Verouderen van leder

Iemand een tip hoe een nieuwe leren “vintage” band er plots echt oud gaat uitzien?

Ermee trouwen schijnt in sommige andere gevallen te werken. :sunglasses:

Edit: ik hoop dat er wel nog een serieuzer antwoord komt, want daarvan ik zelf ook wel in geïnteresseerd. Goede vraag! :thumbsup:

13 likes

Gewoon ff googelen op distressing leather

:slight_smile:

Inderdaad ff Google gebruiken en je vind zo genoeg tips

http://forum.tz-uk.com/showthread.php?216977-How-do-you-age-a-leather-strap

1 like

Een tijdje in de zon laten liggen. Verkleurd en droogt uit. In Nederland is dat een meerjarig proces :unamused:

3 likes

:joy::joy::joy:

Deze link was een help: http://forum.tz-uk.com/showthread.php?216977-How-do-you-age-a-leather-strap
Verder bedacht om er een stukje mee te gaan fietsen.
Met ducktape onder de voorband geplakt, geweldig resultaat :grinning:
Denk dat met wat afgewerkte olie het resultaat naar wens is.

bij de open haard hangen

dat kan ik Nederland een maand of negen per jaar

3 likes

beetje kloemelen met schuurpapier?

Held.

Leuk artikeltje! Zorg er wel voor dat je eerst je horloge er even afhaalt! :slight_smile:

Dat klinkt als een aantal avondjes flink naar de kroeg. :stuck_out_tongue_winking_eye:
En klaar is je distressed leather look.:thumbsup:

Grt.

Een week de schoonmoeder in huis nemen.

Deze vlotte jongeman doet het met een leren jas. Ontvetten met aceton of spiritus en dan mechanisch belasten. Wel rigoreus.

1 like

Geweldig, wat een baas! :grinning:
Das heel wat anders als Hendrik op zijn fiets!

De band dragen en van zelf ouder laten worden heeft de voorkeur maar ik denk dat je misschien vaak andere horloges draagt en dan duurt het wel even.

Hoe die bandjes ouder worden bij normaal gebruik en dat wat extremer gaan proberen lijkt me. Bloed zweet en tranen! :slight_smile: Volgens mij krijg je dan wel een echt stoer bandje als er zelfs gestold bloed op zit :wink:

1 like

Nou mijnheer Klok, gestold bloed gaat mij wat te ver, druppeltje afgewerkte olie geeft ook een heel geschikt resultaat!

Lijkt me een veiligere keus inderdaad :wink:

Ik ben wel benieuwd naar het resultaat straks!

Thee lijkt me ook wel een mooie om te proberen. Verschillende smaakjes/kleurtjes om uit te kiezen.

1 like