vergelijk de Nomos, die is al dun.

Het in-house ontwikkelde quartz uurwerk met datum zou 1,4mm moeten zijn.

2 likes

:astonished:

1 like

Ik moet zeggen dat ik niet altijd feedback achter laat. Maar ik krijg het vaak ook helemaal niet, ik krijg pas vaak feedback eigenlijk als ik het eerst bij die persoon doe. Denk dat minder dan een derde van de leden feedback achter laat. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat het beter zou zijn.

3 likes

Vertrouwen komt te voet.en gaat te paard. Mooie gezegde. Kon ik nog niet bedankt. Gr menno

2 likes

Dat is net zoiets als: de bruggenbouwer die een ezel neukte, zal nooit meer bekend staan als de bruggenbouwer.

6 likes

In Colombia overigens heel gewoon :upside_down:

2 likes

Ik meende dat het een Noord-Afrikaans gezegde was :blush:

2 likes

Wat ik ook handig vind is dat de locatie (stad of ‘in de buurt van’) vermeld wordt. Kan je als koper ook beter een inschatting maken van verzendkosten (BE-NL bv.) of het toch dichterbij is dan gedacht en je deze gemakkelijk kan afhalen…

5 likes

Wristshot, duidelijke foto van dial, foto van de zijkanten, caseback en eventueel uurwerk.

Duidelijke en eerlijke beschrijving van het horloge. Hoeft niet een heel verhaal te zijn.

Vraagprijs boven het bedrag zetten wat je er voor wil hebben want mensen dingen graag af.

Maar het belangrijkste is zorgen dat je een gewild horloge aanbiedt.

1 like

Dat maakt toch niet zoveel uit?

Als de prijs maar goed is, dus niet 1000 euro voor een oranje monster
bijvoorbeeld :grin:

2 likes

Als je een horloge hebt wat bijna niemand wil hebben, kom je daar niet zo makkelijk van af natuurlijk.

Als dat ook voor schaarste aan de aanbodkant zorgt… Dan wordt het een ander verhaal. Want je hebt er maar één nodig die er net op zit te wachten.

Ik koop en verkoop alleen vintage horloges overigens. Die markt zal qua schaarste idd anders zijn dan nieuwere horloges.

Check

Check

Check

:smile: