Vermoeiende Hodinkee gasten

O gelukkig, ja dat had ik ook gezien. Dacht dat de kwaliteit/ bepaald merk zo te zien was :see_no_evil:

1 like

Nou voor de mooi dan:

1 like

Het model vind ik niks. Maar wat is jou polsmaat? Of is het horloge zo groot?

Ik ben meer van de rechthoekige/ vierkante versies…

Is deze nou zo groot @tompj?

1 like

Die onderste lijkt me voor de dames.

1 like

Of een brede pols. Ik kan er denk ik wel aan wennen. Ooit als ik groot ben :wink:

Die jij eerst toonde lijkt ook een 42 mm op de pols hierboven.

Een obese Cartier is het

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/a/8/1/a812e94b8eb74054bd4a5061813fcee1d4896d1c.jpeg

Hmmz… 41mm is dit horloge. De pols is gewoon smal.

Een multikleur pepita-ruitje wat van afstand een mooi grijs pak oplevert? Zeer subtiel, een uitstekend vrijetijdspak.

I approve. :slight_smile:

1 like

Dat begrijp ik. Alleen lijkt een platinum (Cara) of gouden (Stephen) Cartier me gewoon niet erg geschikt om dagelijks te dragen. Te kwetsbaar, kostbaar en in het geval van geelgoud ook te opvallend, zowel qua diefstalgevoeligheid als looks.

De Drive Ultra Slim vind ik ook erg mooi!

Das mijn pols niet😊. Deze wel:

Deze is 42mm. Maar de Drive de Cartier is zeker mooier.

1 like

Die is mooi

Zou ook zeker voor het pak gaan. Moet de eerste echte mooie cartier nog tegen komen. :wink:

2 likes

Yup.

Dat ziet er puik uit inderdaad. Volgens mij zit in de huidige collectie van onze boys van Suit Supply iets met deze looks. Voor een honderdje of zes, dat is nog een keer te doen. Hou je geld over voor een AP. :grimacing:

1 like

Ik zal er eens rondneuzen.

Die AP laat ik dan nog even liggen denk ik…:worried:…tenzij je ‘ander pak’ bedoelt.

2 likes

Haha. Kijk eens naar de Siena. Mooi spul. Beetje kasjmier er doorheen. Mooie snit voor slanke boys zoals wij. Top. :upside_down_face:

1 like

Als je een mooi pak zoekt met hippe stoffen check dan even Munro by Oger in Amsterdam. Die hebben mooiere schouders dan susu en worden op maat gemaakt voor 400-500 euro.

2 likes

Ah mooie tip. Ik neem aan dat je bedoelt dat ze een confectie model ‘bijpunten’ in plaats van echt ‘op maat’ een pak maken. Want voor dat geld kan dat haast niet. Tenzij ze zwaar interen op de kwaliteit van de stoffen.

Klopt, maar bijpunten klinkt als een pak vermaken, hier wordt op basis van een bestaand patroon de maat aangepast voordat de stof wordt gesneden, dus je hebt dan ook nog speling om later te vermaken. Wat ik bijvoorbeeld mooi vind is dat ze de mouwen slanker kunnen maken, en niet alleen de voering gekozen kan worden, maar ook de randjes rond de binnenzakken weer in een ander kleurtje. En dat de zakken op het jasjs kunnen. Voor mij is dat meer dan voldoende, hoewel ik echt afwijk van confectie. Geheel op maat kan daar trouwens ook tegen schappelijke prijzen, maar dan zit je inderdaad rond de 1000 euro. Komen er ook wel wat mapjes met stoffen bij.

2 likes

1000 euro is trouwens schappelijk in het licht van het werk wat er in gaat he, voordat ik bij de Hodinkees hoor :wink: