Meh. Ik dacht dat ik er last van zou krijgen maar is niet gebeurd. Ik kreeg altijd te horen dat ik na mijn eerste luxe horloge uitgekeken zou raken op de rest maar dat valt me wel mee.
Ik heb wel horloges waar de klik mee weg is maar dat heeft meer te maken met verandering in mijn smaak dan dat ik ze van mindere kwaliteit vind. Ik weet nu ook al zeker dat mijn Citizen Nighthawk het langer vol zal houden dan elk ander horloge in mijn verzameling ️
Paar maanden terug een Oris gekocht, nu een SKX incoming en dan weer een Doxa aankomend jaar. Elk segment heeft wel wat leuks, als het maar niet zo kwetsbaar is ben ik al tevreden.
Ralph, je bent gewoon verwend of verpest, welke het meest van toepassing is. Ik ken genoeg horlogefreaks die nooit meer kunnen genieten van iets goedkoops omdat ze dat ontgroeit zijn. Tegelijkertijd zijn er liefhebbers die zowel kunnen genieten van een SKX als van een Sub.
Misschien wordt het tijd voor iets high end, cause I hate to break it to ya, you have nothing high end. Mid range at best. The only way is up! Nothing more, and abso fucking lutely nothing less!
Ik heb niks waar een ETA 28… of kloon in zit.
Kijk’s iets verder dan dat mini Centraal-Europese landje en probeer een keer iets Japans of kwarts.
Open your mind!
Ik heb geen echt dure horloges… wel twee polerouters waar ik een godsvermogen voor heb neergelegd.
Merk wel ik horloge kijken bijna net zo leuk vind als horloges aanschaffen. Ik heb vervolgens tot nu toe van elk horloge dat ik heb aangeschaft plezier, al merk ik dat ‘looks’ voor mij belangrijker zijn dan kwaliteit (na een bepaald minimum). Ook moet elk horloge in mijn collectie -voor mij- voldoende anders zijn én heel belangrijk, een specifieke rol vervullen.
Zo heb ik nu geen GMT meer, en moet er een GMT komen (met minimaal 100m waterdichtheid) als vakantiebeater… dus ben ik daarnaar op zoek.
Dit soort topics blijft de laatste tijd wel hele vaak terug komen, steeds in andere bewoordingen weliswaar. Het duur versus goedkoop en als je verder bent wil je meer duur. De diversiteit is leuk, eigenlijk missen we leden met bijvoorbeeld een enorme collectie oozoo , ice watch , fossiel, whatever horloges of weet ik veel wat. Het begint er steeds meer op te lijkt of als je niet minimaal 2 rolexen hebt , je niet een geslaagde collectie of verzameling hebt. ( vat dit niet persoonlijk op aub het is meer een trend forum breed die ik zie )