Verliefd op een Dornblüth

Heel mooi! Absoluut iets anders dan de grote merken.

1 like

Als jij ‘m niet meer wilt, neem ik ‘m wel :ok_hand:t2::star_struck:

1 like

:thinking: Nope. Deze mag bij jouw blijven. Geen probleem :wink:

1 like

Leuk merk. Stevig gepimpte Unitas-werkjes, maar dat doet IWC ook - en die vragen er nog meer voor volgens mij… :wink:

1 like

Aha, zit het zo. Ik dacht manufacture. Maar dat dus niet.

3 likes

The Caliber 99.2 is the first movement that was developed in the Dornblüth manufactory. With its three-wheel bevel gear mechanism and its subsidiary second driven indirectly below the train, it forms the basis of all following Dornblüth watches.

Die raderwerk-layout is van een kilometer herkenbaar. :slight_smile: Er is verder wel HEEL veel aan veranderd hoor.

Fors, maar wel zeer chique!

1 like

Alle wijzers verschillend qua stijl, afgekapte wijzers…
Niet mijn smaak, maar op de een of ander manier toch “eenheid in verscheidenheid”; fijn als je 'm aandurft!!!

1 like

Ik vind dit een hele creatieve manier om handelswaar aan te prijzen :grin:

1 like

Erg gaaf die Marine horloges. :+1::+1:

3 likes

10 jaar geleden waren deze kort erg hot op DZVL. Toen vond ik er al weinig aan.

1 like

Mwah, ik vind hem helemaal top …maar ik ben er nog te jong voor jij ook trouwens. Ik zou de Sinn houden als ik jou was, hoewel?! Ze staan al in de rij denk ik! :rofl: :joy:

1 like

Kende het merk ook niet eerlijk gezegd… En hoe zit dat nou met die verpakking…?

1 like

Erg mooi, ik ben zelf ook vooral gecharmeerd van de Duitse uurwerkproducenten.

1 like

Even serieus,

Het moge geen verrassing zijn dat ik 'm cool vind. De cijfers? Prima zo. Ook de ongelijke maat van de subdials… geen punt.

Charmant ding, mooie wijzers, zo op het oog. Ik zou wel foto’s in ander licht willen zien ivm mijn hitte-geblauwde tic. :slight_smile:

Als dit het punt is waar @stefanketelaars zijn creaties pas beginnen, dan bevestigt dit nog meer hoe goed ‘onze’ Stefan bezig is!!

3 likes

Ik vind het een fijn horloge. Doet me wel wat denken aan mijn Portugieser. Ook daar afgehakte nummers :smile:. Mij stoort het in zijn geheel niet.

3 likes

Klassieke uitstraling, best mooi horloge.

1 like

Dit dus, sorry…
Overigens geen haat hoor maar vind het gewoon niet mooi, plaats die 4 cijfers dan niet… :wink:

1 like