Verliefd op een Dornblüth

Potverdrie, soms he, heel soms, komt er een horloge voorbij waar je hart sneller van gaat kloppen.

Een horloge waar je in eerste instantie niet zoveel van had verwacht. Maar waar je, na wat bepotelen, echt helemaal van voor de bijl gaat.

Er gaan nogal wat horloges door mijn handen en ik word eigenlijk altijd wel een beetje hebberig, maar bij deze ben ik dat echt helemaal! Zelfs zo, dat ik twijfel om hem zelf te houden en er dan maar wat anders voor weg te doen.

De afwerking, het uurwerk, de verzorgde set, de wijzerplaat (ja, kom maar door met de “ik hou niet van afgekapte cijfers” haat :yum:). Het klopt gewoon helemaal!

Je ziet ze niet zoveel en dat vind ik een pre. Niet het zoveelste mooie maar saaie “veilige” horloge, maar een echte beauty!

Wat vinden jullie?

Laat maar zien die Blüthmooie exemplaren!

46 likes

Ik ben blij dat jij er blij mee bent :+1:t2:

11 likes

Hahaha, LOL :joy:

1 like

Erg mooi Jaap!
Ik zeg houden :grin:

1 like

Ik vind hem niet lelijk. Maar hij zal ook niet echt door mijn hoofd gaan spoken vrees ik.

1 like

Je bent het waard Jaap. Heb jij ook eens een mooi horloge.

Wel kudt van die afgekapte cijfers. En ook al geen open 6. :joy:

3 likes

Ik vind er niet veel aan. Lijkt idd ook best groot. Ook vreemd dat strakke wijzertje links zo versus al de rest :slight_smile:

1 like

Geinig, zo zie je maar dat smaken verschillen. Gelukkig maar, anders zouden we allemaal achter hetzelfde meisje aan zitten.

Overigens, hij is 42mm in diameter en 11,5mm hoog

4 likes

Ik euh, vind t euh…

Ik ben blij dat jij er blij mee bent. Geniet er van in goede gezondheid.

:joy:

3 likes

Ik vind de stijl horloge erg mooi maar er bestaan gewoon betere uitvoeringen van. Dan vind ik dat marine-achtige horloge van @Fate_Amenable_To_Change bijvoorbeeld aanzienlijk mooier. (is dat een Hamilton?)

1 like

Ja mooi. In het verleden ook vrij serieus naar dit merk gekeken. Ook mooi aan de achterkant trouwens (hint hint…)

1 like

Oogt veel te groot door de dunne bezel. Niet doen.

1 like

Gezien de eerdere reacties hoop ik niet dat je nu blüth bent van de aankoop! :wink:.

Geintje met een seintje… alles hangt van de prijs af icm de concurrentie binnen die prijsklasse.

2 likes

Welke van de twee? Pardon, drie?

Geintje, natuurlijk is dat een Hammie.

2 likes

:joy:

3 likes

Sorry Jaap vind het … niks haha

2 likes

Niks mis mee (maar ik ben dan ook geen afgekapte-cijfer-neuroot :wink: )

1 like

Tja wat zal ik er van zeggen Jaap… :slight_smile: Ik vind het wel een mooi net klokje maar hebberig word ik nog net niet!
Ik kende het merk zelf niet dus meteen maar even opgezocht (ja ik weet het, een schande :slight_smile: )
Mooie prijzen ook.
Geniet er van Jaap!

1 like

Ik heb net alle foto’s bekeken en ik vind hem wel mooi. Als ik het goed heb gezien met een zelf ontwikkeld uurwerk. Heeft wel wat dat merk. Zijn liefhebbers voor.

1 like

Imo blüthmooi :ok_hand:t2:

Niks aantrekken van die ‘afgebroken cijfers of dial in onbalans (vergelijkbaar met de laatst hier ergens getoonde Montblanc)-drammers’.

Het is en blijft hier nu éénmaal een volk dat altijd VW en Opel al jaren op 1 zet of gezet heeft :wink:

3 likes