Zoals vele me al voorgingen, maar voor mij is dit (morele) plicht. Alles vermelden en duidelijke foto’s
Lijkt mij duidelijk, als je het weet vermeld je het in je advertentie. Al het andere is bedrog.
Twee woorden:
- Meldplicht (verkoper)
- Onderzoeksplicht (koper)
Ik zou het altijd melden, wil zo eerlijk mogelijk actief zijn. Zeker op een forum!
Wat? Een pitje? Waar?
Ik ben benieuwd naar het oordeel van de mods er over.
Ik neem aan dat als je een horloge te koop zet je het horloge bekijkt en goed inspecteert. Los van de prijs en op elk prijspunt maar zeker bij zo iets duurs. Nalatigheid om dat niet te doen kan je ook zeker de verkoper kwalijk nemen imho.
Volledig eens. Daarnaast verbaas ik mij er nog wel eens over dat sommige mensen gebruiksporen ‘niet zien’ of ‘niet waren opgevallen’ terwijl deze soms best flink zijn.
Bij mij is het iig ‘better save then sorry’.
Haha daar adverteerde de verkoper mee (die hem van jou had gekocht), maar ik heb hem nooit gevonden haha!
Ja toch
Eens. Je zou maar iemand bij je langs laten komen voor een Speedmaster met zonder stalen band. 🫣 @Paraflex
Volgens mij weet ik over welke advertentie dit gaat
Kun je ergens zien door wie de avator is gedownloadt?
Wat is dat toch, dat mensen dat denken? Ook negatieve reacties mag je gewoon plaatsen. Hou het feitelijk en netjes, geen enkel probleem.
Absoluut. Al menig negatief verhaal moeten pennen over ene Jaap…HF handelaar.
Dat is niet altijd waar.
Sommige beschadigingen krijg je soms slecht op de foto.
Daarom altijd vermelden.

Volgens mij weet ik over welke advertentie dit gaat
Heb je zeker niet zo lang voor over het forum hoeven exploreren…

Eens. Je zou maar iemand bij je langs laten komen voor een Speedmaster met zonder stalen band.
🫣 @Paraflex
Beste koopervaring waarbij de koop niet eens is doorgegaan, door een kleinigheidje
Als iedereen zo eerlijk en oprecht zou zijn als jij, dan zou er weinig meer te klagen overblijven hier

Heb je zeker niet zo lang voor over het forum hoeven exploreren…
Wat balen @Paraflex van deze ervaring.
Het kan natuurlijk gebeuren dat je als verkoper echt een detail over het hoofd ziet.
Hoewel ik bij verkoop liever te precies vermeld alle details, omdat ik dat zelf als koper ook zou willen weten, maar ok.
Maar als je er vervolgens weet van hebt, en dan hetzelfde horloge te koop zet zonder dit in mijn ogen als gebrek te melden, ga je voor mij goed de fout in.
Het zijn geen broodjes kaas waar we het hier over hebben.
Ik mag hopen dat je jouw feitelijke ervaring deelt hier op HF. Om marktplaats toestanden te voorkomen.
Ik twijfel… Als je bedoelt onder de noemer normale gebruikerssporen ben ik het met je eens. Ik ga toch echt niet alle haarlijntjes en minuscule putjes apart benoemen.

Beste koopervaring waarbij de koop niet eens is doorgegaan, door een kleinigheidje
Als iedereen zo eerlijk en oprecht zou zijn als jij, dan zou er weinig meer te klagen overblijven hier
Dat moeten we idd ook niet hebben!
Dom was dat van mij hè
Je bent nog steeds welkom voor koffie en je tekening!
Balen van deze koop en dat je er zo’n end voor hebt moeten rijden.
Ik kan zo gauw geen chipje ontdekken op de foto’s. Of zit ik bij de verkeerde explorer II te kijken?