Hier staat het duidelijk:
Nee, dat moet je gewoon noemen. Anders wordt het forum straks marktplaats 2.0. Ik ben er ook voor om dit in de ervaring-topics te melden mocht hier sprake van zijn na aankoop.
Dat lijkt mij ook, maar hier hetzelfde als met wat is een beschadiging, wat de een netjes vindt, vindt de ander bot, en dat wordt dan ook alszodanig geuit op het forum, en dat is niet de bedoeling.
Gaat in dit stuk vooral over de koopovereenkomst, maar niets over hoe je ervaringen mag delen. Ik ga ervanuit dat de koper overeengekomen is eerst het horloge te willen zien voordat de koop gesloten wordt ook al is er overeenkomst over de te betalen prijs.
Lastige discussie, al ben ik het eens dat het netjes zou zijn als de verkoper, nu wetende dat anderen dit dus als beschading kunnen zien, het zou melden in zijn/haar advertentie.
Ga je, zoals jij gedaan hebt, het object toch gewoon ophalen .
Al is het maar om een hele discussie naderhand te voorkomen.
Los hiervan, als je van een beschadiging weet en je kiest ervoor dit niet te vermelden ben je, imo geen knip voor je neus waard.
Inderdaad.
Vooraf niet melden want schade niet gezien: kan.
Schade wel gezien en naderhand niet alsnog melden: niet oké.
Slim Zo gauw iemand zich deze avatar toe-eigent weten wij over wie het gaat.
Niet gezien…oke voordeel van de twijfel ?
Daarna nog negeren en niet netjes vermelden…dan geloof ik het eerste ook niet meer.
Ben benieuwd of diegene durft
Alles wat je weet moet je melden, geen discussie. Weet je het niet en kom je er later achter, dan erbij zetten. Klip en klaar!
Een pitje in het glas vind ik wat anders dan de onvermijdelijke swirls. Ik bied horloges hier aan omdat we liefhebbers zijn onder elkaar. Een beschadiging meld ik altijd. Ik heb liever dat een koper aangenaam verrast is dan onaangenaam.
Evidente schade melden. En zorgen voor goede foto’s. Ook een plicht voor de koper deze goed te bestuderen.
Plicht. Eerlijkheid duurt het langst…
inderdaad, en daarmee extra plezier van zijn/haar aanschaf, i.p.v. een nare bijsmaak.
Helemaal mee eens, de verkoop duurt daardoor ook langer
Als je ervaring feitelijk en objectief is dan hoeft het toch niet enkel positief te zijn?
Ik heb die kras die wel op jou foto van de Doxa stond in het echt nog steeds niet kunnen ontdekken
Het zal wel aan mijn ogen liggen, maar andersom kan het dus ook
En ik het pitje op de bezel van jouw ex-147 ook niet haha
Dit is balen zeg… en is onhandig als je zelf het horloge niet inspecteert voor verkoop… maar echt niet oké om als je het weet niet te melden. Hoort hier op het forum er gewoon bij! Hopelijk kan je snel het gewenste horloge elders vinden @Paraflex!
Eens