Verleiding: Tag Heuer Monza Calibre 36 (Zenith El Primero)

Niet erg populair geweest dit horloge volgens mij. Naast de re-editon cr2110 / cr2114 met calibre 17 (Heuer logo) is deze cr5110 veel mooier vanwege de cijfers ipv indexen, positie datum en zenith uurwerk

Zal ik me laten verleiden tot aankoop?

Complete set gezien, maar prijzen liggen best uiteen, als ik zo kijk op chrono, ebay, watchrecon, dat ik het lastig vind de waarde te bepalen.

http://calibre11.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2011/09/1518.jpg

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Erg enthousiast word ik er niet van, een El Primero zou dan toch eerder mijn keus zijn.

Ik weet niet wat de aanschafprijs zal zijn van de TH die Paul bedoelt.
Maar een Calibre 36 levert aanzienlijk meer op dan andere modellen met een lagere Calibre.

Prijs van deze valt erg mee.

Ik vind 'm wel mooi (als autosport- en TAG Heuer-fan). Maar wel een verschil met een Zenith

SuperC: Ja bukken willen we niet. En ervan af willen zal ongetwijfeld een keer gebeuren.

RFS16V: Foto en interesse gaan over de El Primero

M035: Prijsverschil op chrono24 tussen beide modellen is minstens 1500euro. De CR2110 zie ik vanaf 1700. De CR5110 (el primero) vanaf 3300.

Maar stel dat je de Primero rond de 2500 vindt?

Lijkt mij een conforme marktprijs!

Ik heb de mijne voor ietsjes meer verkocht.

De vraag is of de prijs het esthetische tekort kan compenseren. Ik vind de kast te lomp, en ondanks de naam totaal niet sportief. Beetje vlees noch vis model. Ondanks het uurwerk raak je zo’n ding niet zomaar kwijt denk ik.

2 likes

In gewonemensentaal: Hij is misschien niet heel duur, maar wel knap lelijk. :wink:

7 likes

Beauty is in the eye of the beholder

1 like

Heb m gehad (met caliber 36). Enige gave eraan vond ik t uurwerk. Kun je dus beter een andere EP kopen. Kast is nogal simpel afgewerkt en draagt erg klein op de pols.

1 like

Ik zou hem ook mooi laten liggen om de hier al eerder aangedragen redenen: niet echt mooi (maar dit is persoonlijk ) en weer lastig te verkopen.

1 like

Ik vind deze echt niet mooi… veel liever een El Primero dan…

1 like

Zeker niet een van mijn favoriete modellen. En als je zoekt naar een auto chrono; voor het geld heb je twee Hamiltons Pan Europ, die per stuk al minstens drie keer zo mooi zijn! :wink:

Edit: o.k., we kennen ze natuurlijk wel. Maar een plaatje voegt hier m.i. toch nog wel wat toe.

Dus, zoiets.

Achterkant vind ik wel mooi, trouwens.

Versus zoiets.

Tuurlijk, is wel 'n maatje groter. Maar een erg eenvoudige keuze, imo. :grinning:

1 like

Smaken verschillen maar die Pan Europs vind ik stuk minder mooi dan de Tag.

OT, als jij hem mooi vind gewoon kopen, wel eerst even een "live"gaan bekijken aangezien dat toch vaak ander inzicht geeft maar buiten dat gewoon kopen wat jij mooi vindt en niet wat een ander mooi vind is mijn mening.

1 like

Ik vind het een leuk model met een eigen smoel. En zeer herkenbaar als (Tag) Heuer. Zou de meerwaarde van een El Primero er niet voor over hebben en voor de cal. 17 gaan. Denk dat je voor 1400-1500,- een leuk exemplaar op de kop kunt tikken. Succes!

1 like

Hij raakt mij ook niet Paul. Ondanks dat er niets raars aan is.

Hij heeft wel eens in het outlet centre in Roermond gelegen, toen heel even getwijfeld.
Zou even bellen of ze hem toevallig nog hebben.

1 like

Mooi horloge hoor, zeker met de Zenith in het vooronder. Dus ja, smaken verschillen blijkt wel weer.
Maar 't is wel een klein klokje hoor, moet je zeker ff passen.

1 like

Vind het ook een stoere klok met die hoekige vormen in de kast. :+1: