Verlangen jullie weleens terug naar 'de horologische vroeger'?

Doen!
Wel met arsenaal aan mooie bandjes voor de JLC. Moet natuurlijk wel matchen met de riem en schoenen
:joy::joy:

1 like

Zwart en donkerbruin is genoeg en reeds in huis :wink:.

Ook niet gelezen. Maar wacht…

FTFY. :grin:

6 likes

Beste Ralph,

Nee herken je beslist niet heb een aantal duurdere horloges maar draag met net zoveel (of meer)plezier een ā€œgoedkopeā€ casio.
De mening van anderen doet er niet toe met wat je draagt als je het zelf mooi vind is dat wat doorslaggevend is en niet de prijs.

Veel draagplezier van je collectie duur of goedkoop,

Jeroen

2 likes

Ik ervaar het eigenlijk net andersom, van een hoop Seiko/Orient/Casio modelen naar wat Tissot’s en ook no eens een Steinhart 39mm GMT gegaan.
Daarna een Tudor Pelagos gekocht en vervolgens een Omega SMPc, heerlijke horloges maar toch niet de meerwaarde i.m.h.o waard t.o.v. bijvoorbeeld de Steinhart, wat was dat een heerlijk ding voor 500€.

Ik heb die SMPc verkocht en ben gaan sparen voor een magische Rolex, nou ik kan je verklappen die gaat er niet komen, ik koop zo af en toe nog een kwarts horloge die ik er leuk uit vind zien maar verder, mweh… ik voel het niet meer…beetje klaar met de hobby geloof ik.

Dagelijks horloge is mijn trouwe Seiko SARY057, loopt na wat gemorrel binnen 1 s/d en ik doe het er wel mee, zit lekker, mooi neutraal en past overal bij.

Echter, een Grand Seiko gaat er nog wel komen, een kwarts, liefst met blauwe wijzerplaat en datum, en misschien wel de GMT versie hoewel die extra wijzer voor mij overbodig is.
En dat is dan mijn enige en laatste ā€˜dure’ horloge, die moet zijn eerste onderhoud pas hebben als ik al begraven ben. …:rofl::wink:

5 likes

En ik Snap het, maar het zijn ook maar spullen. De eerste echte is vaak het leukste en geeft je de mooiste herinneringen. Dat geld voor veel mensen voor dingen zoals vrouw/vriendin, Auto, huis, en dan ook voor je eerste echte horloge. Daarna is mooier, groter of duurder minder van belang. De mens vind het Leuk om een droom na te jagen, een doel behalen of een probleem verhelpen.
Het houd ons lekker bezig.

Dit is precies het gevoel dat ik probeer beschrijven

1 like

Erg fraai maar de tijd dat ik meerdere 10 duizenden euro’s aan een horloge ga, kan (en wil) uitgeven vraag ik af of die Überhaupt nog een gaat komen :sweat_smile:

Serieus man. Wat een ding. Echt prachtig.

Als je deze ooit beu bent… laat weten.

1 like

ā€˜Meerdere tienduizenden euro’s’
:thinking:

1 like

ik snap je punt wel. Maar als je iets hebt verkocht waar je uiteindelijk spijt van hebt gehad, had je het niet moeten verkopen. Denk ik

Ondanks alle grappen en grollen.
Dit is alle aal wel heel zuur… Ik wist niet dat je zoveel pech heb gehad. Anders had ik me ingehouden met de OP.
Knap dat je nog vol passie bezig ben met de hobby :+1::muscle:

Overigens ik heb dat halve bijbelverhaal van de Opening post niet gelezen.

Ik ben best blij met puin. Had nu een Parnis GMT gekocht voor 40 euro. Vermaak me prima met dat stuk troep.

Volgend jaar komt er een sub. 5513, 14060 of 114060. Moet nog even kijken welke van de drie precies. Zou die 114060 voor list wel zien zitten ;)…

Rlc

De A is van Aandacht. Hij heeft geen idee.
De B is van Betaalbaar daar heeft hij niks mee.
De C is van Collectie daar dromen we inmiddels over,
De D is van Diver daar stroomt zijn doos van over.
De E is van Eentonig liever zwart en geen kleur.
De F is van Flessen drank stilstaand op een tafel en zonder gezeur.
De G is van Gek word ik ervan. Maar dat ligt aan mij,
De H is van Hendrik die staat hem nu bij.
De I Irriteren dat kan hij heel goed.
De K is van klagen en zeiken tot op het bloed
De J was ik vergeten maar dat zag u heel goed :+1:
…
…
…
De S is van Spelling daar bak ik niets van, Ik had een feestje dus ben er best anšŸ˜‚

Dat was m wel :joy:

14 likes

Laat die man. Je kunt het topic gewoon op negeren zetten.

4 likes

Ik denk dat het antwoord 12 moet zijn.

:joy::+1:

De H is van High end… die heeft… oh laat maar.

Truste! :metal:

Ergens wel herkenbaar. Er was een tijd dat ik apetrots mijn Hamilton quartz pilot ging ophalen en ik die enkel bij gelegenheden wilde aandoen. Of dat ik zat te swappen tussen nato’s op mijn skx die veel te snel liep :smile:

Ik ben soms zodanig aan het kijken naar mogelijke nieuwe aanwinsten dat ik vergeet te genieten van hetgeen ik al heb. Ik ga binnenkort downsizen naar 3 stuks en het idee alleen al word ik al rustiger van :blush:

Meer heb ik echt niet nodig, maar ja we gaan zien hoe dat loopt :rofl:

8 likes

Deze berichten doen me beseffen dat ik toch nog eens moet nadenken of ik 7k wil stukslaan op een nieuw horloge. Zeker met de gedachte bezit van de zaak einde vermaak, Komt er ooit een einde? Zijn we ooit tevreden.
Ja het blijven luxe problemen, totaal onbelangrijk vergeleken andere problemen in de wereld.

5 likes

Ik geniet nog steeds van een horloge dat ik in 2006 heb aangeschaft.

5 likes