Verlangen jullie weleens terug naar 'de horologische vroeger'?

Ik ben van het hogere middensegment teruggegaan naar het midden/lagere middensegmant en ik ben zéér content.
Want ik hoef me niet meer druk te maken of die Panerai buckle of die rubberen Omega strap met sluiting wel echt is als je er via internet eentje gevonden hebt.
Als een lulletje behandeld worden als je horloge zonder tegenbericht al 8 weken geleden is aangekomen voor een service.
En je geen enkel antwoord krijgt behalve een standaard mail. Bedank voor het contact opnemen we streven ernaar om u zo snel mogelijk een bericht terug te sturen.

Ik vind allemaal helemaal mooi nu! :joy:

Hobby blijft leuk zo!

Hele grote blij voor mij! :+1:

8 likes

Tevreden zeker. Maar nieuwe horloges zijn gewoon leuk en die wil ik dus blijven proberen.

1 like

image

1 like

Herkenbaar! Maar rust met 3 … :thinking: Ik heb het gedaan, en het geeft wel wat meer rust, maar uiteindelijk gaat het toch wel kriebelen wat helemaal niet erg is. Dat is juist de hobby!

3 likes

Zal Ik doen. :+1:

Daar dacht ik ook aan. Weer van een 6-box naar een 3-box… maar ja… als je er dan 1 om hebt is er een kussentje leeg. Ok, dan toch 4. Oh kak… als ik de Pepsi niet om heb ligt hij in de kluis. Shit toch weer 5 nodig. 🥺

Nou ja… ik sluit maar af met een toepasselijke tekening…

20 likes

Laat ik het dan “even heroriënteren” noemen :rofl:

Ach de hobby bestaat wel uit pieken en dalen … Zo wilde ik best lang een Sub. Toen deze er eenmaal was dolgelukkig. Echter … met het geluk verdween wel de liefde voor andere duikers … waarom zou je ook, als je deze icoon hebt! Nu de Sub is vertrokken staat de deur ook weer open voor nieuwe duikers, en dat is best fijn! :relaxed: … Gekke hobby …

4 likes

Het is heel normaal en het hoort eenmaal bij een hobby. Je begint zijn er zeeën van mogelijkheden die je nog koet ontdekken. Naarmate je meer kennis en meer ervaringen (door kopen en dragen) veranderen je smaak. Skx is mooi maar mm300 nog mooier. En zo gaat het maar door.

Bij het lezen van je verhaal zie ik dat je geen duidelijk doel heb van een collectie bouwen. De ene lid wil voor iedere gelegenheid een horloge. De ander wil allerlei duikers of tool watch. Nog een ander verzamelt verschillende complicaties en er zijn er ook die richten op exclusiviteit van bepaalde horloges en er zijn horlogeliefhebbers die richten op de hoge doorverkoop waarde. etc etc.
Er zijn zoveel smaken en mogelijkheden. En wat leuk is. Je begint met een collectie. En op gegeven moment kan je doel wijzigen van je collectie. Dan ga je weer op horloge avontuur.

Kortom. Je moet je doel bepalen. En de prijs is afhankelijk van welk doel je voor ogen heb.

Succes

2 likes

Ik ga even los. Niet lezen als je je werk belangrijker vindt dan je gezin svp.

We zijn tevreden of we zijn dat niet.
Gaat het om liefde voor horloges of gaat het om status.

Kijk even mee…

‘Ik twijfel of ik 23k ga stukslaan op een nieuwe klok’

Dit gaan we even analyseren…

‘23k’ is een term die gebezigd word door kostuumpjes boven gesplederen instappers. Die op zaterdag niet verder komen dan een Superdry hoodie met gympen. Die hun autosleutels op tafel leggen i.p.v. van in hun jaszak, zoals het hoort…
Ik chargeer. Nee wacht. Ik chargeer niet. Ik generaliseer. Dat is erger. Excuses.

‘Stukslaan’ komt uit de tijd van de spaarpot. Hamer op keramiek. Bam. Geen weg terug. Je sloeg direct iets stuk wat een vermindering van je kapitaal betekende. Iets waar je als kind helenaal niet bezig mee moet zijn. Tenzij papa dat van groot belang vond. En een keramieken spaarvarkentje voor je kocht met een plastic opening aan zoogkant.

‘Klok’. Gewoon niet zeggen.

Komen we op het volgende. Geld. Kapitaal. Doekoe.

Ik snap het echt. Een Rolex van 23.000 euro is gaaf. Gewoon omdat het een hele dure aankoop is. Maar je kan stijl niet kopen. Stijl heb je. Of je denkt dat je het hebt. Of je hebt het niet. Als je dus serieus een horloge wat je mooi vindt niet draagt omdat het qua status niet meer bij je past, dan verdien je een vlakke hand in de raap.

Dan gaat het dus uiteindelijk over wie de grootste lul heeft. En dan ben je dus de grootste lul. En ik? Ik heb Indisch bloed dus ik meet liever in diameter. Net zoals bij mijn horloges.

Disclaimer. Ik ben een overgevoelige eikel en stoor me aan alles. Midlife maakt dat niet minder.

Resumé…
Mag het over horloges gaan i.p.v. geld?
En idd ik verdien modaal. Bite me.

17 likes

:clap: :raised_hands:

Eventjes, wat betekent “in de raap”?

3 likes

Recht voor z’n raap

Raap komt ook voor in de uitdrukking recht voor z’n raap. Met raap wordt hier ‘hoofd, kop’ bedoeld. In de uitdrukking een stuk in zijn raap hebben (‘dronken zijn’) wordt raap zelfs spottend als synoniem voor het hele lichaam gebruikt.
Raap
:wink:

2 likes

Zo waar… Wie voor een dubbeltje geboren is, wordt ook met een Rlx geen kwartje.

Lees: Als je dus serieus een horloge wat je mooi vindt niet draagt omdat je bang bent voor krasjes…

1 like

@RLC Ook ik ken het gevoel. In een anderhalf jaar tijd van een horloge van een paar honderd euro, naar richting de 4k gegaan. Nu weer een horloge van 150 euro (Seiko), een SKX, en een goedkoper Omega dressertje- en ik heb er de grootste lol mee :slight_smile:

Duurder is niet altijd beter, in de zin van plezier hebben met een horloge. Ik zak weer rustig aan beneden in budget, en het bevalt me uitstekend. :ok_hand:

2 likes

Sommige zaken herken ik, andere weer niet. Zo’n 9 jaar geleden was mijn eerste koop op dit forum een flink gedragen horloge dat ik leuk vond, voornamelijk om zijn fraai gele wijzerplaat, en die ik nu nog regelmatig draag. Een poosje later kocht ik een Explorer 2, die ik daarna afwisselend met dit ‘zonneschijnhorloge’ droeg. Deze zomer is de oude Expl.2 vervangen door een wat nieuwer exemplaar, waarvan de lume 's nachts nog zichtbaar is.
Op de foto zie je de beide naast elkaar. Verschil: links 40 Euro, rechts 4500 Euro. Draagplezier is gelijk!

10 likes

Ik merk dat bij een mooie vintage ik meer voel dan bij modern spul…

2 likes

Inderdaad geen alinea’s! Maar het leest wel in één keer lekker weg. Ook knap.
En wellicht ook herkenbaar voor velen.

Eerste twee heb ik gehad, derde vind ik leuk maar net niet leuk genoeg. :slight_smile:

1 like

Wow, dan eten veel van mijn collega’s thuis niet best :joy:.
Zo had ik het nog niet gezien, bedankt.

1 like